Bosch 12V LED-lampa och samling av förgasarrengöringsverktyg på en grön yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev en 12v lampa och lite förgasarrengöringsverktyg:cool:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Nu hoppas jag att tiden med sprutor som är ”built to a price” är över - detta ska ju tydligen vara ”das original” och även utan tveksamma tyska kvalitetshöjande ord tror jag på Gloria.
[bild]
den är säkert byggd för lite tuffare vätskor men för oss kommer det bara bli ett mycket välanvänt verktyg i kök och hushåll - såpasprejare! Då borde den hålla väldigt länge hoppas jag…

Också lyxigt att den levererar på både ”in- och utandning”

/U
Jaha hoppsan hejsan. Här känner jag att jag måste säga något, men jag vet inte om det är "vad var det jag sa" eller "vad har hänt med biltema" eller ja, vad jag ska säga egentligen. Kanske tystnaden talar bäst i detta fall.

I övrigt köpte jag själv ett par av dessa för ett par månader sedan, en av den för att spraya tvättmedel när jag textildammsuger. Fungerar otroligt bra, precis som man kan förvänta sig av Gloria....
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Nu ska cykelstället upp på väggen.
Blev lite bra ha saker när det ändå kom ett paket. :oops:
Borrsats och kapskiva bredvid en oöppnad kartong för cykelställ på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 6 till
  • Laddar…
"Cykelstället" är "cykelhållaren-som-annars-sitter-på-dragroken" gissar jag ?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
"Cykelstället" är "cykelhållaren-som-annars-sitter-på-dragroken" gissar jag ?
Precis, Thule med plats för 3 cyklar. :oops:(y)
 
Senaste dagarnas inköp

Verktyg för snickeri: snickarvinkel, borrbitar, mätverktyg och nålpackningar på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Lämna inte Hultaforsvinkeln i solen bara. Den bleks och blir ljusbrun och ful, och till slut svår att läsa av. Kvalitetsbrist deluxe.
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
Stickan56
C Cerb skrev:
Håller man sig till vad biltillverkarna har specificera för moment (~50Nm) så är det ju inga konstigheter.
Vad är det för fabrikat på bil som har 50Nm som rekommenderat?

Stickan
 
ullberg
MathiasS MathiasS skrev:
Jaha hoppsan hejsan. Här känner jag att jag måste säga något, men jag vet inte om det är "vad var det jag sa" eller "vad har hänt med biltema" eller ja, vad jag ska säga egentligen. Kanske tystnaden talar bäst i detta fall.
Ja du, tänkte nästan göra ett inlägg i den andan när det började pratas blå skruvdragare här om dagen, fast valde tystnad då jag vet att du till sist kom till skott och skaffade en luftpåfyllare, samma tillverkare men digital som jag då njutit av i vad, 5år :)

kan också rapportera att jag fortfarande använder exakt samma biltema tryckspruta för avfettning som jag köpte då - en lite mindre variant än den som du väl lyckats göra sönder, börjar nu bli lite hängig så kanske dags att plocka fram den större varianten ur sin kartong, där den legat sen dagen då alla tre köptes…

Tryckspruta på 8 liter i förpackning bredvid en använd, mindre orange tryckspruta på grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
MathiasS och 2 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Lämna inte Hultaforsvinkeln i solen bara. Den bleks och blir ljusbrun och ful, och till slut svår att läsa av. Kvalitetsbrist deluxe.
Jaha, så nu har förfallet börjat. Har länge känt att Hulta är den sista svenska bastionen (i denna kategori) men kanske inte länge till :cry:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Vad är det för fabrikat på bil som har 50Nm som rekommenderat?

Stickan
Som redan noterat något inlägg längre ner så missade jag den inledande 1an :)
 
Äntligen har Makita kommit med en batteridriven varmluftspistol.
Person håller en Makita batteridriven varmluftspistol i förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Lintto1 och 6 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Äntligen har Makita kommit med en batteridriven varmluftspistol.
[bild]
Nice! :cool:
Bosch presenterade sin i vintras och släppte nyligen, kanske det man behöver när man ska laga slingan till automovern..?! ;)
Fast då behöver jag en batterilödkolv (Bosch) också. :crysmile:
 
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nice! :cool:
Bosch presenterade sin i vintras och släppte nyligen, kanske det man behöver när man ska laga slingan till automovern..?! ;)
Fast då behöver jag en batterilödkolv (Bosch) också. :crysmile:
Krymp-presshylsor (y)
 
  • Älska
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Krymp-presshylsor (y)
Har en påse med 3M skarvar men dom hade ju gärna fått finnas en rak variant med 2 anslutningar i var ände, likt Wago 221-2411.
Transparent Wago 221-2411 skarvklämma för två ledare med öppningsbar arm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.