R RoAd skrev:
Ja den kan säkert vara en bra kompromiss i ett vanligt vardagsrum. Jag ville bara nyansera och utveckla problematiken lite.
I ett dedikerat biorum hade jag nog enbart återanvänt projektorn om jag ska vara ärlig. Kanske subben.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Ett fel de flesta gör är att sätta sina TV-apparater för högt upp.
Ja, det är ett av många fel ointresserade gör, men jag förstår inte riktigt vad det har med en centerhögtalare som såg ut att vara väldigt långt ner.
 
R
N Nyikåk skrev:
Ja, det är ett av många fel ointresserade gör, men jag förstår inte riktigt vad det har med en centerhögtalare som såg ut att vara väldigt långt ner.
Ursäkta, mitt fel. Jag trodde du pratade om duken.
 
R RoAd skrev:
Ursäkta, mitt fel. Jag trodde du pratade om duken.
Det trodde jag också först :)
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Jag hade nog gått oftare på bio om det var godisförbud, blir sanslöst störd av allt prasslande.
Ljud och bild är rätt oviktigt för mig, kollar ju på datorn i vanliga fall. :crysmile: Så film på bio blir för mig betydligt "coolare" än att kolla hemma. Men som sagt, folk som pratar, prasslar, skall gå förbi i tid och otid osv. Kanske skall prova bilbio nån gång, då borde man ju slippa andras ljud i alla fall. :D
Bilbio känns så jäkla sjysst! Hur vanligt förekommande är det egentligen? Tänk att kunna sitta och kommentera högt och brett, smaska hur man vill, fälla sätena till en lagom position osv. Detta vill jag definitivt prova nån gång. Dock utan 3 kids i baksätet, då faller hela konceptet. :crysmile:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Bilbio känns så jäkla sjysst! Hur vanligt förekommande är det egentligen? Tänk att kunna sitta och kommentera högt och brett, smaska hur man vill, fälla sätena till en lagom position osv. Detta vill jag definitivt prova nån gång. Dock utan 3 kids i baksätet, då faller hela konceptet. :crysmile:
Tror inte jag sett en enda i Sverige - men det vore kul att veta ifall de finns kvar?
 
B b8q skrev:
Tror inte jag sett en enda i Sverige - men det vore kul att veta ifall de finns kvar?
Har det varit en grej här tidigare? Känns som man mest ser det i amerikanska filmer med handling 60-tal? :thinking:
 
Drive in har varit en grej vid filmfestivaler och dylikt men jag vet inte om det någonsin har erbjudits året runt någonstans
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Drive in har varit en grej vid filmfestivaler och dylikt men jag vet inte om det någonsin har erbjudits året runt någonstans
Varför satsade man inte mer på detta under pandemiåren egentligen?! Måste ju vara en hyfsat liten peng att rigga upp en skärm ute på ett större fält nånstans. Vintertid köper jag att det kan vara svårt, men sommartid borde det ju vara perfekt för våra öppna landskap. :love:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Varför satsade man inte mer på detta under pandemiåren egentligen?! Måste ju vara en hyfsat liten peng att rigga upp en skärm ute på ett större fält nånstans. Vintertid köper jag att det kan vara svårt, men sommartid borde det ju vara perfekt för våra öppna landskap. :love:
Personligen ser jag ingen fördel med att se bio på det sättet mot att titta på det hemma :) utebio kan vara lite mysigt dock. När jag bodde hemma brukade vi ibland bära ut projektorn på sommaren och sitta i trädgården och titta på film :)
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
B b8q skrev:
Tror inte jag sett en enda i Sverige - men det vore kul att veta ifall de finns kvar?
det var drive in på Gärdet nyligen
 
Hoppas dom inte har infört blåskontroll ikväll…,
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hoppas dom inte har infört blåskontroll ikväll…,
Blåsan eller blåsa? :thinking:
 
P Pin skrev:
Blåsan eller blåsa? :thinking:
Batman!
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Tänk att kunna sitta och kommentera högt och brett, smaska hur man vill, fälla sätena till en lagom position osv.
och sen städa bion/bilen alldeles själv…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.