Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Det bästa är väll att förbjuda privatägda pooler
Och ungar….
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
M Mathias Märsta skrev:
Nej, det är inte absurt. Poolen innebär ju att du tillfört ytterligare en risk. Och den risken kan minimeras.

INGEN har min tillåtelse eller behörighet att beträda min tomt utan min tillåtelse, så om jag vill ha fiskdammar, vallgravar och pool utan diverse absurda skydd så är det min ensak! Märkligt att vi barn respekterade detta på 70 och 80 talet när jag växte upp...

Problemet ligger återigen på slapp eller obefintlig uppfostran och total avsaknad av vad som är mitt eller ditt rätt eller fel...
 
  • Gilla
  • Arg
  • Wow
M3rLiN_74 och 8 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Och ungar….
Eller både och
 
  • Gilla
Project Mellangården
  • Laddar…
Vi börjar med poolerna. Det är ju orättvist mot oss fattiglappars som inte har råd, upp till kamp
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
D DuckDuck skrev:
INGEN har min tillåtelse eller behörighet att beträda min tomt utan min tillåtelse, så om jag vill ha fiskdammar, vallgravar och pool utan diverse absurda skydd så är det min ensak! Märkligt att vi barn respekterade detta på 70 och 80 talet när jag växte upp...

Problemet ligger återigen på slapp eller obefintlig uppfostran och total avsaknad av vad som är mitt eller ditt rätt eller fel...
Så kan du inte döma en fyraåring för hen är knappast i förstånd att veta vad som är mitt och ditt
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vi börjar med poolerna. Det är ju orättvist mot oss fattiglappars som inte har råd, upp till kamp
Vi som trodde på arbetarrörelsen men som istället i orättvisans stund fick vända oss till SD
 
F
D DuckDuck skrev:
INGEN har min tillåtelse eller behörighet att beträda min tomt utan min tillåtelse, så om jag vill ha fiskdammar, vallgravar och pool utan diverse absurda skydd så är det min ensak! Märkligt att vi barn respekterade detta på 70 och 80 talet när jag växte upp...

Problemet ligger återigen på slapp eller obefintlig uppfostran och total avsaknad av vad som är mitt eller ditt rätt eller fel...
Det spelar rätt liten roll vad du tycker, det finns likväl ett regelverk och druknar nån i din pool, även nån från din egen familj så slipa på ditt försvarstal för det anförandet kommer att få dig dömd.
 
  • Gilla
  • Älska
lat och 3 till
  • Laddar…
F
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Vi som trodde på arbetarrörelsen men som istället i orättvisans stund fick vända oss till SD
Det är inte en klassfråga, jag vet flera sossar som har pool…
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det är inte en klassfråga, jag vet flera sossar som har pool…
Och jag har pool, sedan jag var arbetare, sen kanske jag röstade på annat än vad Metall önskade men...:oops:
Som tjänsteman behöver jag inte skämmas, hoppas jag?! ;)
 
  • Gilla
fsn och 1 till
  • Laddar…
D DuckDuck skrev:
INGEN har min tillåtelse eller behörighet att beträda min tomt utan min tillåtelse, så om jag vill ha fiskdammar, vallgravar och pool utan diverse absurda skydd så är det min ensak! Märkligt att vi barn respekterade detta på 70 och 80 talet när jag växte upp...

Problemet ligger återigen på slapp eller obefintlig uppfostran och total avsaknad av vad som är mitt eller ditt rätt eller fel...
Du har missförstått. Barn respekterade inte det på 70 och 80 talet heller utan istället dog en hel del barn helt i onödan p g a dåligt säkerhet. Precis som det gör även idag i det Thailand du verkar ha som förebild.

/Krille
 
  • Gilla
Fartland och 9 till
  • Laddar…
Jag har tre småbarn och kan mycket väl anlägga pool men jag skulle Aldrig i hela mitt liv våga göra det oavsett vilka säkerhetsanordningar man kan skaffa. Mina småungar är kreativa och starka i armarna och kan dra sig upp över saker. Aldrig pool!
 
  • Gilla
Alebaleportocale och 1 till
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Det bästa är väll att förbjuda privatägda pooler
Nä - tror alla tycker det bästa är att både föräldrar/förskola och poolägare tar sin del av ansvaret. Kan inte se att någon tycker att vi ska förbjuda ALLT som är farligt för barn.

/Krille
 
  • Gilla
  • Älska
Flamman och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det spelar rätt liten roll vad du tycker, det finns likväl ett regelverk och druknar nån i din pool, även nån från din egen familj så slipa på ditt försvarstal för det anförandet kommer att få dig dömd.

Det regelverket är som sagt helt absurt och endast Hyckleri... För om jag har en brygga på min tomt eller en sjö så finns det ju inga regler ännu på att stängsla in den skiten... Som sagt Sosse hyckleri på högsta nivå som vanligt.

NÄ, låt de som vill bygga murar som är 2.5 till 3 meter höga runt sina tomter så slipper man ungar och annat pack som kommer in objudna! Men det är väl klart, att de är kränkande för då kan ju inte kreti och petri ta sig in och drunkna i min pool eller sno min gasoltub jag har i grillen!
 
  • Gilla
  • Arg
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
D DuckDuck skrev:
INGEN har min tillåtelse eller behörighet att beträda min tomt utan min tillåtelse, så om jag vill ha fiskdammar, vallgravar och pool utan diverse absurda skydd så är det min ensak! Märkligt att vi barn respekterade detta på 70 och 80 talet när jag växte upp...

Problemet ligger återigen på slapp eller obefintlig uppfostran och total avsaknad av vad som är mitt eller ditt rätt eller fel...
Du har ingen unge nej.
Återkom när du har en 3-4 åring. Så kan vi diskutera saken senare.
 
  • Gilla
lat och 3 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Du har ingen unge nej.
Återkom när du har en 3-4 åring. Så kan vi diskutera saken senare.

Skulle ALDRIG komma på tanken och skaffa unge/ungar när det ser ut som det gör idag i samhället..

Så sjukt egoistisk att spä på överbefolkningen som redan är det största problemet på jorden idag....
 
  • Gilla
  • Haha
Rasputitsa och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.