AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En grej till som stör mig är alla män som bär shorts i city. Shorts är för stranden och landstället.
Kan bara instämma (y)
Shorts får vuxna män att se ut som palla-äpple-killar.
 
  • Gilla
  • Haha
Thomas_Blekinge och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Vuxna män har inte kortbyxor i stan, bara barn.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag är ju den enda i sällskapet som inte bar :) funderar på fixa slipade.
Fan vad bra du har det. Slipper se allt elände när du vägrar solglasögon och sitter och kisar istället.
Riktigt smart..
 
  • Haha
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Om trådens ämne, tatueringar.
Konstnärligt: Kan vara riktiga mästerverk som imponerar.
På en kropp: Fult som f-n.
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Jag har inga tatueringar och vill inte ha det heller.

Fast jag förstår mycket väl att somliga vill ha det. Välgjorda tatueringar kan vara väldigt snygga. Det är vars och ens ensak om man vill ha dem eller inte och var man vill ha dem. För mig får folk gärna tatuera hela ansiktet om de verkligen själva vill ha det. Däremot är det tragiskt när ungdomar tatuerar symboler för någon grupptillhörighet eller åsikt mest för att visa att de hör till gruppen utan att tänka på om de står för samma sak längre fram i livet.

Tatueringar som stör mig är sådana som ser ut som planlöst fylleklotter gjort av en som aldrig har tatuerat förr. Tyvärr ser man en hel del sådant. De stör mig precis som en slarvig svetsfog eller en gles timmerknut. En normal vettig människa vill väl omge sig med hyfsat välgjort arbete? I synnerhet permanent på egen kropp......

En sak som stör mig ännu mer än tatueringar i fylleklotterstil är fina herrar i dyra märkeskläder med designade solglasögon som desperat försöker leva upp till någon sorts perfektroll där de kan sitta och se ned på oss hederligt arbetande människor.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
En sak som stör mig ännu mer än tatueringar i fylleklotterstil är fina herrar i dyra märkeskläder med designade solglasögon som desperat försöker leva upp till någon sorts perfektroll där de kan sitta och se ned på oss hederligt arbetande människor.
Är det inte DU som ser ner på någon här, istället för tvärtom?
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Eller folk som går runt med bar överkropp. Fyfan. Det är enbart okej på stranden. Och om man går in och äter på strandresturangen så är det tröja på.

Edit: om det finns strandbar och det finns barstolar ute i sanden så kan det vara okej ta en bärs i enbart badbyxor
Eller folk som är så snåla som dig som köper verktyg på biltema.
 
  • Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
T Titagurgi skrev:
Eller folk som är så snåla som dig som köper verktyg på biltema.
Hmm, har aldrig köpt ett verktyg på Biltema


Edit: kanske köpte ett gäng diamantborrar där när jag skulle borra 6 hål i granitkeramik för att slippa sabba kvalitetsborrar
 
Redigerat:
galento
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag är ju den enda i sällskapet som inte bar :) funderar på fixa slipade.
Kan bara säga , rekommenderas starkt.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Kan bara säga , rekommenderas starkt.
Jo, enda nackdelen är att man måste härbärgera dem, jag gillar att Travel light så att säga speciellt på sommaren :)
Även funderat på fotokromatiska, de har blivit mycket bättre senaste åren, blir mycket mörkare samt snabbare mellan lägena. Man måste bara välja en glasögonmodell som ser snygg ut som solbrillor annars ser det gubbigt ut.

Sambon köpte ett par och hon ser snygg ut i sina

Tre personer vid ett matbord utomhus, en kvinna bär fotokromatiska glasögon och ser på kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Känner många som är fullgaddade och tycker det är upp till dem själva men att de måste ta konsekvenserna. Tatueringar i ansiktet och händerna vittnar om dåligt konsekvenstänk, där får man ta hänsyn till hur resten av samhället reagerar. De jag känner med helkroppstattueringar har uteslutande extroverta personligheter, en hel del av dem har också konstaterad adhd . Själv är jag ogaddad, men det är mer slump, min morsa hade garanterat dött. När hon dog på riktigt var jag inte själv intresserad längre
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
galento
Ja jag är ju redan gubbe så jag kan ha nästan vadsomhelst :crysmile::crysmile: har nya fotokromatiska också men de går ju inte att jämföra med de slipade solglasögonen. Körde hoj med slipade Rayban i en del år men slutade med det , är för riskabelt för synen.
 
Blodsoppen
Inga tatueringar här. Har ändå varit till sjöss, men aldrig tyckt det varit snyggt. Det är ytterst få tatueringar jag kan tycka är snyggt eller passande. På en gammal sjöbuse kan ett ankare eller liknande vara okej. En liten delfin eller nåt ditåt kan vara ok på en tjej. Men då ska den sitta exempelvis på ankeln eller skuldran.
Jag ser absolut inte ner på folk som är tatuerade, flertalet av mina vänner är det. Däremot tycker jag det blir patetiskt när både unga tjejer och killar vräker på med värsta blafforna över stora delar av kroppen. Ofta är det inte heller konstnärligt eller snyggt. Det är ibland så man inte ens kan se vad det ska föreställa.
Jag har en kompis som är tatuerad både här och där. Den enda han ångrar är den som går upp på halsen en bra bit. Han har många gånger blivit dömd på förhand.
 
Men alltså har ni som säger att tatueringar är fula aldrig sett fina? Alltså riktigt bra utförda
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
Fast folk som dömmer på förhand kan man väl va utan i sitt liv?
 
Har 2 tatueringar. Ångrar inte någon och längtar efter nästa.
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.