H HM2020 skrev:
14 kvar i Nynäshamn
[bild]
Igår var det 29 kvar i C4-shopping butiken Kristianstad
 
Verkar som om marknaden för plasmor från Lidl är mättad.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
R roli skrev:
Verkar som om marknaden för plasmor från Lidl är mättad.
oj, vad ska man göra med alla som man köpt på spekulation då?... Får ställa dem i garaget bredvid allt toalettpapper och torrjäst.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Peter_Bromma och 7 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
oj, vad ska man göra med alla som man köpt på spekulation då?... Får ställa dem i garaget bredvid allt toalettpapper och torrjäst.
Vart ska du förvara alla jodtabletter du köpt då?!?
 
  • Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
R
Själv satsar jag på 4Ah batterierna nästa vecka.
Blir billigare att köpa dessa och slakta för batteriernas skull till olika batteripackar än att köpa lösa kvalitets batterier.
Bla. så behöver barnens hoverboards nya 36v packs som använder 18650 batterier.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Igår var det 29 kvar i C4-shopping butiken Kristianstad
17 kvar i Bromölla.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag köpte en Skil Kexfräs på utförsäljning för typ 12 år sen. Den skär ett spår som inte är parallellt med botten på plattan. Jag har sedan dess funderat på vad jag ska ha den till då den ju inte kan användas till kexfräsning...
Motorn är nog tämligen identisk med en vinkelslip och kanske kan jag köra den som en sådan.. kanske..
 
E
R RalleB skrev:
Själv satsar jag på 4Ah batterierna nästa vecka.
Blir billigare att köpa dessa och slakta för batteriernas skull till olika batteripackar än att köpa lösa kvalitets batterier.
Bla. så behöver barnens hoverboards nya 36v packs som använder 18650 batterier.
Vet någon vad det är för celler i dem apropå kvaliten? Om det är 18650-celler antar jag det är 10*2Ah för effektens skull och under 35kr st kan man komma:
https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/18650-size/sony-us18650vtc4-flat-top-reclaimed.html
https://lygte-info.dk/review/batteries2012/Murata US18650VTC4 2100mAh (Green) UK.html

Annars om du ändå gör egna pack kanske det är värt se om du inte kan pressa in 21700-celler i stället.

Hoppas det inte var allt för off-topic.
 
Redigerat:
R
  • Gilla
Emil.P
  • Laddar…
Det fanns fem plasmaskärare kvar på Lidl på Ekerö idag... Verk som marknaden är mättat... :crysmile:
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
W WFD skrev:
Hur usel är den kommande spårfräsen?
[länk]
Den liknar min gröna Bosch väldigt mycket... Sen undrar man ju hur mycket man kan misslyckas med en spårfräs för lamellskivor...?
Min Bosch fungerar bra, den gör jobbet!
 
  • Gilla
WFD
  • Laddar…
Någon som är sugen på den batteridrivna avloppsrensaren nästa vecka? :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
Jocke935 och 2 till
  • Laddar…
W WFD skrev:
Hur usel är den kommande spårfräsen?
[länk]
I grunden är den väl konstruerad som alla andra, men med tanke på vad som skrivs om andra lidl-prylar som "funkar för de pengarna, men är lite glappa eller skeva" så skulle jag leta vidare. Minsta diff i en sån där och spåret blir för brett och då livar bitarna man ska limma ihop inte längre och då är det bara trist.

Köp en plasmaskärare istället. De hamnar i realådan i slutet av veckan.
 
  • Gilla
hyggabus och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Minsta diff i en sån där och spåret blir för brett och då livar bitarna man ska limma ihop inte längre och då är det bara trist.

Köp en plasmaskärare istället.
Fast då blir ju bokhyllan *ännu* glappare.
Kommer aldrig gå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.