Jag har sett en del problem med laddning av worx. Min verkar nu efter vintern ladda men sen stänger den ned o går därmed inte ut o klipper…jag har startat den manuellt några ggr o varje gång har batteriet varit fullt…men den stänger som sagt av sig efter ladd verkar det som…
 
S sepani skrev:
Jag har sett en del problem med laddning av worx. Min verkar nu efter vintern ladda men sen stänger den ned o går därmed inte ut o klipper…jag har startat den manuellt några ggr o varje gång har batteriet varit fullt…men den stänger som sagt av sig efter ladd verkar det som…
Ingen som drabbats av liknande...?
 
Vilken Worx har du?
 
Worx WG796E. Vi har fått upp ett spår och det verkar vara så att schemat ändrat sig och det står numera 2011...Det skulle kunna förklara att den visserligen laddar 100% och klipper bra när man startar den "manuellt". Hur det gått till är möjligen mer av en gåta...
 
K
Då är nog det lilla kvicksilverbatteriet på kretskortet slut.
 
Tack! Låter som en möjlig förklaring! Jag ställde om kalendern till dags dato men när jag kollade vid lunch hade den åter ställt sig på 2011...och klipparen uppför sig helt "förvirrat", kör ut ur slingan, snurrar runt etc...:cry::crysmile:...är det service hos Worx återförsäljare som gäller....?
 
Nu gissar jag bara, men är inte kvicksilverbatteriet ett knappcellsbatteri som du själv kan byta enkelt?
 
 
T Tiger79 skrev:
Nu gissar jag bara, men är inte kvicksilverbatteriet ett knappcellsbatteri som du själv kan byta enkelt?
Så kan det vara…gäller isf bara att hitta eländet…:cool:
 
  • Gilla
Max-Fix
  • Laddar…
K
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
Närbild av öppet batterifack i fordon med synligt nytt batteri och kablage intill höjdjusteringsmekanism för ratt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Batteribyte genomfört, hjulinställningsmätare ligger på grön presenning, verktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
D Dilato skrev:
[media]
D Dilato skrev:
[media]
Japp batteriet bytt men kan inte få höjdjustering ratten på plats igen ska man lossa blecket? Det skulle man inte när man tog av den…
 
T Tiger79 skrev:
Nu gissar jag bara, men är inte kvicksilverbatteriet ett knappcellsbatteri som du själv kan byta enkelt?
Batteriet var ganska enkelt att byta. Dock problem med höjdjusteringen. När jag sätter på skyddsramen går det inte att höja och sänka längre...
 
S sepani skrev:
Tack! Låter som en möjlig förklaring! Jag ställde om kalendern till dags dato men när jag kollade vid lunch hade den åter ställt sig på 2011...och klipparen uppför sig helt "förvirrat", kör ut ur slingan, snurrar runt etc...:cry::crysmile:...är det service hos Worx återförsäljare som gäller....?
Nu har jag bytt litium batteriet och det verkade fungera. Datumen står nu rätt och "håller" sig där. Jag startade glatt upp min worx och den körde igång och kilppte ett antal meter innan den körde på sitt garage och stannade. Fångad. När jag sen försöker starta upp den säger den "utom arbetsområde". Jag har provat att koppla om trådarna till slingan och det hjälper inte. Om jag startar den och provar att trycka "ladda" så kommer det "skiva mot block". Går inte att få rätt på den verkar det....:cry::crysmile:
 
Elektronikkort i maskin med nyligen utbytt litiumbatteri förseglat med blått nagellack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S sepani skrev:
Nu har jag bytt litium batteriet och det verkade fungera. Datumen står nu rätt och "håller" sig där. Jag startade glatt upp min worx och den körde igång och kilppte ett antal meter innan den körde på sitt garage och stannade. Fångad. När jag sen försöker starta upp den säger den "utom arbetsområde". Jag har provat att koppla om trådarna till slingan och det hjälper inte. Om jag startar den och provar att trycka "ladda" så kommer det "skiva mot block". Går inte att få rätt på den verkar det....:cry::crysmile:
ja ur askan i elden hehe, nu är lilla litium batteriet bytt och det verkade gå bra. Förseglat på plats med lite blått nagellack…se bild. Men nu laddar ju inte eländet…plus att den dessförinnan ansåg sig vara utom arbetsområde d v s innan urladdning. Jag lyckades dock få igång den att köra hem längs tråden till laddstationen och den t o m klippte men orka inte ända fram innan batteri helt urladdat….
 
  • Gilla
Edlingo
  • Laddar…
K
Har du provat att tvångsladda?

För att manuellt ladda batteriet utan att ansluta gränsområdeskabeln till laddningsbasen;
1. Anslut laddningsbasen till en lämplig strömkälla.
2. Docka den avstängda Landroid® M manuellt inom laddningsbasens räckvidd.
3. Laddningsbasens röda ljus kommer att sättas på.
4. Inom 3 sekunder och innan laddningsasen blir grön, tryck in, Landroid® M strömknappen ON/OFF (PÅ/AV).
5. Landroid® M kommer att börja ladda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.