nanowire nanowire skrev:
DHL kom förbi med ett Amazon-paket. Det blommiga ska vara Kameliaolja jag tänkte rostskydda handverktyg med och övrigt är väl självförklarande :)[bild][bild]
=) går bra att pensla båtlack också. har gjort på byggvinkeln :D
 
Flera snabbtvingar av märket BAHCO på ett trägolv, köpta för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte några snabbtvingar på Jula, då det var "tokbilligt" (59:- ) De gick att använda till det jag behövde dem till och förhoppningsvis har man väl nytta av dem fler gånger.
 
  • Gilla
hoffret och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
[bild]
Köpte några snabbtvingar på Jula, då det var "tokbilligt" (59:- ) De gick att använda till det jag behövde dem till och förhoppningsvis har man väl nytta av dem fler gånger.
Jag gjorde också det "misstaget" någon gång, en var trasig i princip när jag kom hem och gick "uppgradera" till modellen över på något smidigt sätt. Jag är inte imponerad över tvingarna som just tvingar, men absolut kommer de till användning nu och då, stor öppning, går även "vända" och pressa isär med och är smidiga att hålla något på plats, som en extra hand, när man justerar in eller behöver mäta något eller så, men klämkraften är lite låg vid limning. Värda sitt pris, men används inte av mig för det jag tänkte när jag köpte dem.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Jag gjorde också det "misstaget" någon gång, en var trasig i princip när jag kom hem och gick "uppgradera" till modellen över på något smidigt sätt. Jag är inte imponerad över tvingarna som just tvingar, men absolut kommer de till användning nu och då, stor öppning, går även "vända" och pressa isär med och är smidiga att hålla något på plats, som en extra hand, när man justerar in eller behöver mäta något eller så, men klämkraften är lite låg vid limning. Värda sitt pris, men används inte av mig för det jag tänkte när jag köpte dem.
Aha, de håller inte alltför hög kvalitet? Ja, jag har just inga förväntningar alls på dessa tvingar. Köpte dem mest att som en extra hand för att hålla i täcksidor till ett köksskåp medan jag skruvade.
 
Keiller Keiller skrev:
[bild]
Köpte några snabbtvingar på Jula, då det var "tokbilligt" (59:- ) De gick att använda till det jag behövde dem till och förhoppningsvis har man väl nytta av dem fler gånger.
Vi köpte dessa till sommarstugan förra året. De är inte bra, men mycket bättre än inget.
 
  • Haha
Pysslarn
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Aha, de håller inte alltför hög kvalitet? Ja, jag har just inga förväntningar alls på dessa tvingar. Köpte dem mest att som en extra hand för att hålla i täcksidor till ett köksskåp medan jag skruvade.
Till just såna saker är de utmärkta! Dock håller de inget högre tryck, men det är ju inte alltid man behöver, snabba och lätta att passa in det man ska göra med, sen kan man ju i lugn och ro, med båda händerna, spänna åt med andra tvingar om så behövs.
 
Å andra sidan behöver man inte ha tusen tons klämkraft när man limmar saker. Mig veterligen har ingenting jag limmat med dessa visat tecken på problem.

Jag föredrar förstås mina Bessey-tvingar men jag har flera gånger köpt Bahcos tvingar när Jula har haft rea och för mig fungerar de utmärkt. Ingen har gått sönder heller men det kanske mest beror på tur.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
C
Keiller Keiller skrev:
Tråkigt nog var det något fel på maskinen, då det inte gick att fästa sågbladen i verktyget.
Det är inte handhavandefel då? Åtminstone på Fein får man pressa ner bladet ordentligt innan låsflärparna snäpper ut. De fälls inte ut i och med att man fäller ner spaken som man intuitivt skulle kunna tro. Lite farlig konstruktion då det är rätt stor klämrisk när bladlåsningen plötsligt slår till med full kraft.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Fick hem den ena av dom två sågarna jag köpte nu under Bosch cashback-kampanjen.
Missade dock att de behövde inhandlas på samma kvitto, så det blir inte 1.500:- tillbaks som jag hoppades, men 1.000:- är rätt ok det också.

Ny Bosch geringssåg monterad på arbetsbänk, förberedd för höjning med metallplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Platsen byggdes för en Makita LS1219 så sågen behöver höjas med metallplattor för att komma upp i rätt höjd...
 
  • Gilla
dilemma och 8 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Det är inte handhavandefel då? Åtminstone på Fein får man pressa ner bladet ordentligt innan låsflärparna snäpper ut. De fälls inte ut i och med att man fäller ner spaken som man intuitivt skulle kunna tro. Lite farlig konstruktion då det är rätt stor klämrisk när bladlåsningen plötsligt slår till med full kraft.
Lika på blå Bosch. (y)
 
  • Gilla
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Det är inte handhavandefel då? Åtminstone på Fein får man pressa ner bladet ordentligt innan låsflärparna snäpper ut. De fälls inte ut i och med att man fäller ner spaken som man intuitivt skulle kunna tro. Lite farlig konstruktion då det är rätt stor klämrisk när bladlåsningen plötsligt slår till med full kraft.
Jag provade en mängd olika "trick" och varierande grader av våld för att få bladen att fastna men det ville sig inte. Den är nu på väg tillbaka och en ny på väg hem.
 
richardtenggren
Keiller Keiller skrev:
Jag provade en mängd olika "trick" och varierande grader av våld för att få bladen att fastna men det ville sig inte. Den är nu på väg tillbaka och en ny på väg hem.
Du återställde spaken till ursprungsläget innan du försökte montera bladet också? :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du återställde spaken till ursprungsläget innan du försökte montera bladet också? :)
Jag provade med spaken i både utfällt och infällt läge. Det enda jag inte provade var att använda andra verktyg, som en hammare ;)
 
richardtenggren
Keiller Keiller skrev:
Jag provade med spaken i både utfällt och infällt läge. Det enda jag inte provade var att använda andra verktyg, som en hammare ;)
Haha :D Det behövs i alla fall inte på min Festool(fein) ;)
 
På min "Fein" räcker det inte att flippa upp spaken, utan man måste vika fram den lite till för att få lös/fast bladet.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.