C
Hep Hep skrev:
Förmodligen lika frustrerande att vänta om det ska gå en snubbe med sopkvast mellan varje bil.
Gissar att byggmarknaderna av erfarenhet är rätt medvetna om risken och helt enkelt undviker den sortens material i drive-in-hallarna som riskerar att hamna på golvet och orsaka skador. Om TS fått skador på 3 av 4 däck lär han inte vara den enda, och få saker upprör folk så mycket som skador på bilar.
 
  • Gilla
Donn och 13 till
  • Laddar…
Sterik86 Sterik86 skrev:
Hej.

Tänkte bara höra mig för om vad andra tycker om den situation jag sitter i.
Jag var för ett tag sen inne på Bauhaus Drive in arena för att köpa reglar.
När jag kommer hem så varnar min bil på att jag har lågt däcktryck.
Ser då att i 3 av 4 däck sitter där stift med en plastbricka på.
Dessa sitter även på kortsidan på reglarna som Bauhaus säljer.
Jag får bekräftat att det kommer från dom när jag är inne och pratar med kundtjänst och han kan erbjuda mig 200 kr på ett tillgodo kort.
Jag ser det lite som en förolämpning och väljer att avstå.

Jag tar sedan kontakt med dom via mail och berättar om mitt problem.
Där säger dom att dom inte tar ansvar för mitt fordon trots att skadan skett inne på deras drive in arena.
Dom anser att jag ska ta det med mitt försäkringsbolag.

Ska man kriga vidare eller bara ge upp?
Vad hade ni gjort?

Mvh

Om man får punktering på den kommunala återvinningscentral så ersätter de skadan
 
  • Gilla
  • Wow
Donn och 17 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Gissar att byggmarknaderna av erfarenhet är rätt medvetna om risken och helt enkelt undviker den sortens material i drive-in-hallarna som riskerar att hamna på golvet och orsaka skador. Om TS fått skador på 3 av 4 däck lär han inte vara den enda, och få saker upprör folk så mycket som skador på bilar.
Jag var inte ensam om det och det bekräftade Bauhaus.
Jag tycker som du, dom bör undvika saker som riskerar punktering.
Det borde gå att kontakta leverantören och byggmaterialet och komma fram till en lösning där.
 
  • Gilla
Donn och 12 till
  • Laddar…
Fortsätter folk resonera på detta sätter så kommer man inte kunna köpa spik och skruv i affären då det finns risk för skador på kundens bil.
Vart tog lite sunt förnuft och egensansvar vägen?
This is why we cant have nice things…
 
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
Hellwiz och 18 till
  • Laddar…
Unikt namn
Jag har lagat ett däck för en 200ing. Men det var några år sedan nu.

Det finns säkert däck-nasare som hellre lurar på sina kunder nya däck, men det ska inte behövas.
 
L lassebrun skrev:
Fortsätter folk resonera på detta sätter så kommer man inte kunna köpa spik och skruv i affären då det finns risk för skador på kundens bil.
Vart tog lite sunt förnuft och egensansvar vägen?
This is why we cant have nice things…
Detta är ju inte alls samma sak.
Bauhaus har väl ändå ansvar för sin butiksyta? Det ligger i deras egenintresse.
Så är det i andra branscher, varför inte inom bygg?
Jag hade blivit like sur om jag fått något i min mat som jag köpt från en restaurang.
 
  • Gilla
Donn och 20 till
  • Laddar…
Om alla hjälptes åt vore det inte så stort problem. Är jag på bygghandel eller återvinning osv och ser skruv eller vassa saker på marken plockar jag upp det även om det finns anställda till det.
 
  • Gilla
B6304S1 och 36 till
  • Laddar…
Sterik86 Sterik86 skrev:
Det skulle vara skönt om det är så lätt :)
Det var väl typ spik eller vad var de som satt i hjulen?
Självklart kommer de sätta plugg i däcket. Kanske det tar lite längre tid beroende på vem som gör det. Men 1 plugg tar några minuter när du vet var skadan är.
 
  • Gilla
emilun77
  • Laddar…
T
H HEM2121 skrev:
Nu är var det ju inte hans slarv, det klart att varuhusen ska hålla rent så inte kunderna får punktering. Man kan kan inte begära att kunderna ska gå in och inspektera golven innan kunden kör in bilen. Man förutsätter att det inte ligger föremål på marken så att man får punktering. Du skulle säkert bli frustrerad om du varje gång får vänta på din tur för att varje kund ska gå ut och inspektera golvet/marken.
Det är väl helt normalt att bli frustrerad över något varje gång man kör in på Bauhaus drive-in, så jag vet inte om det skulle göra någon skillnad :)

Men som folk beter sig på såna där ställen är det ju på egen risk man kör in. Eller borde vara iallafall.
 
  • Haha
Peter_Ker och 2 till
  • Laddar…
C
L lassebrun skrev:
Fortsätter folk resonera på detta sätter så kommer man inte kunna köpa spik och skruv i affären då det finns risk för skador på kundens bil.
Fast skruv och spik brukar väl aldrig stå ute i drive-in-hallen, utan inne i butiken? Kanske delvis av denna anledning. Ser inget problem där...
 
  • Gilla
  • Haha
Hellwiz och 11 till
  • Laddar…
H
T tanaris skrev:
Det är väl helt normalt att bli frustrerad över något varje gång man kör in på Bauhaus drive-in, så jag vet inte om det skulle göra någon skillnad :)

Men som folk beter sig på såna där ställen är det ju på egen risk man kör in. Eller borde vara iallafall.
Det är varuhusets ansvar att se till att golvet är rent men man de får lösa problemet på ett eller annat sätt. Se till att leverantörerna inte fäster lappar med olämpligt material, personalen rensar bort det från varorna, den som köper renar bort det innan man kommer till genomfarten.
 
  • Gilla
Tord Gustavsson och 2 till
  • Laddar…
D
Av nyfikenhet vad är det för stift, och varför sitter de på reglarna?
 
  • Gilla
BlackDragon
  • Laddar…
Sittställning
Sterik86 Sterik86 skrev:
"Hej
Vi kommer såklart att bekosta lagningen av dina 3 däck.
Kom in med fakturan när du har fått dem lagade så återtbetalar vi
ditt utlägg. Vi beklagar att detta hänt.
Uppge ditt ärendenummer i informationen så hjälper vi dig.

Med vänliga hälsningar,
Hyllinge"

Nu gjorde dom en tvärvändning.
Trevligt att se.

Edit: Tack Bauhaus Hyllinge!
Woop! Jag gillar Hyllinge också! Inga skador i mina däck dock
 
  • Gilla
Anders Ljung och 2 till
  • Laddar…
D Drburr skrev:
Av nyfikenhet vad är det för stift, och varför sitter de på reglarna?
De används för sitt fästa plasten runt virkeshögarna om inte minnet sviker mig
 
  • Gilla
TobbeP och 2 till
  • Laddar…
På just Bauhaus i Hyllinge har jag faktiskt reagerat på att det är VÄLDIGT mycket spik och stift på marken när man besöker drive in. En gång var det så illa så jag funderade på om det kunde ha varit någon som hade gått och strött ut spik för att jävlas.
 
  • Gilla
Sterik86
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.