Davidbagare Davidbagare skrev:
Vart i värmland? Behöver ladda på lite inför vintern
I Filipstad (y)Hittade via marketplace på Facebook. Vi jobbade visst på samma företag fast i olika städer visade det sig.:cool:

Vet inte hur mycket han har, men förstod det som att han hade en bit mark några mil utanför Filipstad som han röjde av(y)
 
Davidbagare
Gnomeboy Gnomeboy skrev:
I Filipstad (y)Hittade via marketplace på Facebook. Vi jobbade visst på samma företag fast i olika städer visade det sig.:cool:

Vet inte hur mycket han har, men förstod det som att han hade en bit mark några mil utanför Filipstad som han röjde av(y)
Det var lite för långt bort. Men bra pris!
 
Davidbagare Davidbagare skrev:
Det var lite för långt bort. Men bra pris!
Ajdå.. Vart finns du?

Priset går inte att få bättre här i krokarna.
 
Davidbagare
Gnomeboy Gnomeboy skrev:
Ajdå.. Vart finns du?

Priset går inte att få bättre här i krokarna.
Strax norr om Karlstad. Har en kontakt i Kil. 500kr kubiken. Men då får jag hämta själv..
 
Tack alla för svar! Jag köpte 4 m3 lövved. Leverand ingick inte, åkte själv och hämtade det med släp ca 4 mil bort så man får räkna med totalt ca 8h jobb där restid, lasta på, lasta av osv ingår.
 
  • Gilla
Rober55 och 1 till
  • Laddar…
Davidbagare
R Rillehouse skrev:
Tack alla för svar! Jag köpte 4 m3 lövved. Leverand ingick inte, åkte själv och hämtade det med släp ca 4 mil bort så man får räkna med totalt ca 8h jobb där restid, lasta på, lasta av osv ingår.
Men du behövde väl inte lasta på själv iallafall?
 
Ne säljarn tippade veden in i släpet
 
F
550kr/kubik är ju billigt. I SE4 kostar det 800-900kr/kubik på blocket...
 
Vi fick tag på blandad ek, bok och björk och jag tror det blev cirka 550-600 m3 inklusive frakt i Blekinge för några veckor sen, dock beställde vi väldigt mycket så fick nog viss mängdrabatt
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
F
V VLJ skrev:
Vi fick tag på blandad ek, bok och björk och jag tror det blev cirka 550-600 m3 inklusive frakt i Blekinge för några veckor sen, dock beställde vi väldigt mycket så fick nog viss mängdrabatt

Ja det finns säkert men det beror på var man bor också. Har för litet släp så behöver få det hemkört också så behöver vara något i närheten. Hade helst köpt i våras men får inte tillträde förrän nästa vecka så har inte kunnat köpa.
 
M
Om ni inte är bekanta så är det billigt.
 
Nissens
F fribygg skrev:
Säger inte att det är fel men tycker inte det framgår om det är fast, travat eller stjälpt som avses i tabellen du länkar och jag föredrar därför Lantbruksuniversitetets tabell
Det spelar ingen roll om tabellen visar fast, travad eller stjälpt, det viktiga är förhållandet mellan dem…
 
  • Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det spelar ingen roll om tabellen visar fast, travad eller stjälpt, det viktiga är förhållandet mellan dem…
Isåfall är det väl enklare att uttrycka det såhär:
Träslag/värdefaktor
Björk/ 1,0
Asp/ 0,8
Gran/ 0,76
 
  • Gilla
Bolonn
  • Laddar…
Nissens
F fribygg skrev:
Isåfall är det väl enklare att uttrycka det såhär:
Träslag/värdefaktor
Björk/ 1,0
Asp/ 0,8
Gran/ 0,76
Det är ju lätt att gör om tabellen så om man vill, men det säger ju samma sak..
 
  • Gilla
Flamman
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Om det är vettig ved är det ett okej pris. Ofta är det mycket al vilket är helt okej. Så länge det inte är en massa asp är lövved i allmänhet bra.
Al är ju den sämsta veden, då är asp bättre. Du kanske tänker på alm?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.