C Chentin skrev:
Den är dock hopplös att koppla till maskiner då "böjen" inte går att ta bort utan våld.
Värdelös till en slipmaskin eller till en kap-/gersåg som står mot en vägg mao.
Jag har köpt en slang med click-munstycken med alla storlekar till olika maskiner.
 
  • Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
U
C Chentin skrev:
Den är dock hopplös att koppla till maskiner då "böjen" inte går att ta bort utan våld.
Värdelös till en slipmaskin eller till en kap-/gersåg som står mot en vägg mao.
https://www.gardsman.se/maskiner-oc...v-uxlg7vbJ34U-JrRXoimcZQXjx-AO-saAt2TEALw_wcB

varsågod, den passar nilfisk och löser problemen
Dock 50cm kortare än originalslangen men är av samma typ som förra generationens Festool slang (den utan tygstrumpa)
 
  • Gilla
pfb och 1 till
  • Laddar…
M mili_d skrev:
[länk]

antar att detta är ett bra pris?
Motsvarande verkar säljas för runt $140 i USA så jag antar det är en rabatt. Men inte de tusenlappar som Bauhaus säger.

Edit: $140 för 2 meters varianten. Denna var ju kortare...
 
C Chentin skrev:
Det här var precis vad jag har gått och väntat på.
Tittade om det gick att prismatcha mot Hornbach eller Bauhaus, men det verkar vara olika EAN-nummer på dom olika maskinerna.
Någon som vet vad maskinen på Jula har för EAN-kod?
Förpackning av en grovdammsugare WDB Premium i en butikshylla med en prislapp visande specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Det där är en styggelse som olika kedjor håller på med.

Trodde inte det var på Kärscher. Annars var (är) det vanligt med egna koder för TV apparater.

1799 får ändå ses som ett bra pris. Kollade mina papper och jag köpte min för 1599 för snart tre år sen på svartfredag. Med tanke på inflation och annat strul så skulle jag vara nöjd med 1799 om du har ett behov :)
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Det där är en styggelse som olika kedjor håller på med.

Trodde inte det var på Kärscher. Annars var (är) det vanligt med egna koder för TV apparater.
I Aktuellt fall är det dock en liten skillnad på maskinerna.

Hornbach: WD 6 Premium S

Jula: WD 6 Premium (saknar en adapter som följer med i Premium S)

Bauhaus: WD 6 (lite annat utseende)

Edit: Ändå irriterande
 
Om man kollar hemsidan för Kärcher i Sverige så hittar Du bara den variant av WD6 som Hornbach säljer: Grovdammsugare | Kärcher (kaercher.com)

Kollar Du amazon.se hittar man varianterna som Hornbach och Jula säljer:
Amazon.se : kärcher wd 6 premium
Intressant att amazon säljer varianten med mer tillbehör till lägre pris

Så var har Bauhaus hittat sin udda modell av WD 6?
 
C Chentin skrev:
I Aktuellt fall är det dock en liten skillnad på maskinerna.

Hornbach: WD 6 Premium S

Jula: WD 6 Premium (saknar en adapter som följer med i Premium S)

Bauhaus: WD 6 (lite annat utseende)

Edit: Ändå irriterande
Jag ändrar mig.
Var precis och köpte en på Jula och det verkar vara exakt samma saker som i den på Hornbach.
Inte alla säljare är så noga med EAN-numrena så det kanske går att prismatcha, men jag ville inte chansa.

Priset hos Jula är det egentligen inget fel på så det känns ändå bra.
 
  • Gilla
Skogsmusen och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Den här bättre och billigare:
1735:- på [länk] fri frakt.
1693:- på [länk] fri frakt till postombud.

Nilfisk - Multi II 30 T Inox VSC EU
[bild]
[länk]

Håller med, har en wd6p på jobbet. Jobbar som snickare.

Köpte nilfisken privat och tycker den är mycket bättre, tystare och skönt med den längre slangen. Nackdel att handtaget inte går snabbt ta lös. Blir nog byta ut det.

Någon som vet vart man kan hitta en slät sugslang liknande festools fast med humant pris?
 
U
Emileri Emileri skrev:
Håller med, har en wd6p på jobbet. Jobbar som snickare.

Köpte nilfisken privat och tycker den är mycket bättre, tystare och skönt med den längre slangen. Nackdel att handtaget inte går snabbt ta lös. Blir nog byta ut det.

Någon som vet vart man kan hitta en slät sugslang liknande festools fast med humant pris?

Inte samma som festools nyare slang men riktigt smidig och fortfarande ganska lång

https://www.byggahus.se/forum/threa...s-den-nya-traden.285770/page-697#post-4745986
 
richardtenggren
Emileri Emileri skrev:
Håller med, har en wd6p på jobbet. Jobbar som snickare.

Köpte nilfisken privat och tycker den är mycket bättre, tystare och skönt med den längre slangen. Nackdel att handtaget inte går snabbt ta lös. Blir nog byta ut det.

Någon som vet vart man kan hitta en slät sugslang liknande festools fast med humant pris?
Finns väl någon tråd/inlägg här där någon trär på kabelstrumpor på vanlig slang.
Förstår dig, den nya slangen är riktigt trevlig! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.