Hep Hep skrev:
@Daniel_N
Grymt snyggt bord. Både elegant och stramt i formen. Går det att få se en bild på insidan för att se hur skiva, ben och sarg sitter ihop, eller är det att förstöra magin?
har tyvärr ingen bild, men på denna typ av bord använder vi i princip alltid möbelklossar. Ibland i fräst spår denna gång i breda dominohål.

typ såhär: Illustration av bordkonstruktion med möbelklossar i dominohål för sammankoppling av apron-rail.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
A
Daniel_N Daniel_N skrev:
har tyvärr ingen bild, men på denna typ av bord använder vi i princip alltid möbelklossar. Ibland i fräst spår denna gång i breda dominohål.

typ såhär: [bild]
Ja, så där fick jag lära mig när jag utbildade mig för 1000 år sedan. Tror inte jag gjort ett bord på över 20 år, knappt ngn möbel öht. Trist på ngt sätt. Mkt vackert bord:heart:
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
mowatom skrev:
Ja, så där fick jag lära mig när jag utbildade mig för 1000 år sedan. Tror inte jag gjort ett bord på över 20 år, knappt ngn möbel öht. Trist på ngt sätt. Mkt vackert bord:heart:
Tack! Just den typen av infästning är nog vad vi varierar minst, den är väldigt enkel och fungerar väldigt bra.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
T
Daniel_N Daniel_N skrev:
Tack! Just den typen av infästning är nog vad vi varierar minst, den är väldigt enkel och fungerar väldigt bra.
Finns väl en anledning till att den använts och lärs ut sedan "tusen år" (enligt mowatom iaf... ;) )?
 
  • Gilla
J.A.Olsson och 1 till
  • Laddar…
A
T Testarn skrev:
Finns väl en anledning till att den använts och lärs ut sedan "tusen år" (enligt mowatom iaf... ;) )?
Så är det(y)
 
Min första kumiko-panel.
 
  • Hantverksmässig kumiko-panel med geometriska mönster på träunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
nanowire och 22 till
  • Laddar…
A
IgelSpikey IgelSpikey skrev:
Min första kumiko-panel.
Vilket jobb! Mästerligt(y)
 
mowatom skrev:
Vilket jobb! Mästerligt(y)
Tackat :D(y)
 
Soffbord i alm oljat med Herdins köksbänksolja. Handgjort soffbord i alm med naturlig kantbehandling och oljad yta, i en verkstadsinställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oljat soffbord i alm med rustik yta och hylla, i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oljat soffbord i alm med synlig träådring på verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
rikard454 och 37 till
  • Laddar…
C cope skrev:
Soffbord i alm oljat med Herdins köksbänksolja.[bild] [bild] [bild]
Alm är så snyggt:):)
 
  • Gilla
cope
  • Laddar…
Dokumentskåp. Lade upp en bild på mitt första försök till kumiko lite tidigare i tråden. Här är resultatet, ett skåp i furu och valnöt.
 
  • Handgjort dokumentskåp i furu och valnöt med kumiko-mönster på dörrar och dekorationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett hantverksmässigt skåp med kumiko-utsmyckning i furu och valnöt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
saiter och 82 till
  • Laddar…
IgelSpikey IgelSpikey skrev:
Dokumentskåp. Lade upp en bild på mitt första försök till kumiko lite tidigare i tråden. Här är resultatet, ett skåp i furu och valnöt.
Imponerande! Snälla säg att du jobbar som möbelsnickare till vardags så mindervärdeskomplexet blir lite mindre :D
 
  • Gilla
  • Haha
jalbage och 6 till
  • Laddar…
D dilemma skrev:
Imponerande! Snälla säg att du jobbar som möbelsnickare till vardags så mindervärdeskomplexet blir lite mindre :D
Utbildad men jobbar inte som det, så du kan vara lugn. :crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Testarn
  • Laddar…
Visste inte ens att det gick att göra fina möbler av furu:rofl:
 
  • Gilla
IgelSpikey och 1 till
  • Laddar…
T
IgelSpikey IgelSpikey skrev:
Dokumentskåp. Lade upp en bild på mitt första försök till kumiko lite tidigare i tråden. Här är resultatet, ett skåp i furu och valnöt.
Borde gjorts en separat tråd på bygget!
 
  • Gilla
IgelSpikey
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.