galento
Isakare Isakare skrev:
Moppen gick bättre än någonsin och hastighetsmätarens visare lämnade den graderade skalan, böjde mig lite ner för att minska luftmotståndet och få visaren en liten bit till, och hade då inte koll i backspegeln.
Precis då drar en hoj med öppet avgassystem om, och växlar i denna sekund med en smäll.....satan var rädd jag blev...var nära att jag fick byta kalsonger.
Jag var kanske uppe i 80, men hojen passerade nog i 180.
Har varit med om detta en del gånger när man varit ute och kört mc , har kollat i backspegeln och ser ingen på en lång sträcka sen bara smäller det till :surprised:
 
G
Isakare Isakare skrev:
Åkte hem från Gotland igår med moppen, och 2 gånger under resan trodde jag döden hade kommit.
Först på en landsväg på Gotland där en buss kommer ikapp och kör om i en kurva och troligtvis får möte, jag ser ju inte det bredvid bussen, men den går in till kanten innan den passerat mig helt så mitt kopplingshantag tar i bakre hörnet på bussen. Jag åkte redan utanför sträcken med tistlar slående mot benet, men jag klarade mig från att klota ner i diket.
Sen på fastlandet, gamla Nynäsvägen i höjd med Landfjärden finns några långa backar. Moppen gick bättre än någonsin och hastighetsmätarens visare lämnade den graderade skalan, böjde mig lite ner för att minska luftmotståndet och få visaren en liten bit till, och hade då inte koll i backspegeln.
Precis då drar en hoj med öppet avgassystem om, och växlar i denna sekund med en smäll.....satan var rädd jag blev...var nära att jag fick byta kalsonger.
Jag var kanske uppe i 80, men hojen passerade nog i 180.
Jag gillar också olika fordon men det är ett jävla ofog med dessa mc som tror att allmänna vägar är deras privata racingbana, har själv en liten cabb och har nästan kört av vägen när det kommer en mc som kör om i hundra mer än mej.
Oftast har dom dämpare som inte är samma som när de besiktigar.
 
galento
Ja vill man åka fort är det bättre att vara på en bana så inte andra trafikanter
kan skadas. Nedanstående video är välkänd och föraren har gjort en hel del
liknande videos. Vi kör efter hastighetsbegränsningarna eller följer trafikrytmen
och det räcker. Men jag vet personer som haft över 300 km/h på motorväg.
Att byta dämpare vid bes gör nog väldigt många med nyare hojar som har strängare
krav, de äldre har lättare att gå igenom med lite högre ljud men lagom är ju bäst.

 
  • Gilla
Kuslake
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ja vill man åka fort är det bättre att vara på en bana så inte andra trafikanter
kan skadas. Nedanstående video är välkänd och föraren har gjort en hel del
liknande videos. Vi kör efter hastighetsbegränsningarna eller följer trafikrytmen
och det räcker. Men jag vet personer som haft över 300 km/h på motorväg.
Att byta dämpare vid bes gör nog väldigt många med nyare hojar som har strängare
krav, de äldre har lättare att gå igenom med lite högre ljud men lagom är ju bäst.

[media]
Han är en träskalle. Helt respektlös mot alla och beter sig som en barnunge =)
Körde själv motorcykel förr. Det var ju kul, men mellan 20-30 åring är det relativt svårt att hitta vettigt folk att köra på allmänna vägar med. De skulle köra tokfort, och jag tröttna efter ett par år på det när tillräckligt många kanat av vägen.

Har provat att köra en bit över 300km/h, på en stängd flygplats, med den erfarenheten så anser jag att alla som kör mc över 150 på allmänna vägar är idioter rakt ut sagt, de har absolut ingen chans om det händer något. Sura blir de med när man inte uppmärksammat de när de ligger i 200 medans man själv håller angiven hastighet.

Det fanns dock ett par som man körde med förr som växte ifrån barnsligheten och började köra på bana istället och inget ute på vägarna.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Har startat en tråd i juridik delen, gällande en fusklagning av en bil.
Man har helt enkelt dragit ur kontakten till den felande delen och sagt att den är lagad
 
galento
R Rkarlsson skrev:
Han är en träskalle. Helt respektlös mot alla och beter sig som en barnunge =)
Körde själv motorcykel förr. Det var ju kul, men mellan 20-30 åring är det relativt svårt att hitta vettigt folk att köra på allmänna vägar med. De skulle köra tokfort, och jag tröttna efter ett par år på det när tillräckligt många kanat av vägen.

Har provat att köra en bit över 300km/h, på en stängd flygplats, med den erfarenheten så anser jag att alla som kör mc över 150 på allmänna vägar är idioter rakt ut sagt, de har absolut ingen chans om det händer något. Sura blir de med när man inte uppmärksammat de när de ligger i 200 medans man själv håller angiven hastighet.

Det fanns dock ett par som man körde med förr som växte ifrån barnsligheten och började köra på bana istället och inget ute på vägarna.
Vi åker ju aldrig ihop med japanska sporthojar så detta med farten funkar bra ,
men trafikrytmen på vissa vägar gör att man får köra lite fortare för att inte ha
en bil / lastbil hängande i röven som vill köra om.
 
G
galento galento skrev:
Vi åker ju aldrig ihop med japanska sporthojar så detta med farten funkar bra ,
men trafikrytmen på vissa vägar gör att man får köra lite fortare för att inte ha
en bil / lastbil hängande i röven som vill köra om.
Men de flesta HDs verkar ju också tycka att desto mer buller desto häftigare, "här kommer jag". Inget emot just dig.
 
G
G OMathson skrev:
Men de flesta HDs verkar ju också tycka att desto mer buller desto häftigare, "här kommer jag". Inget emot just dig.
"Posörer". Jag brukar hålla för öronen när de passerar. De brukar se förbryllade ut. ;)
 
  • Gilla
gone_fishing
  • Laddar…
galento
G OMathson skrev:
Men de flesta HDs verkar ju också tycka att desto mer buller desto häftigare, "här kommer jag". Inget emot just dig.
Jo jag vet men de brukar gå bättre med lite motstånd i rören. Lite lagom är nog bäst. Men är ingen fanatiker av märket , gillar annat också.
 
  • Gilla
gone_fishing
  • Laddar…
galento galento skrev:
Vi åker ju aldrig ihop med japanska sporthojar så detta med farten funkar bra ,
men trafikrytmen på vissa vägar gör att man får köra lite fortare för att inte ha
en bil / lastbil hängande i röven som vill köra om.
Jo men det är ju 90-100 max för att få avståndet, inte mer eller mindre.
 
G OMathson skrev:
Men de flesta HDs verkar ju också tycka att desto mer buller desto häftigare, "här kommer jag". Inget emot just dig.
Original låter HD ganska högt med. Knapp skillnad för örat när farsan haft på originalrören mot de andra. Nu låter den inte högt utan mer som en båt.
 
Knorras en del i mitt område.
Grannen har en ljudlig HD, och nu har hon skaffat en man med en till.
Varje lördag vid typ 9 ska de ut och åka, å de både hörs och känns in i husen.
Det märkliga är att HDs tydligen behöver varmköras innan man kan åka de ska stå och smattra i 10 min innan avfärd.
Jag personligen bryr mig inte alls, jag gillar ju motorer :)
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Knorras en del i mitt område.
Grannen har en ljudlig HD, och nu har hon skaffat en man med en till.
Varje lördag vid typ 9 ska de ut och åka, å de både hörs och känns in i husen.
Det märkliga är att HDs tydligen behöver varmköras innan man kan åka de ska stå och smattra i 10 min innan avfärd.
Jag personligen bryr mig inte alls, jag gillar ju motorer :)
Glöm inte radfyrorna från 700-1000 kubik som måste tokvarvas varje gång de startas och innan man lägger i växeln. Man får automatiskt en nervskada när man tagit nyckeln...

:D
 
galento
R Rkarlsson skrev:
Glöm inte radfyrorna från 700-1000 kubik som måste tokvarvas varje gång de startas och innan man lägger i växeln. Man får automatiskt en nervskada när man tagit nyckeln...

:D
Eller en Kawa 750 trepip 2 takt :cool:
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.