K Kirre2 skrev:
[länk]
Fint. Billigt. Centralt. Kan det bli bättre? Den (lokalt) kände målaren Gunnar Klys har gjort målningarna.
Vågar man ju knappt gå in i :oops: (då menar jag inte för att det är hemskt fult/läskigt eller så.. men man kan ju riskera att förstöra något.. och det vore tråkigt i den miljön!
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Vågar man ju knappt gå in i :oops: (då menar jag inte för att det är hemskt fult/läskigt eller så.. men man kan ju riskera att förstöra något.. och det vore tråkigt i den miljön!
Ja, det borde ju vara museum istället. Men Gunnar Klys var väl inte tillräckligt känd. Man blir ju lite orolig när nåt sånt är till salu på öppna marknaden, att nån som gillar vitt vitt vitt ska köpa det...
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Ifall ni har lite nationalromantiska dragningar...

[länk]

Husets fasad var säkert brunt från början, på samma sätt som stationen


[länk]
riktigt fint hus och plats. men kan inte mäklaren städa och fasadtvätta och klippa gräsmattan innan man tar bilder med det priset
 
Är väl inga stockholmare som är spekulanter ändå?
 
menar du att göteborgare är mer smutsiga :rofl:
 
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Kanske inte lika viktigt att det ser bra ut på Instagram?
 
instagram? vanlig hemsida ju?
 
så synd att det är så om byggt bara kommer kosta mycket att återställa
 
M maria01 skrev:
så synd att det är så om byggt bara kommer kosta mycket att återställa
Varför? (Alltså vad är dyrt att återställa?) i jämförelse med många andra hus tycker jag detta ändå var ”välbehållet”.
 
Snigla Snigla skrev:
Varför? (Alltså vad är dyrt att återställa?) i jämförelse med många andra hus tycker jag detta ändå var ”välbehållet”.
Kolla bara taket på orginal ritningen sen är det en del fönster som inte passar in
 
M maria01 skrev:
så synd att det är så om byggt bara kommer kosta mycket att återställa
Vad är det som är så ombyggt? Är väl huvudsakligen fasaden som behöver bli brun eller något annat mörkt, enligt vad jag såg?
 
M maria01 skrev:
Kolla bara taket på orginal ritningen sen är det en del fönster som inte passar in
Taket är väl det jag kan tänka mig.. vackra snickarglädjen… men vette fåglarna vad de ritat för tak.. ser ut som korrugerat plåttak ju? Vad tillhör den stilen eg? :thinking:

Fönsterna verkade på de flesta ställen vara okej, men då huset är ombyggt också.. så stämmer ju inte ritningen komplett längre.. och med ombyggnad i åtanke har de ändå löst det ok (inte topptrim..)

Men dessa saker säger ju även byggnadsvårdare inte är vettigt att byta ”bara för att” utan man väntar tills det som sitter där idag är ”slut” och först då ser man över hur man vill byta/ev återställa ..

Så man hinner ju spara pengar iaf, då just de dyra sakerna verkade nya.. :thinking::cool:
 
Teckning av en traditionell trävilla från 1900-talets början med detaljerad fasad och veranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal arkitektritning av en trävilla med dekorerad balkong och veranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handritad skiss av en traditionell trävilla med detaljerade fönster och balkong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

klar skillnad vad som finns idag
 
  • Gilla
FunkishJonny och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.