Den står i laddaren, tvingar jag ut den manuellt så går den 5 min sen vill den ladda, nytt batteri sen i juni.

E etompau skrev:
Är bilden tagen när klipparen befinner sig utanför laddaren?
Strömparametern är intressant; i viloläge utanför laddaren drar klipparen ca -60 mA (som visas på bild).
När klipparen laddare efter en klippning ska laddströmmen ligga på ca 1500-1800 mA.

Piper klipparen till om den trycks in i laddaren?
 
L lasseboy skrev:
Den står i laddaren, tvingar jag ut den manuellt så går den 5 min sen vill den ladda, nytt batteri sen i juni.
Ja då går det inte en korrekt laddström till klippare/batteri.
Om du har kollat och rengjort laddblecken så kan det ev. vara avbrott mellan klipparens laddbleck och kablar som går vidare in i klipparen. För kontroll får du skruva loss en del skruvar för att komma åt blecken i klipparen.
Är det ett originalbatteri du monterade?
Har du kontrollmätt att det finns spänning på laddblecken i laddaren?
 
Kan mäta bläcken vad ska spänningen va?

E etompau skrev:
Ja då går det inte en korrekt laddström till klippare/batteri.
Om du har kollat och rengjort laddblecken så kan det ev. vara avbrott mellan klipparens laddbleck och kablar som går vidare in i klipparen. För kontroll får du skruva loss en del skruvar för att komma åt blecken i klipparen.
Är det ett originalbatteri du monterade?
Har du kontrollmätt att det finns spänning på laddblecken i laddaren?
 
L lasseboy skrev:
Kan mäta bläcken vad ska spänningen va?
Spänningen på blecken ska vara i princip samma som trafospänningen, ca 21-27 Volt.
 
Ska ut och mäta direkt efter frukost.
Den börjar bli till åren mycket som krånglat denna sommar, kanske köpa en ny, vad är lika drift säkert som r40 li då jag tyckt den vart bra!" Har bara ca 280 kvm gräs.
 
Kunde inte ställa in mer än max 9 v på min mätare men den slår fullt på allt jag provade upp till 50 dc v ac v.
Måste nog va att ladd bläcken i maskinen inte skickar vidare ström till batteriet, då batteriet är nytt.
Ska skruva isär och rengöra kontakterna invändigt, sen lägga en plast kloss bakom ladd stationens bläck.
 
Den gick ut 1 gång och klippte nu stått och laddat 3 h, skickade ut den på auto, den vänder och går hem igen!!? Blir tokig på den!
Ser ju bättre ut när den laddar , kolla bilden:thinking:
 
  • Gardenas laddningspanel visar spänning, antal laddningar, strömmens styrka och temperatur, omgivet av smuts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L lasseboy skrev:
Den gick ut 1 gång och klippte nu stått och laddat 3 h, skickade ut den på auto, den vänder och går hem igen!!? Blir tokig på den!
Ser ju bättre ut när den laddar , kolla bilden:thinking:

870 mA är en ganska låg laddström. Som sagt, är det ett originalbatteri du har satt i klipparen?
 
Köpte på batterilagret, 1 månad gammal!
Hur ser man tiden på hur länge klipparen gått mellan laddningarna, kanske kan reklamera batteriet
 
L lasseboy skrev:
Köpte på batterilagret, 1 månad gammal!
Hur ser man tiden på hur länge klipparen gått mellan laddningarna, kanske kan reklamera batteriet
Det går ej att se.
Inte ovanligt att det blir diverse problem med piratbatterier.
 
Hej!

Jag har installerat Robonect i min R70Li och det har funkat bra. Efter att ha dragit lite för hårt med mejseln när jag satte ihop chassidelarna i varandra så är det 2-3 skruvar som har dragit med sig lite gänga (krullig plast) ut ur skruvhålen och därmed tar inte de skrivarna särskilt bra när de sedan dess ska dras åt. Någon som har ett tips på hur det kan åtgärdas, t.ex. om man skulle fylla hålen med något lämpligt medel som stelnar och sedan ger skruvarna möjlighet att greppa igen? Annat bra tips? Vill helst slippa byta chassit med allt pill som det innebär. :)

Tack för alla eventuella svar!
 
Angående maskinen som inte laddar. Privat att öppna och kolla kabelskon till laddblecken på maskinen. Det utrymmet fylls med skit och saker kan ärga och bli dåligt.
 
  • Gilla
kardborren
  • Laddar…
Alltså utrymmet under bakhjulet
 
Demmpa Demmpa skrev:
[länk]

Antingen limmar du fast någon smal plaststicka direkt i hålen,
Eller så borrar du ut hålet och limmar fast en plaststav å sedan borra hål i.
Tack Demmpa, det låter ju enkelt och görbart!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.