smaken är som ....

Men jag föredrar de bilder som inte är länkade alla dagar i veckan och dubbelt på söndagar. Då slipper man alla söndriga länkar när man vill läsa något gammalt inlägg samt kan följa utvecklingen/tidigare bilder på personens profil. Jag skulle gråta blod (och nog även benmärg) om Olas eller någon annans bilder försvann när jag behövde dem som bäst.
 
  • Gilla
hobbs och 4 till
  • Laddar…
Forumet laddar automatiskt upp alla externa bilder och länkar om dom. Så det gör noll skillnad.
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Rivit ett gammalt uterum, tanken är att jag ska byta dom ruttna stolparna och slänga på ny panel så man kan ha det som förråd. Är i desperat behov av mer plats[bild]
Det börjar ta sig, porten och en vända färg till så är utsidan klar. Ny målad port på en byggnad under renovering med verktyg och byggmaterial framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har mest småpillat lite idag samt blivit avbruten av en stenleverans imorse, besiktning av bilen och sen har snickarna som e här och byter fönster på huset pratat lite.
Delvis renoverad byggnad med nymålad svart port och byggmaterial spridda omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny målad port på en byggnad under renovering med byggmaterial och grönt fält i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Nu är den ihop igen och testad, och den funkar faktiskt! Tankat med Stihl motomix 2T.

CwB7guBh.jpg

fVw7NIuh.jpg

IFFCfJSh.jpg

Några barnsjukdomar ännu verkar det som den har. Den stannar direkt jag drar på gasen, jag tror det är tankluftningen som spökar för efter jag haft igång den en liten stund och den stannade, så ville den inte starta igen. Tyckte mig höra något mysko ljud, jag tror det var tanken som sög in lite luft. Jag undrar om jag satte den där avluftningsventilen fel väg, jag tog inte bild hur den satte så jag fick gissa mig fram på den punkten, blåste i den och satte den så jag tyckte luft borde komma in enklast denna väg.

Jag provade starta igen utan lycka så jag öppnade korken för att lufta tanken, hörde inget vacuum dock men det kan ändå varit ett då den var igång. Efteråt gick det mkt enklare att starta igen, sen körde den på tomgång, lite väl snabbt kanske. Ska nog ställas in mera efter jag kollat mera på detta med avluftningen... Får räcka för ikväll, blir uppäten av krankar* där ute.

* mygg
 
  • Gilla
karlmb och 6 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Nu är den ihop igen och testad, och den funkar faktiskt! Tankat med Stihl motomix 2T.

[bild]

[bild]

[bild]

Några barnsjukdomar ännu verkar det som den har. Den stannar direkt jag drar på gasen, jag tror det är tankluftningen som spökar för efter jag haft igång den en liten stund och den stannade, så ville den inte starta igen. Tyckte mig höra något mysko ljud, jag tror det var tanken som sög in lite luft. Jag undrar om jag satte den där avluftningsventilen fel väg, jag tog inte bild hur den satte så jag fick gissa mig fram på den punkten, blåste i den och satte den så jag tyckte luft borde komma in enklast denna väg.

Jag provade starta igen utan lycka så jag öppnade korken för att lufta tanken, hörde inget vacuum dock men det kan ändå varit ett då den var igång. Efteråt gick det mkt enklare att starta igen, sen körde den på tomgång, lite väl snabbt kanske. Ska nog ställas in mera efter jag kollat mera på detta med avluftningen... Får räcka för ikväll, blir uppäten av krankar* där ute.

* mygg
Du lär behöva en sådan här!

Skärmbild av ett foruminlägg som rekommenderar Mosquito Magnet Executive för byggprojekt utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Slipat lite

[bild]
Att jobba i uppförsbacke bildligt talat.:geek:
 
  • Haha
Pysslarn
  • Laddar…
Provkört min nya rektalutvidgare.

Det är Biltemas damaskverktyg. Kollade för många år sedan på att köpa en sån här, men då var det många tusenlappar för något man använder väldigt sällan. Men nu hade ju Biltema en för knappa tusenlappen, och då var det motiverat att villhöva den för att slippa schlabba med en kladdig damask som inte vill glida på. Funkar fint! Men man fick byta nippeln till tryckluften, den var för liten för att passa min slang.
 
  • Bild av ett fordonshjulhus och en Biltema rektalutvidgare som används under en bilreparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Manberg och 6 till
  • Laddar…
j.erkers
Ola C Ola C skrev:
Att jobba i uppförsbacke bildligt talat.:geek:
Nedförsbacke om man inte läser från höger till vänster.
 
j.erkers j.erkers skrev:
Nedförsbacke om man inte läser från höger till vänster.
Uppförsbacke om man håller slipmaskin som 99.99% av användarna gör.
 
  • Gilla
j.erkers
  • Laddar…
Mindre glädjande nyheter. Den vänstergängade skruven skruvade ur sig på kopplingens sida då jag testade sågen. Jag trodde inte det kunde hända då den var vänstergängad... Jag upptäckte det då kedjan inte ville hållas spänd. Verkar som det gick hårt åt nålkransen, den blev vriden. Woodruffkilen gick också av.

DY8FGb7h.jpg

5rYyAufh.jpg

En automatkörnare var verktyget att få ut den med. Sen fick jag ett bättre grepp med draghammaren och kunde dra ut den. Jääkligt surt... Nu måste jag ha ny lagerkrans, ny kil och ny vänstermutter.

Lagerkransen är tum 1/2 x 5/8 x 1/2 eller 12,7 x 15,785 x 12,7 mm, finns som reservdel till modernare husqvarna ännu så den köpte jag online. Lyckades halv rehabilitera den nuvarande genom att spänna upp ändorna i två ER-25 hylsor och vrida dom, så nu funkar den väl någorlunda, men bäst å köpa nytt... Woodruff kilarna verkar svårare att hitta, 2x5x12mm tror jag den ska vara. Sen en vänstergängad M8 mutter tror jag det är med 1,25 mm stigning.

Ganska bitter just nu, inget som inte går å fixa men flera dar å vänta på delar. Hur vet man det inte händer igen, tyckte jag tog i hårt. Loctite blir det nog...
 
  • Ledsen
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Cheesen
När vi byggde så gick tanken på att montera en nedfälld saxlyft i golvet genom huvudet några gånger... Tänkte att det var en himla onödig utgift för två lyft per år...

Gissa om jag ångrat den snålheten några gånger.
Bil upplyft på en bärbar saxlyft i ett garage med barnmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
MickeLarsson och 6 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
När vi byggde så gick tanken på att montera en nedfälld saxlyft i golvet genom huvudet några gånger... Tänkte att det var en himla onödig utgift för två lyft per år...

Gissa om jag ångrat den snålheten några gånger.
[bild]
Minst två gånger per år? ;)
 
Cheesen
Appendix Appendix skrev:
Minst två gånger per år? ;)
Ja det är bara den här bilen som vi har som man måste under för att byta oljefilter.. annars så behöver jag inte under för normal service....
Om det är något som jag ogillar med mitsubishin är det att det inte går att göra en oljeservice på den utan att drälla olja.
 
Funderar om jag ska gjuta betonggolv i förrådet jag bygger, har grusgolv nu. Och isåfall göra en nedsänkning, antingen för framtida saxlyft eller bara så man sliper under bättre, tillsammans med ramper.
 
Bytte bägge innre styrlederna, för snål för att köpa verktyg...
 
Redigerat:
  • Gilla
MrJozk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.