Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
harry73 harry73 skrev:
@Birgit S kan du inte sluta hacka på alla som inte vill ta sprutan?
Det är psykoterapi för henne. Ett sätt att må bra av. Hon vet mycket väl vilken biverkningsframtid hon går till mötes och försöker trösta sig genom att filosofiera för alla.
För att beskriva den typen av person:
Personen sitter i en båt och åker på en flod. Plötsligt hör personen brummande ljud som uppstår 200m framför denne och tänker:"Det måste vara de lätta strömmarna som båtuthyraren varnat mig för, för inte hade väl han skickat mig nerför en farligt vattenled bara för att tjäna pengar."
Efter 100m ser personen i båten att denne närmar sig ett vattenfall. Samtidigt hör denne en man som står och ropar:"Akta dig det flr vattenfallet, styr mot stranden fort! Ser du inte vattenfallet?!"
Petsonen i båten ropar hånfullt tillbaka:"Har du källa på det din konspirationsteoretiker? Som om båtuthyraren inte skulle nämna ett vattenfall när denne hyrde ut båten till mig. Trams."
Efter 100m kom personen i båten till insikt, men det var försent."

Vem båtuthyraren i texten är, ja det är öppet för fri tolkning.

Vad som hände med den som försökte varna personen i båten? Ja, han åkte väl hem, tog en öl och fortsatte sitt liv utanför faran.
 
  • Gilla
arn bygg
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Förstår du skillnaden mellan verklig biverkan och ett problem som någon tror beror på vaccinet?

Finns inget sånt, det har inte alls varit problem med immunsystemet hos de allra flesta som har behövt sjukhusvård. Tvärtom är det rätt vanligt att man behöver sjukhusvård därför att man har ett immunsystem som överreagerar, dvs. med ditt udda språkbruk just ett starkt immunförsvar i stället för ett normalt. Dit hör t.ex. alla de barn som behövt intensivvård pga. MIS-C.
Det känns som om du heter Agnes Wold Det är precis hennes filosofi.
 
  • Gilla
arn bygg och 1 till
  • Laddar…
F Feratin skrev:
Inte missförstått någonting. De allra flesta länder i Europa är helt öppna nu och har slopat ALLA covidrestriktioner, detta inkluderar Österrike, Tyskland, Spanien, Italien, Kroatien, Slovenien, Polen, Ungern, UK, Danmark, Tjeckien, Island, Turkiet, Grekland, Slovakien, mfl. De som fortfarande behåller någon form av restriktioner är i minoritet och de förlorar på det. Som sagt, USA fick slopa sina restriktioner nu eftersom de tappade enormt vad avser resande till landet. En väldigt stor andel människor vill inte ha restriktioner och covid tjafs när de ska ut och resa och många som jag svartlistar länder med restriktioner.
Det måste kännas surt för de som hade covidpass och som kände sig lite finare och lite bättre. Rent av adliga. Nu har de fråntagits sina "titlar" och är på samma nivå som ovaccinerad "pöbeln".
Välkomna tillbaka till jorden, hehehe.
 
  • Gilla
Feratin
  • Laddar…
F Feratin skrev:
Censur är när man stänger ner debatten. Jag tar debatten. Däremot ska inte vaccinfascister få någon plats i mitt eller min familjs liv eller kunna dra minsta fördel av oss. Jag ser mig själv som en del av motståndsrörelsen mot dessa extremister.
Vem tror du att du är? Du ska rätta dig i ledet och göra som TV säger. Om några åker på biverkningar så ska ingen klara sig undan. :)
Lite som:
Det gör inget att min bil har gått sönder, så länge grannens har också gått sönder. Det spelar ingen roll att jag kunde haft nytta av grannens fungerande bil. Det viktigaste är att han sitter i samma skit som jag. Så det så!
 
  • Gilla
arn bygg och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vad menar du med den frågan, vad syftar "det" på och vad är det som är konstigt?
Vad pratar du om? Håll dig till ämnet.
 
  • Gilla
  • Haha
arn bygg och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Visserligen, men de räknas fortfarande som biverkningar, och de finns ju t.ex. med i dokumentet från Pfizer som du har tagit upp och är därmed delar av de s.k. 1300 biverkningar som du tar upp.


Nej, det dokument som har länkats är egenrapporterade biverkningar av vilka som helst som har vaccinerats efter godkännandet, alltså inte alls något som upptäcktes under fas 3. Vet du inte ens vad det är för dokument?
Du vänder och vrider på allt bara för att trösta dig nu när du har vaccinerat dig. Jag hoppas verkligen att du slipper biverkningar. Jag förstår varför du är som du är.
 
  • Gilla
Feratin
  • Laddar…
F Feratin skrev:
Du har spenderat över två år i denna tråd med ett extremt antal inlägg med att sprida vaccinpropaganda och försöka trycka ner meningsmotståndare och få folk bannade, och du försökert få mig att tro att du inte har en agenda. Måste vara jobbigt nu när covid är ett ickeproblem och resten av världen gått vidare medan du fortfarande trampar vatten och sitter kvar i det förflutna.

Med tiden kommer det komma fram allt mer vilka skador vaccinet ställt till med. Det är fler och fler i min omgivning som var hängivna vaccinivrare som börjar se sanningen nu och att de blivit lurade.
Låt henne vara. Hon är säkert sjukskriven i någon mystisk biverkning och har tid att hänga på detta forum 24/7. Enda livet hon känt till under dessa två år. Kom igen, vem är hon i våra liv? Med det sagt, hennes åsikter spelar absolut ingen roll.
 
  • Gilla
Feratin
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, jag kan läsa vad det står i dokumentet. Hur tolkar du det som står att dokumentet handlar om?

Det går ju bra att vända på det.
Din covidsjukdom är som en tickande bomb som förtär en inifrån. Det är bara att förkasta sådant som påminner dig om det.

Jag hoppas att du klarar dig utan fler följdsjukdomar av din covidsjukdom.
Och nu har vi officiellt önskat "Lycka till!" till varandra.
Du vägrar inse faror med vaccin, jag vägrar vaccinera mig. Vi har vädrat våra ståndpunkter och det finns egentligen inget mer att säga. Fortsätter vi så blir det bara repetition och prat i cirklar.
 
  • Gilla
arn bygg och 1 till
  • Laddar…
F Feratin skrev:
Du ser, du fortsätter att förneka vaccinets negativa effekter. Du ska alltid komma med någon ursäkt eller försöka 1-uppa folk med en massa trams. Ingen har sagt att gamlingar och sjuka dött eller blivit sjuka av covid. Det är helt väntat. Det sker även med influensavirus. Har du plötsligt upptäckt att folk dör?

Det är så jäkla skönt att pandemin är över för mig, men du som vaccinerad tvingas leva med det resten av ditt liv utan att veta om de negativa effekterna av ett nytt obeprövat vaccin kommer slå till mot din kropp som en tickande bomb.
Dessa hade också dött av säsonginfluensan.
Låt henne våndas i sin vaccin. Det ångesten hon känner är egentliga orsaken att hon skriver som hon gör.
 
  • Gilla
Feratin
  • Laddar…
F Feratin skrev:
Och så på med offerkoftan igen och klickade på rapporteringsknappen så du kan få sitta här ifred och fortsätta sprida din propaganda och få lite fler ryggdunkningar av din lilla klick här :)
Undrar om det inte börjar bli lite varmt med offerkodtan ständigt på.
Själv så sitter jag fortfarande på altanen och tittar över gräsmattan. Härligt att vara frisk utan biverkningar. Mina största bekymmer just nu är om jag ska klippa gräset idag eller skjuta upp till imorgon. Undrar vad hon har att säga till om det. Hon har nog en åsikt om allt. Hmmm...
Jag tror att jag, som hittills, skiter i hennes åsikt och gör som jag vill.

Önskar en fortsatt trevlig helg till alla oavsett vaccinationsstatus.
 
  • Gilla
arn bygg och 1 till
  • Laddar…
B B-coy skrev:
Du vägrar inse faror med vaccin, jag vägrar vaccinera mig. Vi har vädrat våra ståndpunkter och det finns egentligen inget mer att säga. Fortsätter vi så blir det bara repetition och prat i cirklar.
Nej, jag tycker nog att BirgitS, i likhet med mig själv, tydligt medger att det finns risker med vaccin (vilket det gör med alla läkemedel). Däremot verkar det som om du och andra vaccinkritiker verkar tycka att riskerna med sjukdomar är MINDRE än riskerna med läkemedel och vaccin, tvärtemot vad både statistik och vetenskap visar. Det är DET som alla andra tycker är mycket konstigt.

Jag ser det som att jag kanske skulle ha en risk på 1/1000 att bli allvarligt sjuk i Covid. Ingen särskilt stor risk alltså. Men jag bedömer att risken att få en motsvarande allvarlig biverkning av vaccin uppskattar jag till kanske 1/10 000. Då är det självklart för mig vilket jag väljer - och obegripligt att någon frivilligt väljer tvärtom och utsätter sig för en större risk.
 
  • Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
F
Russel Brands följarskara ökar snabb tack vare hans förmåga att syna lobbyisterna, big pharma och den etablisemanget. Hans senaste inlägg är otroligt bra


For those of us who lost our homes, our jobs, our small businesses and are trying to claw our way back after two (+) years of devastating lockdowns, for my young friends who suffer from addiction and relapses during the lockdowns, for my friends whose families and friends shunned and cancelled them for not getting vaccinated - thank you Mr Brand for this wonderful cathartic release that we all - all of us - our Canadian truckers, the poor who are worse off than ever before, the children who are dying of preventable disease and starvation around the world - we share the disdain you have expressed towards the grotesquely wealthy that sit and chortle at the WEF. Thank you so much for being our voice. Hear Hear.
 
  • Haha
Klacken
  • Laddar…
F
B b8q skrev:
Nej, jag tycker nog att BirgitS, i likhet med mig själv, tydligt medger att det finns risker med vaccin (vilket det gör med alla läkemedel). Däremot verkar det som om du och andra vaccinkritiker verkar tycka att riskerna med sjukdomar är MINDRE än riskerna med läkemedel och vaccin, tvärtemot vad både statistik och vetenskap visar. Det är DET som alla andra tycker är mycket konstigt.

Jag ser det som att jag kanske skulle ha en risk på 1/1000 att bli allvarligt sjuk i Covid. Ingen särskilt stor risk alltså. Men jag bedömer att risken att få en motsvarande allvarlig biverkning av vaccin uppskattar jag till kanske 1/10 000. Då är det självklart för mig vilket jag väljer - och obegripligt att någon frivilligt väljer tvärtom och utsätter sig för en större risk.
Risken för mig och mina familjemedlemmar med covid var uppenbarligen noll då vi knappt ens vart snuviga av det. Så har det varit för 99.8% av befolkningen. Är man rädd eller tillhör riskgrupp, så visst spring och vaccinera dig varannan månad (dock har till och med mina föräldrar gett upp nu så det blir inga fler "boosters" för dom vilket är deras val), men att tvinga på skiten unga, friska människor är patetiskt. Särskilt som de flesta har naturlig immunitet nu och då covid är ett ickeproblem numera.

Det är så otroligt befriande att man inte föll för era påtryckningar och försök till mobbning. Det måste svida så hårt för er att ni inte kom åt oss. Det känns bra att veta att man inte deltog i detta experiment och att jag kan gå vidare i livet medan ni för alltid måste oroa er för potentiella biverkningar som kan slå till när som helst. Vi är fortfarande bara tidigt in i experimentet.
 
  • Gilla
arn bygg
  • Laddar…
F Feratin skrev:
Risken för mig och mina familjemedlemmar med covid var uppenbarligen noll då vi knappt ens vart snuviga av det. Så har det varit för 99.8% av befolkningen.
Det där uttalandet är precis lika intelligent som om man skulle säga ”Risken för mig och mina familjemedlemmar att skadas i trafiken är uppenbarligen noll då vi knappt ens fått en buckla på bilen. Och så har det varit för 99,8% av alla trafikanter”.
 
  • Gilla
  • Älska
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
F
B b8q skrev:
Det där uttalandet är precis lika intelligent som om man skulle säga ”Risken för mig och mina familjemedlemmar att skadas i trafiken är uppenbarligen noll då vi knappt ens fått en buckla på bilen. Och så har det varit för 99,8% av alla trafikanter”.
Det är en fånig jämförelse. För min del är covid över då jag smittades och således har naturlig immunitet samtidigt som viruset blir allt svagare. Jag har således fascit. Däremot utsätter du dig för en viss risk varje gång du sätter dig i en bil och riskfaktorn nollställs således vid varje enskilt tillfälle. Oavsett skulle jag inte delta i ditt experiment med cocktails av nya obeprövade vacciner bara för att risken att få en buckla för mig skulle minska från 0.0002% till 0.0001%.

Tror du på riktigt jag tänker sitta och ta råd av en anonym tomte på byggahus. Tror du på riktigt att du vet bättre vad som är rätt för mig eller min familj än jag själv? Kom ner från din höga häst istället. Och bara för att du är ett lydigt får som är programmerad och hjärntvättad att lyda dina överordnade och dina politiker så är inte vi alla sådana. Historiskt sett har dessa experiment ställt till det rätt rejält för människor och ett vaccin som inte ens tåls att kritiseras och som måste skyddas med censur och mobbning är det sista i livet jag skulle tänka mig att ta. Vilket skämt.
 
  • Gilla
arn bygg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.