V VRZ skrev:
Anders låter alla prislappar sitta kvar så vi andra dödliga kan se vad han betalat. Halva hans garderob består av plagg likt dessa
[bild]
Hatar brandade kläder
 
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det gör dom nog bara inte till mig och garanterat inte till dig. Jag vet miljardärer som åker till savile row som inte får hem service
Skulle inte släppa in dem, kan ju bli smutsigt på någon av de dyrbara mattorna:crysmile:
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hatar brandade kläder
Vit keps med distinkt logotyp hållen i hand framför interiör med möbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

:oops:

Som en liten anekdot kan jag erkänna att jag hade både rosa byxor JL byxor, lite plastiga, och skjorta, kanske tom. på mig samtidigt för 23-24år sedan... :crysmile:

Skulle dock lätt kunna sätta på mig rosa byxor igen när det blir modernt, oavsett märke. :cool:(y)
 
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
:oops:

Som en liten anekdot kan jag erkänna att jag hade både rosa byxor JL byxor, lite plastiga, och skjorta, kanske tom. på mig samtidigt för 23-24år sedan... :crysmile:

Skulle dock lätt kunna sätta på mig rosa byxor igen när det blir modernt, oavsett märke. :cool:(y)
Gillar tishor från Lindeberg tyvärr ett problem med dem

Närbild på en t-shirt från Lindeberg med synligt JL-logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är väl ingen som ser om det är ett litet märke på undertröjan.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Morfar brukade säga att om han skulle göra reklam för ett klädmärke så ville han ha betalt för det. Därav inga synliga texter på hans kläder.
Jag följer samma grundprincip men ibland har jag faktiskt fått plagg med text väldigt billigt och då anser jag mg ha fått betalt. Därför står det K-Maatalous (K-Rautas numera nedlagda lantbrukskedja) på mina overaller som jag går med i arbetet. Med påföljden att folk blir förvirrade för de är ju vana med att kringfarande byggare har reklam för eget företag på ryggen. Eget reklamtryck kostar och utgifter är jag mot. Av princip.
 
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är väl ingen som ser om det är ett litet märke på undertröjan.
Bär aldrig Tisha under skjorta.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bär aldrig Tisha under skjorta.
Nä, nätbrynja ska det va!
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
reez och 5 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Morfar brukade säga att om han skulle göra reklam för ett klädmärke så ville han ha betalt för det. Därav inga synliga texter på hans kläder.
Jag följer samma grundprincip men ibland har jag faktiskt fått plagg med text väldigt billigt och då anser jag mg ha fått betalt. Därför står det K-Maatalous (K-Rautas numera nedlagda lantbrukskedja) på mina overaller som jag går med i arbetet. Med påföljden att folk blir förvirrade för de är ju vana med att kringfarande byggare har reklam för eget företag på ryggen. Eget reklamtryck kostar och utgifter är jag mot. Av princip.
Ok, så om jag köpt kläder med märkets stora logga på, på rea tex eller om jag anser jag gjort ett fynd så kan jag tänka att jag fått dom billigt, alltså fått betalt för att använda dom?

Eller hur avgör man vad som är billigt?
Dyrt är det när man betalat för mycket för en vara eller tjänst, det är långtifrån samma sak som mycket pengar.
 
  • Gilla
cope
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ok, så om jag köpt kläder med märkets stora logga på, på rea tex eller om jag anser jag gjort ett fynd så kan jag tänka att jag fått dom billigt, alltså fått betalt för att använda dom?

Eller hur avgör man vad som är billigt?
Dyrt är det när man betalat för mycket för en vara eller tjänst, det är långtifrån samma sak som mycket pengar.
Finns inget mer tacky än tex en Ralph Lauren piké med stora loggan :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns inget mer tacky än tex en Ralph Lauren piké med stora loggan :)
"Billigt" var poängen med mitt inlägg. ;)

Jag håller till viss del med, företagen är ju skitsmarta som låter kunden vara reklamplats efter köpet, OCH jag går i fällan i rätt många fall.

Peak huvtröjor köps nästan som Nike Pegasus som burits i nån form regelbundet under iaf 10år och säkert före detta även om jag inte minns.

Så visst förstånd kanske är nåt man börjar glömma av. :rolleyes:;)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bär aldrig Tisha under skjorta.
Då förstår jag ännu mindre. Gå omkring i bara undertröja och bry sig om hur man ser ut. Plebej.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Då förstår jag ännu mindre. Gå omkring i bara undertröja och bry sig om hur man ser ut. Plebej.
En snygg Tisha i pastellfärg är ju supersomrigt. Dock på kvällen får det bli skjorta
 
galento
Skjorta har det väl alltid varit gubbvarning på ?
 
galento galento skrev:
Skjorta har det väl alltid varit gubbvarning på ?
Bara om den är från Dressman / brothers / hm etc



Edit: kortärmad skjorta är gubbigt dock. Kör istället en skjorta med uppkavlade armar. Viktigt då man har snyggt kontrasttyg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.