Vi har precis köpt lägenhet med två badrum. Ena badrummet har en dusch och andra ett badkar. Båda dessa badrum har idag varsitt duschdraperi. Dessa draperier är väldigt fina och enligt säljaren kostar 10 000 kr styck. När vi köpte lägenheten tog vi för givet att dessa skulle ingå då de har en funktion dvs inte blöta ner hela badrummet plus att dem är en del av designen. Säljaren hör av sig efter köp och undrar om vi vill köpa draperierna för 5 000 kr styck dvs 10 000 totalt. Detta tycker vi är sjukt då det är begagnade duschdraperier som dem förmodligen inte kommer ha i sin nya lägenhet då dem är speciella för just denna lägenhet.

Jag kan inte hitta något juridiskt ang detta online förutom att duschkabin sa ingå. Vet inte vad som gäller här, och vill gärna få hjälp.

Självklart kan vi köpa nya men tycker bara det är intressant hur folk resonerar. Sen kan säkert några av er undra varför vi vill ha begagnade duschdraperier men som sagt dem är väldigt fina och man kan självklart kemtvätta dem.
 
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
Hellwiz och 25 till
  • Laddar…
Krilleman
Duschdraperi tolkar jag som lösöre.

Alltså ingår det ej i ditt köp oavsett vad dom kostar.
 
  • Gilla
ullis54 och 72 till
  • Laddar…
10000kr! Är dom i bladguld ?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Hannu97 och 69 till
  • Laddar…
De ingår endast om det avtalades att de skulle ingå.
 
  • Gilla
blancpain och 21 till
  • Laddar…
boschkenta
Måhända att ett duschdraperi har en praktisk funktion, men annars faller det väl i samma kategori som tex gardiner... man lämnar det om man inte vill ha det, annars tar man med. Personligen hade jag nog aldrig velat ha någon annans kvarlämnade draperi, 10000kr eller ej. :thinking:
 
  • Gilla
Hannu97 och 34 till
  • Laddar…
Enkel fråga, enkelt svar, nej dom ingår inte.
 
  • Gilla
ullis54 och 26 till
  • Laddar…
S
Finns det en bild på dessa? Jag är nyfiken på hur 10kkr duschdraperier ser ut
 
  • Gilla
  • Haha
j-o75 och 118 till
  • Laddar…
S Screew skrev:
Finns det en bild på dessa? Jag är nyfiken på hur 10kkr duschdraperier kostar
Jag med :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
j-o75 och 19 till
  • Laddar…
A
S Screew skrev:
Finns det en bild på dessa? Jag är nyfiken på hur 10kkr duschdraperier ser ut
Du är inte ensam!
 
  • Gilla
j-o75 och 6 till
  • Laddar…
Är de så speciella så de inte passar någon annanstans är det la bara att spela hård.

Nej tack, vi betalar inget för dem, men vill ni lämna kvar dem är det ok.
 
  • Gilla
  • Haha
TobbeP och 10 till
  • Laddar…
Trollar TS eller trollar säljaren av dessa duschdraperier? 10.000 låter ju helt sjukt och om det skulle finnas så dyra duschdraperier är jag övertygad om att de inte är så värst mycket snyggare än ett 99-kronors från Ikea.

Jag brukar för övrigt slänga gamla duschdraperier när jag flyttar. Sånt vill man ha nytt och fräscht i det nya boendet.
 
  • Gilla
Mekplatsen och 20 till
  • Laddar…
Sätt på GG så finns det många köpare..
 
  • Gilla
hanson#16
  • Laddar…
harry73
M MsTake skrev:
Sätt på GG så finns det många köpare..
Sellpy?
 
harry73 harry73 skrev:
Sellpy?
Vet inte vad det är. Får upp någon säljare tradera när jag googlar?
 
S Screew skrev:
Finns det en bild på dessa? Jag är nyfiken på hur 10kkr duschdraperier ser ut
Tyvärr inte! Önskade att jag kunde visa!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.