K Krux skrev:
Till viss del iaf när det gäller tex begravningar och sånt. Men vänd på det. Du ska kolla på ett stort jobb som kan bli en väldigt bra affär för dig och den som kan absolut överlägset mest om detta och kan hjälpa dig att ro hem detta har helt täckta armar med tatueringar . Hur gör du då? Tar du med dig den tatuerade med hög kompetens eller någon annan med låg kompetens?
Allt är inte svart eller vitt! På med skjorta på tatuerade mannen å kör på!
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Denna konstiga fixering vid linne. Det är ett utmärkt material på sommaren.
Han menar en klassisk wife-beater
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Denna konstiga fixering vid linne. Det är ett utmärkt material på sommaren.
Självklart , på stranden eller hemma. Hillbilly-fealing för mig. Gäller även balkantofflorna…
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Självklart , på stranden eller hemma. Hillbilly-fealing för mig. Gäller även balkantofflorna…
@Nötegårdsgubben syftade nog på linnetyg, då han skriver material, förmodligen med glimten i ögat. ;)
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
K Krux skrev:
Här bevisar han ju återigen att han inte kan se förbi sånt som stör honom och sina egna fördomar och faktiskt se hur ambitiös och arbetsam en människa verkar och hur kompetent osv. Med det synsättet missar man nog mycket duktigt folk. Och som sagt lever inte direkt på 2000 talet där
Det är ju mycket inskränkt syn. Nåja de skall accepteras med. Men det skall såklart inte vara ett problem för en person att bli anställd eller röra sig.
Jag kan delvis förstå om en person fullt med tatueringar i ansiktet inte jobbar som limoförare. Men ofta kanske de inte söker sig till sådana jobb heller =)
Jag själv skulle skitit i om personen varit det och dömt han eller hon efter sin förmåga att utföra sitt arbete.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du kan inte se skillnad på deras person. De ser ut som kriminella. Hade de inte haft uniform hade de lika gärna kunnat vara tungt kriminella.

Edit: självklart finns det avikelser. Pratar generellt. I mitt yrke är tex träning väldigt populärt
Nej, du tycker de ser ut som kriminella. Det synsättet slutar ju med 20-40 talisterna.

Farsan har 20 tal tatueringar och de flesta är pinuppor, han har aldrig i hela sitt liv gjort någon något ont eller varit kriminell sånär på kanske fyllecell en gång i sina unga år.
Men han har blivit "dömd" på sitt utseende av sådana som dig, men de sitter och super varje vecka åtminstone alltid på helger och ibland mitt i veckan.
Farsan dricker sprit fåtal ggr per år, kanske midsommar och på någon fest.

Du har fördomar nått jävulskt och de begränsar ju dig. Du är lite som min farfar var, att tatueringar är gängmedlemmar och allt ska vara formellt.

Om vi skulle ta oss till sthlm med farsan så kan du ju komma förbi resturang vi väljer och se att vi är extremt trevliga och att shorts och tatuerade människor är fan rätt ok även om man är innanför tullarna ;)
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Nej, du tycker de ser ut som kriminella. Det synsättet slutar ju med 20-40 talisterna.

Farsan har 20 tal tatueringar och de flesta är pinuppor, han har aldrig i hela sitt liv gjort någon något ont eller varit kriminell sånär på kanske fyllecell en gång i sina unga år.
Men han har blivit "dömd" på sitt utseende av sådana som dig, men de sitter och super varje vecka åtminstone alltid på helger och ibland mitt i veckan.
Farsan dricker sprit fåtal ggr per år, kanske midsommar och på någon fest.

Du har fördomar nått jävulskt och de begränsar ju dig. Du är lite som min farfar var, att tatueringar är gängmedlemmar och allt ska vara formellt.

Om vi skulle ta oss till sthlm med farsan så kan du ju komma förbi resturang vi väljer och se att vi är extremt trevliga och att shorts och tatuerade människor är fan rätt ok även om man är innanför tullarna ;)
Tatueringar OCH shorts..?! ;)
Nu ska vi inte avancera för fort fram. :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
nino och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Tatueringar OCH shorts..?! ;)
Nu ska vi inte avancera för fort fram. :cool:
Jösses. Han hade tuppat av om han gått på ett bygge eller i en fabrik där man får ha shorts :D
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jösses. Han hade tuppat av om han gått på ett bygge eller i en fabrik där man får ha shorts :D
Arbetarklass, de är ursäktade :)
 
K
Vi får väl se vad Anders säger när något av hans barn kommer hem med en tatuering. Hjärtstopp antagligen
 
K Krux skrev:
Vi får väl se vad Anders säger när något av hans barn kommer hem med en tatuering. Hjärtstopp antagligen
Vi bor lite mindre homogent i Vasastan än jag själv som är uppväxt i Bromma så risken finns ju. Men rätt liten med korrekt uppfostran.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Arbetarklass, de är ursäktade :)
Se du är kvar i dåtid =)
 
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi bor lite mindre homogent i Vasastan än jag själv som är uppväxt i Bromma så risken finns ju. Men rätt liten med korrekt uppfostran.
Jaså så alla som är tatuerade har fått dålig uppfostran?
 
K Krux skrev:
Jaså så alla som är tatuerade har fått dålig uppfostran?
Någon brist är det ju i självkänslan
 
  • Haha
  • Wow
Maria T och 1 till
  • Laddar…
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Något brist är det ju i självkänslan
Kan du förklara lite mer vad du baserar det det på? Lite mer fördjupande i hur du tänker där?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.