S SoldF99 skrev:
Vet inte om den stänger av klippet och ska kolla det med biyta. Tror laddstationen blinkar grönt.
När klipparen är ute ur laddaren och klipper så ska lysdioden ha fast grönt sken.
Blinkade grönt betyder att eco-läget är aktivt (avstängd signal i slingsystemet).
 
E etompau skrev:
När klipparen är ute ur laddaren och klipper så ska lysdioden ha fast grönt sken.
Blinkade grönt betyder att eco-läget är aktivt (avstängd signal i slingsystemet).
aha, kanske det som spökar. Hur löser jag det?
 
S SoldF99 skrev:
aha, kanske det som spökar. Hur löser jag det?
I eco-läget, med blinkande grön diod kan inte klipparen köra pga ingen slingsignal.
Stäng av eco-läget i klipparens meny, alt. sätt klipparen i laddaren och tryck start, då aktiveras slingsignalen, om den nu skulle vara avstängd pga eco-läget.

Läs i manualen om denna funktion.
 
Min misslyckades med att installera ny firmware via gateway. Försökte sen att uppdatera med usbkabel. Det gick fint, inga fel. Men nu blinkar bara en ikon på displayen. Även efter omstart genom att hålla inne knappen.
Någon som vet hur man åtgärda felet?
 
Roboten tror jag inte att du kan uppdatera annat än via USB via datorn!
 
JohnBergq JohnBergq skrev:
Roboten tror jag inte att du kan uppdatera annat än via USB via datorn!
Det är det jag gjort. Och nu är den fast i detta läget.
 
nivv nivv skrev:
Min misslyckades med att installera ny firmware via gateway. Försökte sen att uppdatera med usbkabel. Det gick fint, inga fel. Men nu blinkar bara en ikon på displayen. Även efter omstart genom att hålla inne knappen.
Någon som vet hur man åtgärda felet?[video]
Sannolikt har du nu "brickat" din klippare, dvs något har blivit fel eller korrupt under uppgraderingsprocessen och du får nu ta den till en serviceverkstad som kan återställa programmet i den.
 
E etompau skrev:
Sannolikt har du nu "brickat" din klippare, dvs något har blivit fel eller korrupt under uppgraderingsprocessen och du får nu ta den till en serviceverkstad som kan återställa programmet i den.
Snark! Jävla skitmaskin
 
L
nivv nivv skrev:
Snark! Jävla skitmaskin
Snarare SBS;):D

Har uppdaterat min, någon som vet om någon ny rolig funktion eller är det bara buggfixar?
 
L
Stod nåt om enhetshistorik. Hade varit trevligt att se när och hur länge klipparen varit ute. Nu ser man väl bara total tid?
 
L Lucioperca skrev:
Snarare SBS;):D

Har uppdaterat min, någon som vet om någon ny rolig funktion eller är det bara buggfixar?
Information om vad uppgraderingen innehåller finns på gardenas hemsida:
https://www.gardena.com/se/support/robotic-mower-support-center/software-update/

Uppdateringen inkluderar följande förändringar:

• Övervakning av laddström
Kontrollera om laddningsströmmen är som förväntat.
Om så inte är fallet kommer gräsklipparen att docka igen (upp till 8 gånger).
Om det fortfarande inte är som förväntat kommer gräsklipparen att visa fel 30 (laddningssystemfel).
• Definiera startpunkt i uppstartssekvens.
• Guidekalibrering tillgänglig i installationsmenyn.
• Stöd för ZoneProtect Art. nr 15021 (kommer under säsong 2022).
• Stöd för ny säkerhetskodshantering vid förlorad PIN-kod (256byte).
• Bug fixar
 
L Lucioperca skrev:
Snarare SBS;):D

Har uppdaterat min, någon som vet om någon ny rolig funktion eller är det bara buggfixar?
Mycket möjligt! Lämnade in den nu på verkstad, tillbaka om ett par veckor. Rätt segt!
 
  • Ledsen
Lucioperca
  • Laddar…
Hej

Har en smart Sileno Life 750 som nu denna säsong har problem med att ladda. Problemet är att den dockar inte in riktigt varje gång och då laddas bateriet ut när den bara står där vid laddaren. Hände någon gång förra året Men nu har det hänt flera gånger.

Nytt för i år är att jag lagt sten under huset och kablarna går då in under stenarna för att komma upp i bakkant och in i laddaren. Kan det vara problemet? Kablarna ska väl klara ligga under stenarna? Stenarna är 4 cm tjocka.

Robotgräsklippare Sileno Life 750 som inte dockar rätt på laddstationen med synliga kablar under stenplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Jag uppdaterade min två år gamla gardena via nätet. Tidigare har jag använt kabel. Behövs inte kabeln längre?
 
Johan1975z skrev:
Jag uppdaterade min två år gamla gardena via nätet. Tidigare har jag använt kabel. Behövs inte kabeln längre?
Enligt deras hemsida så kan bara "Smartkortet" uppdateras via appen/nätet medan firmwaren bara kan uppdateras via USB-kabel.
 
  • Gilla
ason
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.