En grej till som stör mig är alla män som bär shorts i city. Shorts är för stranden och landstället.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Arg
katho75 och 7 till
  • Laddar…
KristinaRT
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om jag slänger in denna bilden på mig och mina konsultpolare så visst har vi massor med fördommar då ;)

[bild]
Tycker det ser ut som ett ganska normalt gäng akademiker, mer ingenjörer än åt ekonom- eller juristhållet.
Maten ser god ut :)
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En grej till som stör mig är alla män som bär shorts i city. Shorts är för stranden och landstället.
Linne då? Rött kort direkt ;)
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
Tycker det ser ut som ett ganska normalt gäng akademiker, mer ingenjörer än åt ekonom- eller juristhållet.
Maten ser god ut :)
Ett gäng IT-entreprenörer. Förutom han brevid mig, han är anställd av mig :rofl:
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Linne då? Rött kort direkt ;)
T-shirt är okej. Men inte utan att dölja axlarna
 
Eller folk som går runt med bar överkropp. Fyfan. Det är enbart okej på stranden. Och om man går in och äter på strandresturangen så är det tröja på.

Edit: om det finns strandbar och det finns barstolar ute i sanden så kan det vara okej ta en bärs i enbart badbyxor
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En grej till som stör mig är alla män som bär shorts i city. Shorts är för stranden och landstället.
9 sidor och fortfarande ingen som fattat att Anders trollar, som vanligt i trådarna han dyker upp i.

Ena dagen är man skräp om man äter husmanskost och nästa om man har tatueringar, sen är det för man har shorts osv. Osv.

är det någon som på riktigt tror att herr Anders lever enligt detta IRL eller trollar han bara mest hela tiden?
 
S SueCia skrev:
9 sidor och fortfarande ingen som fattat att Anders trollar, som vanligt i trådarna han dyker upp i.

Ena dagen är man skräp om man äter husmanskost och nästa om man har tatueringar, sen är det för man har shorts osv. Osv.

är det någon som på riktigt tror att herr Anders lever enligt detta IRL eller trollar han bara mest hela tiden?
Min känsla är att Anders är ett ovanligt exemplar av en svensk som vågar tycka och tänka själv , högt och tydligt. Vi skulle behöva flera medborgare som tänker i samma banor oavsett åsikter. Men i såssesverige ska vi knyta näven i fickan och tiga. Amen!
 
  • Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 7 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En grej till som stör mig är alla män som bär shorts i city. Shorts är för stranden och landstället.
förutom spandexshortsen när du cyklar då….
 
  • Gilla
katho75
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
förutom spandexshortsen när du cyklar då….
Du får ha shorts när du joggar i city också
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om jag slänger in denna bilden på mig och mina konsultpolare så visst har vi massor med fördomar...
Nej, ert gäng ger mig inga förnimmelser om fördomar, bara fyra män (ålder 34-53 ca) med icke utstickande klädsel som avnjuter nån sorts skaldjursbricka (plateau, om så krävs).
Eftersom jag känner till platsen så vet jag att solglajjor är av nytta och inga andra attribut stör mig (pikétröjor med stående krage, backslick, dyr portfölj, synliga Audemars Piguet eller Patek Philippe) så ni gick under radarn på snyggt vis. Hoppas ni hade det gott och njöt av maten, det är ett trevligt ställe på kajen och inte alltför snobbigt = jag och vänner från söder om Söder går hit utan att känna oss utstirrade.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
9 sidor och fortfarande ingen som fattat att Anders trollar, som vanligt i trådarna han dyker upp i.

Ena dagen är man skräp om man äter husmanskost och nästa om man har tatueringar, sen är det för man har shorts osv. Osv.

är det någon som på riktigt tror att herr Anders lever enligt detta IRL eller trollar han bara mest hela tiden?
Klart man förstår. Han lever iallafall nog ett jävligt skevt liv.
Klart som fan man har shorts i stan.
 
  • Gilla
Putte G... och 3 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Klart man förstår. Han lever iallafall nog ett jävligt skevt liv.
Klart som fan man har shorts i stan.
Jag tror du har shorts på dig, men inte på att du är i stan :cool:;)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En grej till som stör mig är alla män som bär shorts i city. Shorts är för stranden och landstället.
Vuxna män har inte kortbyxor i stan, bara barn.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag tror du har shorts på dig, men inte på att du är i stan :cool:;)
Nej nu är man ju hemma =) Men när jag är i städerna så har jag även shorts på sommaren. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.