Med hagtorn tillkommer tid eller smärta.

Borde vara förbjudet med taggbuskar!
 
  • Gilla
Pen
  • Laddar…
Mats-S
K Kane skrev:
Blir inte bra. Det blir för mycket "grenar" när man klipper ligusterhäcken.
Klippte typ 90 meter i måndags......
Grenarna multnar ner på några veckor, dessutom blir det bara småspill från grenarna eftersom dom kapas ner av gräsklipparen. Men visst, helt grenfritt blir det inte ;-)
Jag har 60 meter häckoxbär X 2 sidor, ganska mycket grenar i den också men metoden har funkat i typ 20 år :)
 
  • Gilla
jonas.o
  • Laddar…
T
Hade varit intressant nästa gång om ni testade hur lång tid det tar att gå en mil.
 
  • Gilla
  • Haha
Buildgates och 3 till
  • Laddar…
Kollade ni inter- och intraobservatörsvariabiliteten? Så att man får siffrorna svart på vitt alltså... :cool:
 
  • Gilla
view99
  • Laddar…
T TH885 skrev:
Hade varit intressant nästa gång om ni testade hur lång tid det tar att gå en mil.
60-70 minuter om man går i rask takt
 
Stackars gustav!

finns en stor brist, man har missat ölpauser i tiderna.
Jag brukar ta ner vår häck (ca 10 meter), brukar nog ta sin tid...
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Saknar tips på hur man får en 18-åring att åta sig den här typen av, utifrån en vanlig 18-årings perspektiv, urtrista arbetsuppgift.

Någon var inne på det … gratis öl-pauser …..

Redaktionen Redaktionen skrev:
Hur mycket arbete är det egentligen med en häck? Vi testade att klippa en 22 meter lång ligusterhäck och en 22 meter lång bokhäck och jämförde tidsåtgång och arbetsmängd för att få svaret svart på vitt.

Du kan läsa artikeln här: Hur lång tid tar det att klippa häcken?
Redaktionen Redaktionen skrev:
Hur mycket arbete är det egentligen med en häck? Vi testade att klippa en 22 meter lång ligusterhäck och en 22 meter lång bokhäck och jämförde tidsåtgång och arbetsmängd för att få svaret svart på vitt.

Du kan läsa artikeln här: Hur lång tid tar det att klippa häcken?
 
V view99 skrev:
Saknar tips på hur man får en 18-åring att åta sig den här typen av, utifrån en vanlig 18-årings perspektiv, urtrista arbetsuppgift.
Det finns nog ingen genväg. Full timbetalning minus moms...
När mina barn var tonåringar tvättade de min bil för en symbolisk summa fram till att grannarna överbjöd - därefter fick jag köra min bil till mackens snabbtvätt och grannarnas bilar blev polerade:thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
jonas.o och 4 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Det finns nog ingen genväg. Full timbetalning minus moms...
När mina barn var tonåringar tvättade de min bil för en symbolisk summa fram till att grannarna överbjöd - därefter fick jag köra min bil till mackens snabbtvätt och grannarnas bilar blev polerade:thinking:
Dagobert Krikelins favoritreplik till eländiga tvätta-och-polera-bilen-försäljare:
JAG har en 17 årig grabb som har körkort !

Försäljaren: hur ska man kunna svara på det ????
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
V view99 skrev:
Saknar tips på hur man får en 18-åring att åta sig den här typen av, utifrån en vanlig 18-årings perspektiv, urtrista arbetsuppgift.

Någon var inne på det … gratis öl-pauser …..
Bor 18 åring hemma hos föräldrar så kan man ju säga något om hyra o mat. Byta lösenord på wifi, Netflix eller annat passligt och säga något om att lösenordstomtarna kanske blir glada av en klippt häck eller annan lämplig uppgift.
 
  • Haha
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Förra året lät vi Farmartjänst i Halmstad klippa vår Ligusterhäck, ca 25 meter.
2,5 tim arbete, inklusive hopräfsning, plus transport tipp tipp och tippavgift.
Summa 712 kr efter rutavdrag.
Själva klippningen skall ha tagit 1,5 timme.
 
S skaraborgsfakir skrev:
Dagobert Krikelins favoritreplik till eländiga tvätta-och-polera-bilen-försäljare:
JAG har en 17 årig grabb som har körkort !

Försäljaren: hur ska man kunna svara på det ????
Ska inte alla som bor hemma hjälpa till det är föräldrar som bestämmer tills dom är 18 sen kan dom flytta hemifrån om det inte passar
 
  • Gilla
jonas.o
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Förra året lät vi Farmartjänst i Halmstad klippa vår Ligusterhäck...
Rättelse: Det är en spireahäck!
 
Gustaf ska ha skyddsglasögon när han arbetar med häcksaxen!!!
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Claes Sörmland
Klippte avenbokshäckar hela dagen. Är ingen Gustaf 18 år säger min kropp nu.
 
  • Haha
  • Gilla
Ohchips och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.