Ja man får ju dra någon slags gräns.
Men Ryssland och Kina har sedan länge passerat den gränsen.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Har vi ryska och indiska matkedjor i sverige?

Vad är problemet om vi inte har det?

Att kinesen nere på kinaresturangen direkt stöttar puh tror jag inte på, lika lite som att en indisk resturang direkt stöttar putin lika lite som att om vi har någon rysk resturang direkt stöttar putte.

Men jag har kanske missat det.
 
Tar man inte starkt avstånd så stödjer man.
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Tar man inte starkt avstånd så stödjer man.
Det var inte svaret på frågan.
 
Jag tänker inte sluta äta på Hemma hos dong. Även om han har rötter i Kina så tvivlar jag på han supportar regimen öht
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Konstaterar lugnt att det var länge sedan vi var på Filmstaden eftersom det är så dyrt, och att vi aldrig köper godiset där utan på Hemköp vägg i vägg.

Däremot går vi ofta på bio, det finns en folkets hus-biograf i Skoghall som är billigare, var tionde biljett gratis, och mycket billigare godis och snacks.
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
R RalleB skrev:
Nämn en enda anledning till att bio är bättre på filmstaden än att kolla hemma?
För de med små TV-apparater kan bilden ibland vara större på bio än hemma.
 
Alfredo Alfredo skrev:
För de med små TV-apparater kan bilden ibland vara större på bio än hemma.
Allt beror på avståndet.
 
useless useless skrev:
Allt beror på avståndet.
Ja jag skrev ibland. :geek:
 
De som tycker det är bättre att sitta hemma får fortsätta med det. Vi andra som tycker att det är en speciell upplevelse nån gång ibland fortsätter nog med bio besök. Det är ju ändå inte primärt för filmen man går ut oftast utan hela paketet. Jag har nog aldrig enbart åkt och tittat på en film och sen raka spåret hem igen....
 
  • Gilla
snuttjulle
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
De som tycker det är bättre att sitta hemma får fortsätta med det. Vi andra som tycker att det är en speciell upplevelse nån gång ibland fortsätter nog med bio besök. Det är ju ändå inte primärt för filmen man går ut oftast utan hela paketet. Jag har nog aldrig enbart åkt och tittat på en film och sen raka spåret hem igen....
Nu blev man nyfiken, vad gör du efter filmen? :thinking::p
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kan tipsa om Biograf Capitol där kan man äta och dricka. (icke medhavd självfallet)
Jag var på en matbio en gång på 1990-talet och det var lite kul och nytt för mig då, men jag tror att jag föredrar att antingen äta gott eller se på bra film. Inte båda samtidigt.

En del teatrar har bar och då kan det vara trevlig med en öl eller ett glas vin i pausen, men mat-teater blir lite för okoncentrerat tycker jag. Precis som mat-bio hade det nyhetens behag, men jag tror att det räckte med de få gånger jag besökte sådana teatrar.

Jag går mycket sällan på bio (det var nog fyra år sen sist), och skulle knappast lida av ett förbud mot medhavt godis. Det är ju enklare att köpa det på plats. Ett totalförbud mot prasslande skulle dock sitta fint.
 
P
Huddingebo Huddingebo skrev:
Vill inte ens äta på en kinarestaurang längre.
Det är kanske lite överdrivet. Lite i stil med när folk gick över till andra sidan gatan för två år sen när de mötte någon som såg kinesisk ut.
 
P
S Stefan1972 skrev:
De som tycker det är bättre att sitta hemma får fortsätta med det. Vi andra som tycker att det är en speciell upplevelse nån gång ibland fortsätter nog med bio besök. Det är ju ändå inte primärt för filmen man går ut oftast utan hela paketet. Jag har nog aldrig enbart åkt och tittat på en film och sen raka spåret hem igen....
Ja, skärmen i en biosalong är fortfarande klart större än vad jag kan åstadkomma hemma och det kan ha sina poänger, men ju äldre jag blir desto bekvämare blir jag. Biostolar är inte bekväma, och det är obekvämt att ta sig hem efter ett biobesök. Jag har dessutom renare toaletter hemma.
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Nu blev man nyfiken, vad gör du efter filmen? :thinking::p
förvisso men jag menar ju hela grejen. Jag kanske gör nåt speciellt innan då.Är jag enbart ute med sambon så kan det ju tänkas att man gör nå mer efter också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.