Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Då förstår jag ännu mindre. Gå omkring i bara undertröja och bry sig om hur man ser ut. Plebej.
En snygg Tisha i pastellfärg är ju supersomrigt. Dock på kvällen får det bli skjorta
 
galento
Skjorta har det väl alltid varit gubbvarning på ?
 
galento galento skrev:
Skjorta har det väl alltid varit gubbvarning på ?
Bara om den är från Dressman / brothers / hm etc



Edit: kortärmad skjorta är gubbigt dock. Kör istället en skjorta med uppkavlade armar. Viktigt då man har snyggt kontrasttyg
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bara om den är från Dressman / brothers / hm etc



Edit: kortärmad skjorta är gubbigt dock. Kör istället en skjorta med uppkavlade armar. Viktigt då man har snyggt kontrasttyg
Är inte du redan eller iallafall snart gubbe? När blir man det? 35-40? Sen är det givetvis en glidande skala, 65-åringar som klär sig som 15-åringar eller 25-åringar som ser ut som gubbar.

Generellt är det väl de som klär sig klassiskt och snyggt som uppfattas äldre, även om det finns många gubbar som klär sig rockigt...

Jag tror man klär sig gubbigt när man har samma typ av kläder idag som man kunde haft för 10 år sen. Man har avstannat och konvergerar mot nån slags tidlös klädstil. Inget ont med det...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Är inte du redan eller iallafall snart gubbe? När blir man det? 35-40? Sen är det givetvis en glidande skala, 65-åringar som klär sig som 15-åringar eller 25-åringar som ser ut som gubbar.

Generellt är det väl de som klär sig klassiskt och snyggt som uppfattas äldre, även om det finns många gubbar som klär sig rockigt...

Jag tror man klär sig gubbigt när man har samma typ av kläder idag som man kunde haft för 10 år sen. Man har avstannat och konvergerar mot nån slags tidlös klädstil. Inget ont med det...
Håller man sig slimmad och vältränad och klär sig rätt så kan man vara mycket gammal innan man blir gubbig
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Håller man sig slimmad och vältränad och klär sig rätt så kan man vara mycket gammal innan man blir gubbig
Saker man glömt? Kanske ungdomen? (Alltså sin egen). Jo, jag håller med, men mycket sitter i huvudet också. Det mesta. Men man kanske klär sig därefter iofs. Sen har vissa otur och ser oavsett klädval ut som 50 redan vid 30. Och som 65 när de är 50.
 
Man i kavaj lutar sig mot antikt bord framför oljemålning av historisk figur.
Gubbe i kavaj!
 
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
[bild]
Gubbe i kavaj!
Fan, kavaj och rockig...
 
fubar fubar skrev:
[bild]
Gubbe i kavaj!
Är det inte Sir Mick? Still goin strong:)
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
I ett fotoalbum från min barndom (66-67) ligger jag I barnvagn som hålls av en faster. Runt om står farsan och farbröderna. Jag kan räkna ut hur gamla gubbarna i rock och hatt är. Barnbarnen gissar på 55+. De var 30-35!
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
T Tovan skrev:
I ett fotoalbum från min barndom (66-67) ligger jag I barnvagn som hålls av en faster. Runt om står farsan och farbröderna. Jag kan räkna ut hur gamla gubbarna i rock och hatt är. Barnbarnen gissar på 55+. De var 30-35!
Äkta svensk barnvagn då va ? I trä?
 
R Rkarlsson skrev:
Äkta svensk barnvagn då va ? I trä?
Men hallå, vi pratar inte 1860 nu.
 
  • Gammaldags brun barnvagn med stort hjul och läderdetaljer mot en enfärgad bakgrund.
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
T Tovan skrev:
I ett fotoalbum från min barndom (66-67) ligger jag I barnvagn som hålls av en faster. Runt om står farsan och farbröderna. Jag kan räkna ut hur gamla gubbarna i rock och hatt är. Barnbarnen gissar på 55+. De var 30-35!
Illustrerad karaktär av "pappa Åberg" med pipa, i en bok med text som beskriver honom som 36 år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En 36-åring.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 6 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Men hallå, vi pratar inte 1860 nu.
Höddedudu. De var där i faggorna de gick över till andra liggdelar. Jag menade såklart om liggdelen var i trä :)
 
Vintage 1940-tals barnvagn med docka och gamla barnskor, inomhus vid ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

1940-tal, pappa låg i en liknande.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.