Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
B B-coy skrev:
Att vara lite febrig och ha ont i muskeln ser jag som normal reaktion då immunförsvaret aktiveras och man har fått ett stick i armen. Sådant är att vänta.
Ja, det är så det är för nästan alla. Mycket lindrigare än en lindrig covid. Alltså större risk att få covid än att vaccinera sig.
 
BirgitS
B B-coy skrev:
Läste Pfizers dokument som de inte lyckades gömma undan offentligheten och det var rena skräcknovell.
Nej, det är det inte. Deras dokument har redan diskuterats i tråden.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Självklart inte. Det drabbar folk väldigt olika. Verför är det så är det den stora frågan. Jag klarade mig lindrigt undan, mitt immunförsvar besegrade infektionen. Och det är däför jag anser mig inte behöva vaccin. Alla har egna val att göra, men det tycks som om mitt val - att inte vaccinera mig är betydligt svårare för vissa att smälta.
Nu finns det ju en hel del svar på varför folk drabbas olika, se nyhetstråden, så det är inte en stor fråga längre.

Du gillar alltså att få covid och tycker inte att det är trevligt att slippa få covid framöver. Ovanligt ståndpunkt eftersom de flesta uppskattar att slippa bli sjuka och om det inte går så uppskattar de att bli så lite sjuka som möjligt.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
B B-coy skrev:
Läste Pfizers dokument som de inte lyckades gömma undan offentligheten och det var rena skräcknovell.
Om Pfizer känt till och undanhållit information om biverkningar kan de stämmas på stora belopp i USA.
Läste du något Pfizer dokumentet eller något någon skrivit om Pfizers ”hemliga” dokument?
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Det lär faktiskt ha funnits 3(?) fall av hjärt/hjärtsäcksinflammation i vaccingruppen och ett(?) fall i placebogruppen redan i den första Pfizer vaccinstudien som låg till grund för godkännandet, men dessa fall plockades bort av någon anledning. Har någon mer info tipsa gärna mig.

Nu granskas Novavax ”nya proteinvaccin” och man hittar dessa biverkningar även hos detta vaccin.
Dock är även placebosprutan med saltvatten farligare än Pfizers mRNA-vaccin i den studien. :oops: (Med avseende på hjärt/hjärtsäckskomplikationer).
Det ska bli intressant att se resultatet av bredare användning av vaccinet från andra länder etc. I teorin är immuniseringsprocessen ”naturligare” och borde ge färre biverkningar och vaccinpartikeln ska tex inte kunna tas upp av celler i hjärtat etc utan bara tas upp av immunceller.

I Novavax amerikanska studie har några dödsfall tagits bort ur statistiken från studien. En dog av en överdos, en av ett skott i huvudet. :surprised: Det kanske är svårt att göra representativa studier på ovaccinerade utan antikroppar nu? :thinking:
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS
blackarrow blackarrow skrev:
Det lär faktiskt ha funnits 3(?) fall av hjärt/hjärtsäcksinflammation i vaccingruppen och ett(?) fall i placebogruppen redan i den första Pfizer vaccinstudien som låg till grund för godkännandet, men dessa fall plockades bort av någon anledning. Har någon mer info tipsa gärna mig.
Jag sökte på orden heart, myocarditis och pericarditis i rapporten utan att hitta något som handlar om en sån biverkan.

Sen antar jag att det är rätt hopplöst att göra något uttalande om något som inträffar en gång i placebogruppen och två i läkemedelsgruppen, konfidensintervallen bör bli väldigt stora.
 
  • Gilla
Hans O L och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jaså, var är bevisen för det?
Det finns flera länkar i covid/corona-trådarna till bevis för motsatsen.

Varför tror du att någon som redan har haft covid skulle ha mindre chans för att inte känna att de har blivit smittade igen än någon som är vaccinerad och blir smittad?
B-coy har ju haft covid innan i år, träffat en massa vaccinerad som har fått covidsymtom i år men inte märkt några symtom själv. Det tyder ju snarast på motsatsen, alltså att B-coy har haft en asymtomatisk covid och smittat andra medan de vaccinerade har haft en symtomatisk covid. Ni motsäger er själva i argumenten.
App, app,app! B-coy har haft covid i mitten av oktober -21. Efter tillfrisknandet har han rört sig bland vaccinerat folk på jobbet vilka började insjukna när Omikron kom. B-coy fortsatte vara frisk hela tiden. Det tyder ju snarast på motsatsen, alltså vaccinen fungerar inte. Därav inget behov för B-coy att vaccinera se. Hans immunförsvar duger mer än väl. ❤️
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nu finns det ju en hel del svar på varför folk drabbas olika, se nyhetstråden, så det är inte en stor fråga längre.

Du gillar alltså att få covid och tycker inte att det är trevligt att slippa få covid framöver. Ovanligt ståndpunkt eftersom de flesta uppskattar att slippa bli sjuka och om det inte går så uppskattar de att bli så lite sjuka som möjligt.
Vem gillar att bli sjuk? Du drar slutsatser som passar dig och din verklighetsbild. Vänd inte på orden likt en politiker.
Jag säger att det gör mig absolut inget att få covid, inte att jag gillar. Kroppen vet "arbetsprincipen" bakom covid och vet hur den ska handskas med den. Din, däremot, har vant sig vid injektioner och kan inte klara sig utan. Åter igen, jag stör mig inte på det, utan respekterar ditt val. Din kropp, ditt val, så ska det vara.
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det är så det är för nästan alla. Mycket lindrigare än en lindrig covid. Alltså större risk att få covid än att vaccinera sig.
Det jag ville säga med mitt inlägg du citerade var att lite feber och ont i armen inte anses som biverkningar utan normal reaktion. Bara för att förtydliga, ifall någon får för sig att igen feltolka det jag skriver.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Om Pfizer känt till och undanhållit information om biverkningar kan de stämmas på stora belopp i USA.
Läste du något Pfizer dokumentet eller något någon skrivit om Pfizers ”hemliga” dokument?
https://snapwire.com/video/72/2924/...t-leaks-online-the-vaccinated-should-re?c=192

Uppe är video där någon går igen biverkningar. Under har du länk till själva dokumentet. Kopiera och klistra in i webläsaren och läs dokumentet i .pdf format.
Lättare och överskådligare att göra det på en datorskärm än mobilen.
Passar inte det du ser så kan du avfärda det med orden:"Är det inte från Aftonbladet så är det påhitt." Eller något liknande.❤️
 
blackarrow blackarrow skrev:
Det lär faktiskt ha funnits 3(?) fall av hjärt/hjärtsäcksinflammation i vaccingruppen och ett(?) fall i placebogruppen redan i den första Pfizer vaccinstudien som låg till grund för godkännandet, men dessa fall plockades bort av någon anledning. Har någon mer info tipsa gärna mig.

Nu granskas Novavax ”nya proteinvaccin” och man hittar dessa biverkningar även hos detta vaccin.
Dock är även placebosprutan med saltvatten farligare än Pfizers mRNA-vaccin i den studien. :oops: (Med avseende på hjärt/hjärtsäckskomplikationer).
Det ska bli intressant att se resultatet av bredare användning av vaccinet från andra länder etc. I teorin är immuniseringsprocessen ”naturligare” och borde ge färre biverkningar och vaccinpartikeln ska tex inte kunna tas upp av celler i hjärtat etc utan bara tas upp av immunceller.

I Novavax amerikanska studie har några dödsfall tagits bort ur statistiken från studien. En dog av en överdos, en av ett skott i huvudet. :surprised: Det kanske är svårt att göra representativa studier på ovaccinerade utan antikroppar nu? :thinking:
Den enda testgruppen vi behöver är ju vi vaccinerade som bor i Sverige. Har vänner och släkt som också har vaccinerat sig och är rätt orolig för dem faktiskt.
 
B B-coy skrev:
Passar inte det du ser så kan du avfärda det med orden:"Är det inte från Aftonbladet så är det påhitt." Eller något liknande.❤️
Du har missuppfattat trådens och andra coronatrådars syfte här på forumet. Seriösa skribenters inlägg hänvisar inte (eller åtminstone sällan) till Aftonbladets artiklar och vi står inte för Aftonbladets åsikter.
 
  • Gilla
Guzzi och 3 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Du har missuppfattat trådens och andra coronatrådars syfte här på forumet. Seriösa skribenters inlägg hänvisar inte (eller åtminstone sällan) till Aftonbladets artiklar och vi står inte för Aftonbladets åsikter.
Inga kommentarer angående det jag länkat till?
Det du skrev går just under "Eller något liknande".
 
BirgitS
B B-coy skrev:
App, app,app! B-coy har haft covid i mitten av oktober -21. Efter tillfrisknandet har han rört sig bland vaccinerat folk på jobbet vilka började insjukna när Omikron kom. B-coy fortsatte vara frisk hela tiden. Det tyder ju snarast på motsatsen, alltså vaccinen fungerar inte. Därav inget behov för B-coy att vaccinera se. Hans immunförsvar duger mer än väl. ❤️
Nu svarade jag ju inte dig i det citerade inlägget utan pegr som anser att vaccinerade smittar lika bra som ovaccinerade och att vaccinerade inte märker av symtomen. Det du skriver är ju samma sak som jag skrev, att vaccinerade får symtom minst lika ofta som ovaccinerade som tidigare har varit sjuka. Vad bra att du håller med mig om det.

Om du har varit frisk hela tiden, dvs. i betydelsen inte kunnat smitta andra med covid, vet du inget om.
 
BirgitS
B B-coy skrev:
Jag säger att det gör mig absolut inget att få covid, inte att jag gillar. Kroppen vet "arbetsprincipen" bakom covid och vet hur den ska handskas med den. Din, däremot, har vant sig vid injektioner och kan inte klara sig utan.
Du uppvisar än en gång att du tror helt fel om hur immunsystemet fungerar.
Kroppen vet lika bra hur den ska hantera en infektion oavsett om man har blivit vaccinerad mot sjukdomen eller har haft sjukdomen. Det är liksom därför som folk vaccinerar som mot en massa olika sjukdomar.

Nej, kroppen vänjer inte vid vaccinering. Du saknar grundläggande kunskap om vaccinationer och infektionssjukdomar. Läs på så slipper du göra bort dig så mycket gång på gång.
 
  • Gilla
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.