Excel
90-talist? :rofl:

Din bil, du framför fordonet = ditt ansvar.

Om någon lånade din parkering och fick punka, skulle du åta dig att bekosta skadan?
 
  • Arg
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 10 till
  • Laddar…
Excel Excel skrev:
90-talist? :rofl:

Din bil, du framför fordonet = ditt ansvar.

Om någon lånade din parkering och fick punka, skulle du åta dig att bekosta skadan?


Nej.

Oj vad bra jämförelse, den haltar inte alls (ironi)
 
  • Gilla
  • Haha
Donn och 22 till
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
De används för sitt fästa plasten runt virkeshögarna om inte minnet sviker mig
Det kan säkert stämma då dom sitter lägligt för just det ändamålet.
 
Excel Excel skrev:
90-talist? :rofl:

Din bil, du framför fordonet = ditt ansvar.

Om någon lånade din parkering och fick punka, skulle du åta dig att bekosta skadan?
Ifall jag hade sagt till en bekant att den kan parkera i mitt garage och slarvigt nog lämnat ett par spikar på golvet hade jag absolut gjort det. Det hade ju inte hänt utan mina spikar på samma sätt som att det inte hade hänt utan vassa saker på marken his Bauhaus. Nu rör det sig inte heller om på en parkering utan innanför fyra väggar (eller inom ett staket). Men det är kul att farbror (50- eller 60-talist månne?) också hittat ut på webben och lyckats skriva ett inlägg.
 
  • Gilla
  • Haha
B6304S1 och 24 till
  • Laddar…
F
Excel Excel skrev:
90-talist? :rofl:

Din bil, du framför fordonet = ditt ansvar.

Om någon lånade din parkering och fick punka, skulle du åta dig att bekosta skadan?
Dom säljer varor där själva affärsupplägget är att man kör in i deras butik med sin bil. Din jämförelse är obegåvad, självklart har butiken ett ansvar.
 
  • Gilla
  • Älska
Donn och 30 till
  • Laddar…
P
Och om man nu kör punka på löst skräp tappat på marken på:

riksvägen?
matbutikens parkering?
mc donalds drive thru?
eller som du inne hos ett företag

ja vart går gränsen för när nån annan har ansvaret för att se till att det inte är nån som tappat skräp man kan köra punka på..?

jag förstår att man tycker att nån annan bär ansvar men i slutändan så blir det nog så att kör man på skräp på marken så blir det nog så att det blir bilägarens ansvar och risk.

Bara för att du kör in hos bauhus så tar ju inte dom över ansvaret för din bil.. kör du på hylla eller annan bil eller skit på marken så är det ditt fel.. Skillnad om en av deras truckar tappar nåt på din bil då bör det ju vara truckens försäkring som betalar skador. Att det sen inte borde ligga vasst skräp på marken inne hos dom javisst nån borde städa men känns ändå som slutgiltiga ansvaret hamnar på bilägaren att inte köra på saker oavsett storlek..

Annars ska ju alla punkor betalas av dom som äger vägen som inte sopar bort tappade grejer...

Men allt känns bättre om det är nån annans fel och nån annan som betalar.. :)
 
Redigerat:
  • Arg
  • Gilla
  • Haha
CCPusher och 4 till
  • Laddar…
:crysmile:
Många pinnen i arslet folk här som kommer med pekpinnar.
TS skriver ju Bauhaus har tagit på sig ansvaret. Vad ör det för ide och hålla på gnälla osv?
Dra ut pekpinnarna från arslet och gå och lägg er.
 
  • Gilla
  • Älska
husägaren TS och 34 till
  • Laddar…
P polaris78 skrev:
Och om man nu kör punka på löst skräp tappat på marken på:

riksvägen?
matbutikens parkering?
mc donalds drive thru?
eller som du inne hos ett företag

ja vart går gränsen för när nån annan har ansvaret för att se till att det inte är nån som tappat skräp man kan köra punka på..?

jag förstår att man tycker att nån annan bär ansvar men i slutändan så blir det nog så att kör man på skräp på marken så blir det nog så att det blir bilägarens ansvar och risk.

Bara för att du kör in hos bauhus så tar ju inte dom över ansvaret för din bil.. kör du på hylla eller annan bil eller skit på marken så är det ditt fel.. Skillnad om en av deras truckar tappar nåt på din bil då bör det ju vara truckens försäkring som betalar skador. Att det sen inte borde ligga vasst skräp på marken inne hos dom javisst nån borde städa men känns ändå som slutgiltiga ansvaret hamnar på bilägaren att inte köra på saker oavsett storlek..

Annars ska ju alla punkor betalas av dom som äger vägen som inte sopar bort tappade grejer...

Men allt känns bättre om det är nån annans fel och nån annan som betalar.. :)
De bör ju faktiskt vara som de är på alla arbetsplatser i vårt avlånga land.
Tar vi in besökare i vår fabrik så står vi för ALLT ansvar, om det så är en liten plåtbit som besökaren råkar trampa på som skär genom skon. Eller en spik.
När vi får in besökare så är min arbetsgivare skyldig till 100% att se till att besökaren är skyddad, de måste inte ha skyddskor i vår miljö, vi på golvet blir informerade när de kommer så vi vidtar åtgärder som att låta de gå förbi.

På samma sätt borde ju bauhaus ha 100% ansvar över sin yta. Och mc donalds, och matbutikens egna område. (vår lokala hemköp har åkt på något)
Om du hittar den skyldige som dumpar skräp på en riksväg så grattis, tyvärr hamnar det ju på din försäkring.

Om min bil skadas på kommunens gator och de har vetat om skadorna en tid så betalar de, efter lite påtryckning.

Nu betalade ju bauhaus för sitt område ändå. Rätt sjysst och rätt.
 
  • Gilla
Anna_H och 13 till
  • Laddar…
Det var ju fint att Bauhaus löser detta åt kunden. Snyggt jobbat.

Men, jag blir nyfiken på vad som gäller juridiskt. Om vi bortser från goodwill osv, vem är ansvarig.

På allmän väg står jag för reparationen av min punktering om inte väghållaren varit oaktsam med underhållet, typ stora potthål osv.

På privat mark, tex Bauhaus p-plats antar jag att ungefär samma princip gäller. Och då borde det bara samma läge i drive-inhuset.
 
  • Gilla
Ulfjs och 1 till
  • Laddar…
Om bauhaus känner till ett flera har drabbats tidigare och det ligger så mycket skräp att det blir punktering på tre hjul samtidigt så kan man nog anse att bauhaus varit oaktsamma.
 
  • Gilla
pauls och 7 till
  • Laddar…
Skall du köra en säsong till med dom däcken? Ajajaj… stackars oss..
 
  • Haha
  • Arg
  • Gilla
B6304S1 och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
R Rkarlsson skrev:
De bör ju faktiskt vara som de är på alla arbetsplatser i vårt avlånga land.
Tar vi in besökare i vår fabrik så står vi för ALLT ansvar, om det så är en liten plåtbit som besökaren råkar trampa på som skär genom skon. Eller en spik.
När vi får in besökare så är min arbetsgivare skyldig till 100% att se till att besökaren är skyddad, de måste inte ha skyddskor i vår miljö, vi på golvet blir informerade när de kommer så vi vidtar åtgärder som att låta de gå förbi.

På samma sätt borde ju bauhaus ha 100% ansvar över sin yta. Och mc donalds, och matbutikens egna område. (vår lokala hemköp har åkt på något)
Om du hittar den skyldige som dumpar skräp på en riksväg så grattis, tyvärr hamnar det ju på din försäkring.

Om min bil skadas på kommunens gator och de har vetat om skadorna en tid så betalar de, efter lite påtryckning.

Nu betalade ju bauhaus för sitt område ändå. Rätt sjysst och rätt.
På de större industrier jag har varit på så brukar de friskriva sig från ansvar när man får ut sitt inkörningstillstånd.
 
  • Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
D Dr Benz skrev:
Skall du köra en säsong till med dom däcken? Ajajaj… stackars oss..
Dom håller måttet. Svårt att se på bilden men jag har tillgång till däcken i verkligheten så jag vet hur det ligger till, bättre än du. Så du kan vara lugn.
 
  • Gilla
  • Haha
Donn och 12 till
  • Laddar…
Man ser ju skillnaden på dom dålig däcken och dom gamla. Lite slask på dem så blir det en fin planing på det….
 
  • Arg
CCPusher och 1 till
  • Laddar…
D Dr Benz skrev:
Man ser ju skillnaden på dom dålig däcken och dom gamla. Lite slask på dem så blir det en fin planing på det….
Du kan inte avgöra på bilden om däcken är bra eller dåliga.
Dom ligger ute i mitt garage och jag har bättre koll än du som sagt.
 
  • Gilla
  • Haha
Donn och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.