T trojlee skrev:
Utvärdera gärna lampan, varit sugen på den länge(y). Tror tyvärr blåsen är för klen för att blåsa av vattnet från bilen men orkar den är det ju ett ++. #poleringsnörd
Planen är att få bort det värsta, runt speglar och handtag. Sedan torkduk.
Återkommer med lamp-omdöme när det börjar mörkna, har kollat och funderat länge så nu var det dags. :cool:(y)
 
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Makitas motsvarighet orkar tyvärr inte det, men den tar bort tillräckligt mycket för att kunna få bilen torr med duk - utan att behöva vrida ur den mer än ett par gånger.
Blåsen är dock bra till väääldigt mycket annat. (y)
Jag köpte en torkduk från autodude. En tjock jävel, behöver inte blåsa av bilen och den klarar lätt min storkombi med god uppsugningsförmåga. Kommer dock inte ihåg vad den hette, men den var halvdyr =)
 
  • Gilla
Nicklas Karlsson och 3 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jag köpte en torkduk från autodude. En tjock jävel, behöver inte blåsa av bilen och den klarar lätt min storkombi med god uppsugningsförmåga. Kommer dock inte ihåg vad den hette, men den var halvdyr =)
Gissar på denna
Skärmbild av webbutik som visar svart microfiberhandduk 'King Arthur Black Diamond' med beskrivning och priser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

:cool:(y)

Har en sådan, och 2 Biltema som jag varierar med.
 
  • Gilla
MasMats och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gissar på denna
[bild]
:cool:(y)

Har en sådan, och 2 Biltema som jag varierar med.
Måste var den. Tjock som tusan. Går nästan inte vrida ur den heller ju =) Men jag var tvungen att köpa något för vi har extremt mycket kalk, och det funkar inte på mörka bilar.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Jag råkade medelst lite för hårt tryck smälta några krokar på slipplattan, vilket resulterade i att slipnäten ständigt lossnade.
Orimligt dyrt misstag skulle det visa sig, då en ny platta kostade runt 400:-
Passade på att utöver medium-plattan, även beställa en hård och en mjuk dito.
Två av dessa dök upp idag:

[bild]
Med lite löst kardborre och smältlim löser man det enkelt. I mitt fall blev det till och med bättre än orginalet då jag passade på att borra lite extra hål så det passar meshnät bättre samtidigt.
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
2 av 3 Prime Days köp trillade in idag.
[bild] [bild]

Tanken är att ha den till att blåsa bort så mycket vatten det går från bilen efter tvätt, får se hur den levererar.

Det kom även en lampa.
[bild]

Blev lite förvånad över storleken, hade nog räknat med mindre.
[bild]

Här nedan visas full och halv styrka.
[bild] [bild]

Appstyrd.
[bild]
Jag har en Kärcher fönstertvätt som jag har att suga upp vattnet från bilen när jag inte orkar skinna :D Ett tips ifall det inte går att blåsa torrt
 
  • Gilla
  • Älska
Unikt namn och 3 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag har en Kärcher fönstertvätt som jag har att suga upp vattnet från bilen när jag inte orkar skinna :D Ett tips ifall det inte går att blåsa torrt
Aldrig testat den på vilken men bra tips. (y)
 
Keiller Keiller skrev:
Jag har en Kärcher fönstertvätt som jag har att suga upp vattnet från bilen när jag inte orkar skinna :D Ett tips ifall det inte går att blåsa torrt
Att dra en fönstertvätt på lacken genererar nog en hel del repor:surprised:. Men absolut på glaspartierna(y)
 
  • Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Att dra en fönstertvätt på lacken genererar nog en hel del repor:surprised:. Men absolut på glaspartierna(y)
Det blir inte värre repor än det blir när man tvättar med svamp eller att torka med sämskskinn.
 
Keiller Keiller skrev:
Det blir inte värre repor än det blir när man tvättar med svamp eller att torka med sämskskinn.
Håller nog inte med där, dessutom ska man undvika att tvätta med en klassisk bilsvamp om man vill undvika repor;). En microfiberduk med bra vattenupptagning är nog optimal att torka av bilen med om man inte blåser av vattnet.
 
  • Gilla
Putte G... och 1 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Håller nog inte med där, dessutom ska man undvika att tvätta med en klassisk bilsvamp om man vill undvika repor;). En microfiberduk med bra vattenupptagning är nog optimal att torka av bilen med om man inte blåser av vattnet.
Ja, om man har en ny bil eller nylackad bil är mina tvätt- och torkråd mindre bra. Själv åker jag 13 år gammal bil som var lite sliten i lacken redan när jag köpte den. Har dock inte förvärrat lacken.
 
C Chentin skrev:
Makitas motsvarighet orkar tyvärr inte det, men den tar bort tillräckligt mycket för att kunna få bilen torr med duk - utan att behöva vrida ur den mer än ett par gånger.
Blåsen är dock bra till väääldigt mycket annat. (y)
Blåsa skräp från studsmattan funkar bra. Städa i garaget funkar också.
Väcka ungarna är det den är bäst på!
 
  • Haha
  • Gilla
dilemma och 5 till
  • Laddar…
Dubbelhåls pennvässare på ett slitet träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vanliga blyertspennor är ju toppen, nu kan jag vässa dem också istället för att ta en ny varje gång.
 
  • Gilla
  • Haha
jonmo och 6 till
  • Laddar…
S
H Huzzbutt skrev:
[bild]

Vanliga blyertspennor är ju toppen, nu kan jag vässa dem också istället för att ta en ny varje gång.
Hederlig manuell svarv med fast hyvelstål av bästa sort, avverkar effektivt och blir aldrig slö.
 
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Det är ingen Bobcat eller Avant, men kostar inte heller så. Eldrift, sjukt nice.
Köpte min en beg ER06 2016 i våras.
Sjukt nöjd för pengarna i jämförelse med konkurrenterna.

Dom är lite "top heavy" råkade välta en gång...

Kan tänka mig att el-modellen inte skramlar lika mkt som min..
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.