Fast det blir ju fånigt att mena att allt som nån annan har ägt blir äckligt eller oanvändbart..........Det blir bara onyanserat och tillför ingenting till tråden.
 
  • Gilla
trikner och 13 till
  • Laddar…
harry73
S Stefan1972 skrev:
Fast det blir ju fånigt att mena att allt som nån annan har ägt blir äckligt eller oanvändbart..........Det blir bara onyanserat och tillför ingenting till tråden.
Så är det såklart, men just duschdraperier är svåra att hålla rent, möglar lätt och har begränsad livslängd.

Det är nog fräschare att köpa begagnade underkläder, men det gör man inte heller.
 
  • Gilla
martin.sveg och 1 till
  • Laddar…
Själva draperiet skulle jag säga inte ingår i köpet, men stången de hänger på ingår.
 
  • Gilla
Eld
  • Laddar…
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Vem vill ha begagnade duschdraperier som någon annan stått och gnott sin r*v emot?
Kanske samma personer som sover på hotell i lakan som andra har gnott sin r*v emot, torkar sig efter duschen med handduk som andra har gnott sin r*v emot och för den delen äter på restaurang, med bestick som andra har haft i sin mun o.s.v.
(Jag är helt enig i att draperierna inte ingår, men tycker inte att det är konstigt att vilja behålla schyssta duschdraperier om det går.)


Vid sidan av det ... är det självklart att draperistången ska ingå, vilket några i tråden hävdar? Även om det är en sådan där "spänn-stång" som lätt kan plockas ner utan att lämna skador. Gardinstänger ingår såvitt jag vet inte (vilket däremot fästena till gardinstängerna gör ...).
 
  • Gilla
TobbeP och 3 till
  • Laddar…
Det raljeras en hel del tråden.

Om det finns ett nypris på 10kkr, så utgår jag från att priset gäller en helhetslösning med stång + draperi. Kanske en speciallösning för just detta badrum?

Då är det ju inte längre så enkelt som att säga att själva draperiet inte ingår.
 
  • Gilla
ichigo och 1 till
  • Laddar…
M Modig skrev:
Vid sidan av det ... är det självklart att draperistången ska ingå, vilket några i tråden hävdar? Även om det är en sådan där "spänn-stång" som lätt kan plockas ner utan att lämna skador. Gardinstänger ingår såvitt jag vet inte (vilket däremot fästena till gardinstängerna gör ...).
Helt riktigt, en sån där spänn-stång ingår inte, då det är ett löst föremål, en fastskruvad stång ingår däremot.
Som regel ingår fästen till gardinstång och inte stången, precis som du säger.
Men, om fästet av någon orsak är unikt och anpassat för en specifik stång så kan det mycket väl hävdas att de är en enhet och ska ingå. (Skåpluckor ingår ju i skåp, även om de går att montera loss med snäppen)
 
  • Gilla
Modig
  • Laddar…
ingår inte men säg till dom att kom o hämta dom och köp nya snygga för ca 500 kr
glöm 10000 eller 5000 kr inte en suck att dom kostar så mycket
,
 
  • Gilla
BlackDragon
  • Laddar…
canmichael canmichael skrev:
ingår inte men säg till dom att kom o hämta dom och köp nya snygga för ca 500 kr
glöm 10000 eller 5000 kr inte en suck att dom kostar så mycket
,
WOW! Den snyggaste profilbilden hittils! :)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
Blev tvungen att kolla om tråden var skapad första april när jag läste priset för DRAPERIER. Men kort sagt så, nej dom ingår inte.
 
  • Gilla
pippii långstrump och 2 till
  • Laddar…
Säg att ni tyckte att de var jättesnygga men att ni inte vill lägga så mycket i detta skede eftersom det är mycket andra kostnader i o m flytten/att ni behöver känna in lägenheten lite mer innan ni väljer duschdraperier/annat argument. Då får de mer positiva vibbar av er och känner kanske att de vill erbjuda er draperiet för ett betydligt lägre pris, hellre än omaket att kränga vidare till mer svårhittad köpare.
 
  • Gilla
TobbeP
  • Laddar…
IdaBo
Jag skulle inte heller vara säker på att stången ingår. När vi köpte vår lägenhet hade säljaren skruvat ner två av badrumsskåpen och tagit med sig. Där stod vi med massor av hål i kaklet och inga skåp! Enligt mäklaren var det OK enligt regelverket, även om det tillhör god sed att inte plocka med sig halva badrumsinredningen när man flyttar.

Så i sammanhanget hade jag absolut inte räknat med att få ta över ett duschdraperi.
 
  • Wow
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Inbyggd platt tv i duschdraperiet?
Eller så blev det några nollor extra i priset
 
  • Gilla
Borena22
  • Laddar…
Är det Svedbergs langfoss?
 
Hmm förra huset jag bodde i försedde jag med ett antal brandvarnare som var seriekopplade och nätanslutna för en vacker slant.. När jag flyttade tog jag ner dem och tänkte ta dem till nästa hus. Köparen krävde dock att jag lämnade kvar dem "för så var reglerna". Jag iddes inte bråka men nu undrar jag om jag gav med mig för lätt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.