T
Jag har aldrig förstått vitsen med att käka godis vid biobesök. Ett jävla massa prasslande som stör upplevelsen.
 
  • Gilla
Krille4 och 8 till
  • Laddar…
T Turbo_Tail skrev:
Jag har aldrig förstått vitsen med att käka godis vid biobesök. Ett jävla massa prasslande som stör upplevelsen.
vem vill kolla på film med andra som prasslar och smaskar, ungar som väsnas, sjukdomar som sprids... nä tacka vet jag kökssoffan och paddan.
 
  • Gilla
  • Haha
mikaelthe och 4 till
  • Laddar…
De flesta har i alla tider tyckt att det varit okej att äta i en biosalong så den biten är nog svår att utrota. Övriga som tycker det är illa får stanna hemma och titta på film i soffan.
Själv retar jag mer upp mig på såna som ska envisas med att titta på telefonen samtidigt filmen går så det är svagt upplyst på sina ställen..........
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag tolkar era svar som att det bara är jag som blir upprörd.
Jag blir kanske inte direkt upprörd men tycker nog att de skjuter sig själva i foten och fattar inte riktigt hur det ska fungera. Ska de ha vakter som visiterar besökarna eller hur ska de förhindra att man tar med sig eget "snacks"?

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Men då antar jag att ni antingen aldrig går på bio,
Naturligtvis går vi på bio ibland... Senaste gången var nog så nyligen som 2015 om jag minns rätt. :oops: Hmm, börjar ana en förklaring till min brist på upprördhet...
 
  • Gilla
KnockOnWood och 2 till
  • Laddar…
Dramat går vidare. Uppdatering från Aftonbladet:

Skärmdump från artikel med text om Filmstadens förbud mot eget snacks och en marknadsdirektörs kommentar.

Kan inte annat är undra om inte fru/fröken Eklund är dum på riktigt? Jag tror tvärtemot henne att de allra flesta vill äta det godis de föredrar och som är köpt där de önskar...
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
C
Detta är så klart inget annat än ren girighet. Det är mycket riktigt godis- och inte biljettförsäljningen som står för den största delen av vinsten inom branschen.

Är dock förvånande att man inte hänvisar till miljön, allergiker eller att det på annat sätt är för besökarnas eget bästa.

Nästa steg är att gå på de fripassagerare som avstår från godisätande under biobesöket.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Detta är så klart inget annat än ren girighet. Det är mycket riktigt godis- och inte biljettförsäljningen som står för den största delen av vinsten inom branschen.
Om det är nödvändigt för överlevnaden kanske biopubliken får ställa upp. Alternativet är att höja biljettpriserna och fortsätta tillåta egen matsäck.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
C
K Kane skrev:
Om det är nödvändigt för överlevnaden kanske biopubliken får ställa upp.
Kanske det, men pekpinnar har aldrig varit en bra metod att locka nya kunder på.

Gjorde en kort sejour som konsult i branschen för många herrans år sedan som redan då levde en tynande tillvaro bortsett från en specifik biograf. Är själv helt ointresserad av att gå på bio, men tänker att digitaliseringen skulle gett branschen en nystart då distributionen av filmrullarna var en stor och dyr del av verksamheten. Men det blev väl inte så.
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag tolkar era svar som att det bara är jag som blir upprörd. Men då antar jag att ni antingen aldrig går på bio, eller har råd att köpa det ni ska äta och dricka där. ;)
Kraven på biobesöken ökar. Då dom måste tillhandahålla mer och större variation av godis och läsk. Vår dotter har D1 och hennes kost är begränsad. Så om dom förbjuder medtag av godis så måste dom tillhandahålla ett större utbud för D1, allergier ect. Annars lär dom snart tappa fler kunder.
 
Vad är D1???
 
  • Gilla
udihow
  • Laddar…
Jag ska erkänna att jag trott att det redan varit förbjudet (eller i alla fall inte väl sett) att äta/dricka medhavda saker på bio, precis som på restauranger. Så jag har svårt att bli upprörd.

Själv brukar vi aldrig äta/dricka på bio ändå, det är ju filmen man är där för, inte snackset.
 
  • Gilla
mikaelthe och 4 till
  • Laddar…
KristinaRT
mexitegel mexitegel skrev:
Vad är D1???
Diabetes typ 1 (antar jag)?
 
  • Gilla
Baronen2
  • Laddar…
Vi hade en gammal trevlig biograf i stan när jag var liten med riktigt fin gammal inredning och riktig kiosk.
Men där fick man inte ta med något in.

Och sist jag gick på bio av de nya, eurostar? så fick man nog inte ta med sig in ändå, även om folk hade med i sina handväskor så gick de aldrig in och kasta ut folk.

Nej ett giganstisk i-landsproblem tycker jag. Kan väl bli skönt att slippa smaskande och sånt skit =)

Men i jämförelse så ja de kan neka dig tillträde om de är klara regler, precis som resturanger, taxi och allt annat man hittar på.
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Kan väl bli skönt att slippa smaskande och sånt skit =)
Är Filmstadens snacks av det mer tystlåtna slaget? :crysmile:
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Sicken tur att det bara var snacks och godis. Jag å frun brukar ta med en pava rött i innerfickan å en liten slang. Är filmen kass så underlättar det..;)
 
  • Gilla
  • Haha
a.o.f och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.