nino nino skrev:
70mil utan stopp har jag åkt som längst, vart stanna i Malmö för att tanka. Då var det typ 20mil kvar till Burg, sen bara vända och åka 90mil hem, tog ganska exakt 24h med shopping :D men då är man rätt mör
Jo, men sånt är kul. Kollegan gjorde en sån resa nyligen, de var 2 som turades om att köra/sova. De missade i planeringen och var framme 6 på morgonen, shopen öppnade inte förens 7.
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
"if it doesn't run chrome it" ;)

Fritt ur minnet var kofångarna typ $100 för en olackad och en kromad standard krom knappa $200 och premium kromad dryga $200. Så billigt oavsett. Men jag ska ju ha mina lackade så vart en ny bakstöt i svart "transportfärg" Självklart fick jag med 2 vänsterfästen så det vart inte direkt bra passform...

[bild]
kom 2st fästen på posten idag. Paketet hamnade väl i en Container som skulle till Sverige och sen Postnordskickats vidare till mig, ingen tull :cool:
 
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jo, men sånt är kul. Kollegan gjorde en sån resa nyligen, de var 2 som turades om att köra/sova. De missade i planeringen och var framme 6 på morgonen, shopen öppnade inte förens 7.
När jag åkte var det öppet 05 - 03 eller nåt sånt, inte stängt mer än nån timme men det var innan kinesen
 
richardtenggren
Isakare Isakare skrev:
Jobbade för en firma i Borlänge, chefen ringde och ojade sig över att han kom en kvart för sent till jobbet efter en olycka på 70an vid Galoppen så han fick åka över Torsåker.
Jag förklarade att en kvart i trafiken inte ens finns i Stockholm, här räknar vi hela timmar ;)
Att åka över Torsåker låter inte kul, lite ologiskt med samt där snackar vi inte någon kvart. Då känns det rimligare med Torsång;)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Att åka över Torsåker låter inte kul, lite ologiskt med samt där snackar vi inte någon kvart. Då känns det rimligare med Torsång;)
Stämmer, det börjar på Tor iaf
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
j.f.s
Att få åka över Torsång är en jävla omväg! :p

Ja, jag är ironisk och har spenderat många timmar i köer i Stockholm då jag bott i Jakobsberg och jobbade på Kungsholmen. Men tro det eller ej, ibland är det kö som även här på landsbygden :cool:
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jo, inga problem när det rullar. Med kaffetermos och bra bok i radion kan jag åka hur långt som helst, åkt 107 mil som mest. Men sitta 2 timmar och glo på betong i en tunnel är inte kul.
Att man skryta med farligt beteende fattar jag inte.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Att man skryta med farligt beteende fattar jag inte.
Läs igen..
Vart står hastighet i timmen?
detta gällde sträcka
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Då känns det rimligare med Torsång;)
Torsåker känns alltid rimligast.
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Torsåker känns alltid rimligast.
richardtenggren richardtenggren skrev:
Att åka över Torsåker låter inte kul, lite ologiskt med samt där snackar vi inte någon kvart. Då känns det rimligare med Torsång;)
Även om min farsa råkar vara född och uppvuxen i Torsång, så känns tycker jag hela byn känns lite orimlig.. :rofl:

Edit: kan inte minnas att jag har varit i Torsåker, får lägga till det på bucket-listan...
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Även om min farsa råkar vara född och uppvuxen i Torsång, så känns tycker jag hela byn känns lite orimlig.. :rofl:

Edit: kan inte minnas att jag har varit i Torsåker, får lägga till det på bucket-listan...
Torsång är ju fint, om man tänker på var det ligger ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Dom verkar ha fina blommor där iallafall?
 
j.f.s j.f.s skrev:
Att få åka över Torsång är en jävla omväg! :p

Ja, jag är ironisk och har spenderat många timmar i köer i Stockholm då jag bott i Jakobsberg och jobbade på Kungsholmen. Men tro det eller ej, ibland är det kö som även här på landsbygden :cool:
Gav mig iväg mot Lappland när det snöade, och tänkte att det var skönt att slippa kalabaliken i Stockholm. Men det var samma kalabalik i Härnösand, och jag blev stående där i 3 timmar.
 
j.f.s
Torsång upplevs på sommaren. På vintern är det helt värdelöst. Eller hur @FredrikR ;):p
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Torsång upplevs på sommaren. På vintern är det helt värdelöst. Eller hur @FredrikR ;):p
I jämförelse med Borlänge som utsetts till Sveriges tråkigaste stad är väl Torsång ett paradis.
 
  • Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.