richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Tyvärr kan jag inte så mycket om Ebeco men T2 ger 12 år totalgaranti till alla kunder och 20 eller om det var 25 år totalgaranti om elektrikern/montören har gått en kurs och blivit Certified PRO. Så det är schysst för kunderna :)
Det hade väl varit ironiskt om det var en ”Certified PRO” som installerat, med tanke på de lösa ledarna ;)
 
  • Haha
Jonasdzm
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det hade väl varit ironiskt om det var en ”Certified PRO” som installerat, med tanke på de lösa ledarna ;)
För att dra åt skruvarna behöver man inte gå en extra kurs :p:cool: Det lär man sig innan man blir elektriker :p
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Montera plåt på pannbbädan och sedan krok
 
  • Hus under renovering med monterade ställningar och byggmaterial på gräsmattan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det hade väl varit ironiskt om det var en ”Certified PRO” som installerat, med tanke på de lösa ledarna ;)
Det ÄR väl förmodligen en "Certified PRO" som installerat, som amatör är man ju noggrann och dubbelkollar att allt är rätt innan man kåpar på
 
  • Gilla
StaBen och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
För att dra åt skruvarna behöver man inte gå en extra kurs :p:cool: Det lär man sig innan man blir elektriker :p
Ja mycket av lärlingstiden läggs väl på prova ut fika/frukost-utbuden hos grossisterna :cool:
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ja mycket av lärlingstiden läggs väl på prova ut fika/frukost-utbuden hos grossisterna :cool:
Inte riktigt så :). Typ som att konstruktören skriver ”Löses på plats” på allt på ritningen alltid :)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Äntligen monterat två överbleck över två fönster. Efter en tids värmebölja har man lovat regn, så det var bara att sätta fart.

Oerhört tråkigt jobb då jag inte alls är kompis med plåtjobb samt att det var drygt att spåra panelen med Feinen.

Direkt snyggt är det väl inte, men de fyller sin funktion...

Till sist, för den som inte visste, så är Lidls plåtsaxar totalt värdelösa.
 
  • Nyinstallerat överbleck över fönster på en gul husvägg med synliga verktygsspår och plåtarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det ÄR väl förmodligen en "Certified PRO" som installerat, som amatör är man ju noggrann och dubbelkollar att allt är rätt innan man kåpar på
Precis, känner extra med mejseln och drar i tråden. Nu är jag inte amatör då jag kopplar kablar dagligen i mitt jobb, men jag gör så iaf. Dessutom tvinnar jag alltid kardelerna eller klämmer på ändhylsa. Inte på FK, men på allt finare än så. I detta fall har elektrikern inte tvinnat kardelerna till den klena givarkabeln.
Samma elektriker har dragit om all el i hela huset, jag kanske ska ta en vända med mejseln o kolla.
 
Rötan under stora fönstret fixat, panelbrädorna under midjan på plats. Minus en panelbräda då virket tog slut :rolleyes:

Imorgon öser vi på igen :strong::D
 
  • Röd träfasad under renovering med nya panelbrädor och byggställning, en bräda saknas under fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ursviken och 5 till
  • Laddar…
Frun har länge önskat sig en ny fasadflagga, idag skedde det :oops:
Visade sig att gamla fästet inte passade längre så det nya medföljande fick skruvas upp, och jag som tänkt göra det lätt för mig...
Svensk fasadflagga monterad på röd vägg, ny låscylinder och verktygslåda framför dörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den beställda låscylindern till altandörren dök upp så den monterades också.
Nyinstallerad låscylinder i altandörren med nycklar i låset, inomhusmiljö syns i bakgrunden
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Beställde i måndags från Låskompaniet i Örebro och hade den på utlämningsstället idag vid lunch. (y)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Frun har länge önskat sig en ny fasadflagga, idag skedde det :oops:
Visade sig att gamla fästet inte passade längre så det nya medföljande fick skruvas upp, och jag som tänkt göra det lätt för mig...
[bild]

Den beställda låscylindern till altandörren dök upp så den monterades också.
[bild]
Beställde i måndags från Låskompaniet i Örebro och hade den på utlämningsstället idag vid lunch. (y)
Jag beställde också en cylinder därifrån nyss och fick den levererad typ dagen efter. Dock inte monterat den ännu :thinking:
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag beställde också en cylinder därifrån nyss och fick den levererad typ dagen efter. Dock inte monterat den ännu :thinking:
Bra priser och grym service!
Det var nästan lite lockande att försöka hämta upp den på plats då jag och barnen befann oss i Örebro på tågresa igår. :cool:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Bra priser och grym service!
Det var nästan lite lockande att försöka hämta upp den på plats då jag och barnen befann oss i Örebro på tågresa igår. :cool:
Ja, precis, handlar nästan allt låsrelaterat där! :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Frun har länge önskat sig en ny fasadflagga, idag skedde det :oops:
Visade sig att gamla fästet inte passade längre så det nya medföljande fick skruvas upp, och jag som tänkt göra det lätt för mig...
[bild]

Den beställda låscylindern till altandörren dök upp så den monterades också.
[bild]
Beställde i måndags från Låskompaniet i Örebro och hade den på utlämningsstället idag vid lunch. (y)
Om jag vill byta mitt handtag å lås på min altandörr vad ska ja beställa då?
 
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Frun har länge önskat sig en ny fasadflagga, idag skedde det :oops:
Visade sig att gamla fästet inte passade längre så det nya medföljande fick skruvas upp, och jag som tänkt göra det lätt för mig...
[bild]

Den beställda låscylindern till altandörren dök upp så den monterades också.
[bild]
Beställde i måndags från Låskompaniet i Örebro och hade den på utlämningsstället idag vid lunch. (y)
Kom på en grej, som kanske kan hjälpa någon annan :D
Jag beställde lite extra distanser i andra storlekar än det som föjer med handtaget för att få cylindern flush, samt att mattkrom passade bättre till aluminiumhandtaget från Hoppe ;)
Sist så slipade jag ner cylinderdistansen till rätt mått :D
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.