Jiji Jiji skrev:
Hur stort är badrummet? Ser väldigt luftigt och fint ut.
5,2 kvm
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
P Putrix skrev:
5,2 kvm
Oj, jag trodde att det var större. Välplanerat.
 
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Oj, jag trodde att det var större. Välplanerat.
Tack!
 
richardtenggren
Fick blindlock, nätverksuttag och rör mellan TV och bänk fixat idag!
En vit vägguttagspanel med ett nätverksuttag, ett blindlock och två eluttag över en trägolvskant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varde ljus! I det högra blindlocket tänkte jag placera innergivare för VP och till styrningen för frikylan. :)
Vägg med nätverksuttag och blindlock, oavslutat golv och kablage för TV-setup.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite urkapning för lister imorgon och upp med tv-bänk och TV. Synd att vår plan på en Sonos Arc inte var med i planeringen, får lösas i efterhand, rot-dosa kanske? Behöver få hem den för att mäta lite.
Det är såna här gånger man ogillar isolerade innerväggar! :rolleyes:
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Eklanda6 Eklanda6 skrev:
Grävt sönder trädgården med svärfar:cool:
[video] [bild] [bild]
Därför jag inte hyr en grävare. Det är tillräckligt att hitta träd som ska ersätta de som sågades ner när jag hade motorsåg :D
 
  • Haha
Jiji
  • Laddar…
Hela helgen har ägnats åt att gräva bort buskar, och sedan göra en mer långsiktig och hållbar botten till poolen.

Grävning i en trädgård med nygjuten cirkulär betongplatta för poolen, omgiven av trädgårdsverktyg och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nikasp och 4 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Därför jag inte hyr en grävare. Det är tillräckligt att hitta träd som ska ersätta de som sågades ner när jag hade motorsåg :D
Stubben stod i vägen för altanbygget.
Otroligt vad hård den fortfarande var, säkert över 10år sedan vi tog ner sötbärsträdet.:thinking:
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Äntligen!
Nu ska bara plåtis komma med taket och gräset växa!

[bild]
En fråga.
Tror ni det behövs någon regel i bakkant som locket behöver vila på? Det kommer komma ett lock på av lite tjockare plåt, typ corten, kommer också va ett uppvik på plåten bak (2-3 cm) så plåten kommer in under teglet och nedvik på sidorna och fram.
Tanken är ju inte att man ska trampa/springa på plåten men det kan ju hända att något av barnen vill testa det någon gång när föräldrarna inte är uppmärksamma, bredden på hålet ligger på ca 80-85 cm.
 
tommib
Är det lite tjockare plåt och dessutom ett uppvik så borde det klara sig men år andra sidan så är det snabbt gjort att skruva dit en vinkelprofil, typ 20x20x3 eller kanske lite större. Då är du helt safe.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Har lite tryckt virke kvar, typ en meter 22x98.
Drar fast den i väggen (y)
Plåten behöver ju inte vila på den, bara få lite stöd om någon råkar trampar på den!
 
- Älskling jag behöver gå på toa.
- vänta lite, är strax klar!
 
  • Badrumsrenovering pågår, golvet är täckt av krossade kakelplattor, väggar halvt nedrivna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
landan81 och 10 till
  • Laddar…
Resultatet av att vara rejält kass i magen? :rofl:
 
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Nytt uterum med stora fönsterpartier under konstruktion, omgivet av en grön trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggt uterum med glaspartier och svart ram kopplat till vit husfasad, synlig gräsmatta i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fortsatt med uterummet!
 
  • Gilla
pennybridge och 14 till
  • Laddar…
Har en hyfsat fin 23” datorskärm som inte används. Lagt ut annons men fick tanken om att sätta upp den i uterummet ‍♂️
 
  • 23-tums datorskärm monterad på en vägg i ett uterum omgivet av gröna växter och möbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Har en hyfsat fin 23” datorskärm som inte används. Lagt ut annons men fick tanken om att sätta upp den i uterummet ‍♂️
Kablaget :thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
gmanhem och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.