Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Eller så stödjer man sitt favoritforum och köper dem här;
[länk]
Det kan man ju göra , men det är ju inte speciellt bra pris där.....
 
  • Gilla
Oscar-A och 1 till
  • Laddar…
Vem köper fast mejslar 2022! Bitsskuvmejsel måste vara 10 ggr så smart
 
G gasto skrev:
Vem köper fast mejslar 2022! Bitsskuvmejsel måste vara 10 ggr så smart
Tar ju ingen plats på verktygstavlan. ;)
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
J
G gasto skrev:
Vem köper fast mejslar 2022! Bitsskuvmejsel måste vara 10 ggr så smart
Bitshållaren tar plats så det funkar dåligt när skruvhålen är djupa..
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Köp långa bits. Finns rejält långa.
 
  • Gilla
gasto och 1 till
  • Laddar…
G gasto skrev:
Vem köper fast mejslar 2022! Bitsskuvmejsel måste vara 10 ggr så smart
Jag kan inte hålla med där. Fasta mejslar är fantastiska. Ingen risk att tappa bort bits eller blanda ihop dem, och så finns inte heller något ”spel” mellan handtag och klinga på samma sätt som man alltid råkar ut för mellan handtag och (vanliga) bits.

Visst finns även stora fördelar med bits, men jag tycker definitivt att skruvmejslar fortfarande har ett existensberättigande.
 
  • Gilla
roniish och 15 till
  • Laddar…
Jo, men de är nästan lika stora som mejslar...
 
P pleqtiz skrev:
Dom har höjt en hel del priser sen jag handla i början av veckan, räknade ut att med den rabatten dom har nu så blir det ungefär samma pris som dom hade när jag beställde.

Lite smålurigt företag dedär!
Det är pga det där som jag helst ser att man länkar direkt till fynden än "xx har rabatt"
Då så många bolag lurendrejas

Att bara länka till sidan ger ju bara att deras reklamkampanj lyckades.
 
P pleqtiz skrev:
Dom har höjt en hel del priser sen jag handla i början av veckan, räknade ut att med den rabatten dom har nu så blir det ungefär samma pris som dom hade när jag beställde.

Lite smålurigt företag dedär!
Har du prisexempel på vad olika artiklar låg på för prisnivå innan kontra nu?

La en beställning och det är rätt fult beteende att öka innan "rea", har för mig att det är emot lagen att göra det nuförtiden också..
 
G gasto skrev:
Vem köper fast mejslar 2022! Bitsskuvmejsel måste vara 10 ggr så smart
Ställer mig frågande till om hanverkare egentligen inte främst använder fasta mejslar fortfarande? Det är så mycket enklare att bara fiska upp rätt verktyg från bältet istället för att stå o fibbla med bits. Dessutom så mycket skönare att jobba med. De elektriker vi haft här har alla haft fasta meslar i sina bälten iallafall.

eljour-cover-elektriker.jpg

Bits har absolut sina fördelar, ex har vi ett set för hushållet för att slippa behöva springa ut till verkstaden.
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Jag använder mestadels bits, men ibland har fasta mejslar sina fördelar... Dom brukar för det första tåla mer misshandel än bits :p Tror jag använt mina fasta mejslar mer som brytjärn än det dom egentligen är tänkta för :crysmile: Dom fungerar även ypperligt som dorn :)

Kort sagt, fasta mejslar har större arbetsområden än att skruva, medans bitsmejslar inte duger till mycket annat än att just skruva...
 
  • Gilla
  • Haha
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
S snowjim skrev:
Ställer mig frågande till om hanverkare egentligen inte främst använder fasta mejslar fortfarande? Det är så mycket enklare att bara fiska upp rätt verktyg från bältet istället för att stå o fibbla med bits. Dessutom så mycket skönare att jobba med. De elektriker vi haft här har alla haft fasta meslar i sina bälten iallafall.

[bild]

Bits har absolut sina fördelar, ex har vi ett set för hushållet för att slippa behöva springa ut till verkstaden.
Aldrig sett nån hantverkare här med bitthållare.

Fasta mejslart för handkraft.
Sen såklart bits för skruvdragaren.
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Jag har Bachos ergo-line bitsmejslar, både fast och spärrskaft och ska skaffa stubbyvarianten med spärr. Men för mig är de nödlösningen.
Har Bachos spår-, Philips- och torxversionerna som "riktiga" mejslar och ska inom kort ha pozi-varianterna också tänkte jag. Trots att jag mekar så lite som möjligt eftersom jag är tekniskt och mekaniskt på efterkälken.

Inser att det är käckt ibland att kunna välja bits för skruvandet (inte minst i hushållssammanhang) men föredrar alla timmar och dagar i veckan att jobba med en riktig mejsel istället för ett "multiverktyg" som kan göra mycket men ändå inte är inte helt rätt för något.
Typexemplet när mina bitsmejslar kommer till användning är när jag ska hjälpa någon annan (jo, det finns folk —helt utan omdöme — som vänder sig till mig för att få hjälp ibland) och det är smidigt att bara ta med en bitsmejsel och en bitskassett. Annars är det de riktiga mejslarna som gäller.

Sorry för att jag förlänger OT men jag kunde inte hålla mig.
//Ronnie
 
  • Gilla
Strontus och 6 till
  • Laddar…
Bauhaus Barkarby, halva priset visnigsex motorsåg
STIGA motorsåg på rea, utställd i Bauhaus Barkarby med prislapp och halverat pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kvitto visar halva priset på motorsåg från Bauhaus Barkarby med ordinarie och nedsatt pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
A
B bryggstun skrev:
Köp långa bits. Finns rejält långa.
ja o då får inte den ”rejält långa mejseln”plats :crysmile:, skruvar man i maskiner/motorer är min åsikt att vanliga mejslar är överlägsna bitsmejslar plus att minst ett par stubbmejslar behövs
 
  • Gilla
Strontus och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.