Nissens
Dalbotant Dalbotös skrev:
Ja givetvis. Du vet att maorier inte är någon undanskuffad grej man skäms för i NZ va? Fler och fler namn på städer och platser ändras från engelska till sina gamla maoriska namn. Finns ju nyhetsuppläsare med ansiktstatuering med.
Nu är ju inte Samerna enbart Svenska, de har en egen region som sträcker sig över både Norge, Sverige och Finland.

Samerna har aldrig bott mer söderut, och jag vet inte om du varit utanför din hemort och åkt norrut någon gång. Du kan ju börja med att åka till Dorotea, där kallar dom sig för ”södra porten till Lappland”. Norrut finns det samiska namn på mängder av platser.

Förstår inte vad du menar när du säger att någon skulle skämmas för Samerna???

Stockholm tex har mängder med Samer som flyttat ner, så menar du att de skulle skämmas för sig själva??

Eller?
 
KristinaRT
R Rkarlsson skrev:
Här är den.
Hade själv inte brytt mig ett skit om hon varit på tv4 eller svt. Men andra gubbar däremot =)
[bild]
Jag blir mest intresserad av betydelsen av placering och motiv. Får nog googla lite :thinking:
 
  • Gilla
Anonymiserad 220941 och 1 till
  • Laddar…
I Sverige är det ju inte diskriminerande att neka någon jobb pga tatuering. Under vad som gäller tatueringar som är religiösa
 
R Rkarlsson skrev:
Här är den.
Hade själv inte brytt mig ett skit om hon varit på tv4 eller svt. Men andra gubbar däremot =)
[bild]
Brytt och brytt... Det där är fult helt enkelt. Det kan man väl få tycka utan att bli kallad gubbe.
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Är det inte lite magstarkt att ena sekunden klaga på andras utseende för att sen slänga upp en bild på ett gäng blekfeta konsulter?
 
  • Gilla
  • Haha
cope och 5 till
  • Laddar…
Marike
M MagHam skrev:
Om trådens ämne, tatueringar.
Konstnärligt: Kan vara riktiga mästerverk som imponerar.
På en kropp: Fult som f-n.
Precis, synd de inte målar på nåt man kan hänga på väggen. Gäller även de där som nattetid är ute och sprayar överallt.
 
Marike
Nissens Nissens skrev:
Sexualitet är självklart var och ens privata angelägenhet.

Men att komma med en mängd synliga tatueringar i tex ansikte o på händer o hals etc är lite som att komma klädd i mjukiskläder på en formell tillställning där dresscoden är kostym…
Samtidigt kunde det vara upplysande om de haft tatueringar som ex I-O, O-O eller I-I. ( för de som vill "komma ut"). Då visste man var det var lönt att lägga krutet. Tänker mest på nuvarande situation, själv hade man inte de problemen, märkligt nog.
 
Redigerat:
imported_Benno imported_Benno skrev:
I Japan betraktas man som kriminell omnan är tatuerad. Du får inte bada i allmänna badinrättningar, t.ex.
Det finns allmänna badinrättningar där yakuzan badar. Jag har varit på en sån. Vackra tatueringar. Väldigt artiga brottslingar i Japan dessutom. Deras överdrivna uppförandekod var psykiskt påfrestande..
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hmm, har aldrig köpt ett verktyg på Biltema


Edit: kanske köpte ett gäng diamantborrar där när jag skulle borra 6 hål i granitkeramik för att slippa sabba kvalitetsborrar
Enligt din historik så lever du ej som du lär
 
Dalbotant Dalbotös skrev:
Ja givetvis. Du vet att maorier inte är någon undanskuffad grej man skäms för i NZ va? Fler och fler namn på städer och platser ändras från engelska till sina gamla maoriska namn. Finns ju nyhetsuppläsare med ansiktstatuering med.
Utrikesministern deras heter Nanaia Mahuta och hon är tatuerad i ansiktet.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo det är ju väldigt inviduellt förstås. Jag är ju uppväxt i ett område med noll tatueringar. Det var inte socialt accepterat, och är det inte idag heller.
Beror även på epok. När jag växte upp på 70-talet var det bara sjömän och kåkfarare som hade tatueringar.
H hellem skrev:
Det finns allmänna badinrättningar där yakuzan badar. Jag har varit på en sån. Vackra tatueringar. Väldigt artiga brottslingar i Japan dessutom. Deras överdrivna uppförandekod var psykiskt påfrestande..
Generellt I Japan är tatueringar oerhört kontroversiellt, du blir betraktad som kriminell. Även solglasögon skall undvikas, klar symbol för kriminalitet.
 
T Titagurgi skrev:
Enligt din historik så lever du ej som du lär
Länk
 
A Anders_Nilsson skrev:
Beror även på epok. När jag växte upp på 70-talet var det bara sjömän och kåkfarare som hade tatueringar.

Generellt I Japan är tatueringar oerhört kontroversiellt, du blir betraktad som kriminell. Även solglasögon skall undvikas, klar symbol för kriminalitet.
Ja. Det är en klassfråga som sagt.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja. Det är en klassfråga som sagt.
Ja, det är bland den breda svenska medelklassen som man hittar dem som har mest att förlora och som därmed blir mest präktiga och inte vågar sticka ut. Bland överklassen finns det ofta riktigt härligt unika människor som gör som de vill när de vill. Band de lägre klasserna finns det ofta en tradition av tatueringar.
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
H hellem skrev:
Ja, det är bland den breda svenska medelklassen som man hittar dem som har mest att förlora och som därmed blir mest präktiga och inte vågar sticka ut. Bland överklassen finns det ofta riktigt härligt unika människor som gör som de vill när de vill. Band de lägre klasserna finns det ofta en tradition av tatueringar.
Inga av mina vänner har tatuering. Så även om du har rätt i att vi gör vad vi vill så manifesterar det sig inte i tatueringar

Dock inget fel med tatueringar, folk får göra vad de vill med sina egna kroppar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.