Åsa Lund
Vad är gardinen i öppningen gjord av?
 
Jag brukar sällan handla på Feltema, men dom var dom enda som hade den. En gummiduk, 2 mm. tjock. Klippte upp den i 2 cm. breda remsor. Funkar bra
. Gummiduk i 2 cm breda remsor applicerad längs nedkanten av en träfasad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svarta gummidukremsor uppskurna och upphängda vertikalt bakom träram, en DIY-lösning för byggskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
json74 och 6 till
  • Laddar…
Har du Artikelnr på den?
 
Tyvärr, har inte kvar kvittot, kan ha varit denna 60-243.:cool:
 
Funderar på detta hos på Clas Ohlson, men hur löser ni så att huset inte står direkt mot gräset (plattor inget alternativ). Finns det små stolpskor eller liknande så att det kommer upp från gräset? Tänker att gräset blir blött och att träet inte mår så bra av det även om jag målar huset.

Trähus för robotgräsklippare med svart tak och lamellväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L Lund skrev:
Funderar på detta hos på Clas Ohlson, men hur löser ni så att huset inte står direkt mot gräset (plattor inget alternativ). Finns det små stolpskor eller liknande så att det kommer upp från gräset? Tänker att gräset blir blött och att träet inte mår så bra av det även om jag målar huset.
Borra ett hål i mitten på varje ben och sätt i vagnsbultar. Antingen limmar du dit dem, eller så kan du ju gänga på muttrar, lägga på en bricka och trä i dem. På så sätt kan du justera ut ev. ojämnheter. Se till att olja in trät ordentligt innan du målar så håller det i många år, speciellt om du ställer undan huset när det inte är klippsäsong.
 
  • Gilla
McHolm
  • Laddar…
Nissens
Jag byggde ett egendesignat robothus, och lade en liggande 45x45 tryckt virke längst ned som det står på. Jag lade lite papp emellan det tryckta virket och uppåt så att ingen fukt går upp i det oimpregnerade virket.
 
Nissens Nissens skrev:
Jag byggde ett egendesignat robothus, och lade en liggande 45x45 tryckt virke längst ned som det står på. Jag lade lite papp emellan det tryckta virket och uppåt så att ingen fukt går upp i det oimpregnerade virket.
P Paxman skrev:
Borra ett hål i mitten på varje ben och sätt i vagnsbultar. Antingen limmar du dit dem, eller så kan du ju gänga på muttrar, lägga på en bricka och trä i dem. På så sätt kan du justera ut ev. ojämnheter. Se till att olja in trät ordentligt innan du målar så håller det i många år, speciellt om du ställer undan huset när det inte är klippsäsong.
Tack för era svar - smarta tips!

En annan fråga, min Automover 220 stannar ofta precis framför laddplattan (ibland ett par centimeter över laddplattan med framkanten) och svänger ett per gånger och justerar in sig. Kör med guidekabel. Om huset placeras så vill jag ju att hela laddplattan täcks av husets tak, kommer inte då klipparen att köra in i huset ofta och stöta emot sidoväggarna?

Hur fungerar det för er andra, inga problem? Eller kan det ha att göra med hur jag lagt begränsningskablarna längs sidorna av plattan lite länge ner mot ingången på plattan än manualen tycker innan de vikar av åt sidorna?
 
R
L Lund skrev:
Funderar på detta hos på Clas Ohlson, men hur löser ni så att huset inte står direkt mot gräset (plattor inget alternativ). Finns det små stolpskor eller liknande så att det kommer upp från gräset? Tänker att gräset blir blött och att träet inte mår så bra av det även om jag målar huset.

[bild]
Sen kan man ju fråga sig själv hur mycket jobb det är värt att lägga ner för att skydda nått för 599kr kontra hur många år det håller om man bara grundar och målar ordentligt samt monterar det mot marken.
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
R RalleB skrev:
Sen kan man ju fråga sig själv hur mycket jobb det är värt att lägga ner för att skydda nått för 599kr kontra hur många år det håller om man bara grundar och målar ordentligt samt monterar det mot marken.
Absolut, för mig handlar det om att det jag bygger eller köper ska hållas snyggt så länge det går. Kanske också att jag gillar små onödiga projekt för att det är ganska kul
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
O ompalompa skrev:
[bild]
Hej. Hur löste du porten?
 
P PeTi skrev:
Ett hus till Gardena R50 med port, automatisk RGB LED belysning, samt loggning av antal klippningar och larm om den inte är tillbaka i laddstationen inom normal tid.
[bild]
[bild]
[video=youtube;RtmW8xd2Wm8][media][video=youtube;WBamUKVtlOU][media]
Hej Har du någon ritning, bilder osv. Mvh Daniel
 
Gusten2915 Gusten2915 skrev:
Kan ju lägga upp min lösning på porten om det är nån som är intresserad
Hej
Absolut bästa lösningen. Har du lite ritningar/bilder. Hör gärna av dig.
Mvh
Daniel
 
  • Gilla
Gson81
  • Laddar…
Hej!

Jag ska sätta roboten under altanen. Skulle vilja fästa något "tak" under trallen, över roboten, för att skydda till exempel mot när jag rengör trallen med rengöringsmedel och en massa vatten.

Det enda jag tänker är att det behöver vara tillräckligt stort samt några kanter som gör att vattnet droppar ner. Har funderat på att fästa ett stort plastlock till exempel, eller om man kan få tag på plåtbit att bocka till..

Är det någon som har tips?
 
P peter.linkan skrev:
Hej!

Jag ska sätta roboten under altanen. Skulle vilja fästa något "tak" under trallen, över roboten, för att skydda till exempel mot när jag rengör trallen med rengöringsmedel och en massa vatten.

Det enda jag tänker är att det behöver vara tillräckligt stort samt några kanter som gör att vattnet droppar ner. Har funderat på att fästa ett stort plastlock till exempel, eller om man kan få tag på plåtbit att bocka till..

Är det någon som har tips?
Polykarbonat brukar gå att kallbocka, och är väldigt lätt att jobba med + starkt. https://www.biltema.se/redirect/productrelative/1/sv/2000043868
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.