blaxx blaxx skrev:
Jätteskönt med stora ingångar. Vi har två ingångar i köket som både är runt 170cm breda. Också ganska långsmalt kök. Vill minnas att det är runt 3x5,5m. Dock L kök.
Ingången från hallen blir bara 1m bred för vi ska ha en hallmöbel vid dörren. Däremot försvinner väggen där vasken är nu och det blir öppet ner till burspråket och in till vardagsrummet. Öppningen ca 3m bred :)
 
  • Ritning över husets entréplan med markerade ändringar, inklusive en ny 3m öppning och en planerad hallmöbel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nerfherder och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ingången från hallen blir bara 1m bred för vi ska ha en hallmöbel vid dörren. Däremot försvinner väggen där vasken är nu och det blir öppet ner till burspråket och in till vardagsrummet. Öppningen ca 3m bred :)
Det kommer bli superbra!
Kul att se när ni kämpar på med bygget. Allt tar sin tid.
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ingången från hallen blir bara 1m bred för vi ska ha en hallmöbel vid dörren. Däremot försvinner väggen där vasken är nu och det blir öppet ner till burspråket och in till vardagsrummet. Öppningen ca 3m bred :)
Bara ett tips för dina bilder, om du postar från datorn. Klicka Win-Shift-S för att snabbt klippa ur en bild med SnagIt, som du antingen sparar i bilder eller klistrar in (Ctrl-v) direkt i inlägget. Typ såhär,
Skärmbild av ett foruminlägg med tips om användning av SnagIt för att ta och dela bilder.
 
richardtenggren
Ni ska inte ha mer lådor i köket, alltså istället för dörrar på bänkskåpen? :)

Intressant att våra planlösningar är väldigt liknande :)

TeroM TeroM skrev:
Bara ett tips för dina bilder, om du postar från datorn. Klicka Win-Shift-S för att snabbt klippa ur en bild med SnagIt, som du antingen sparar i bilder eller klistrar in (Ctrl-v) direkt i inlägget. Typ såhär,
[bild]
Snagit :heart: (kostar ju dock och själv har jag bindat printscr)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ni ska inte ha mer lådor i köket, alltså istället för dörrar på bänkskåpen? :)

Intressant att våra planlösningar är väldigt liknande :)


Snagit :heart: (kostar ju dock och själv har jag bindat printscr)
Sorry, tänkte fel, menade Snipping Tool, standard windows. :oops:
 
TeroM TeroM skrev:
Bara ett tips för dina bilder, om du postar från datorn. Klicka Win-Shift-S för att snabbt klippa ur en bild med SnagIt, som du antingen sparar i bilder eller klistrar in (Ctrl-v) direkt i inlägget. Typ såhär,
[bild]
Postar allt från telefonen :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ni ska inte ha mer lådor i köket, alltså istället för dörrar på bänkskåpen? :)

Intressant att våra planlösningar är väldigt liknande :)


Snagit :heart: (kostar ju dock och själv har jag bindat printscr)
Layouten på skåpen är inte helt bestämd. Det blir nog en hel del lådor. Det är mest bredden jag lagt in för att se vad som får plats :)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Vad blir längden på köket?
Håller själv på att spåna hur jag ska göra.
Skulle vilja ha mera bänkyta.
Mina två skåprader är ca tre meter.

//AA
 
S saiter skrev:
Vad blir längden på köket?
Håller själv på att spåna hur jag ska göra.
Skulle vilja ha mera bänkyta.
Mina två skåprader är ca tre meter.

//AA

Jag har inte rivit väggen än så det är inte helt klart. Vi måste avgöra så vi får plats med matbordet utan att det känns för trångt. Det blir mellan 4m och 4,6m så tyvärr måste bänkskivan skarvas :/
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
richardtenggren
Rostfritt går att få i långa längder har jag för mig, men priset är mindre kul! :) Tror jag fick offert på ~50 kkr för 5200x700 mm :(
 
  • Wow
saiter
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Rostfritt går att få i långa längder har jag för mig, men priset är mindre kul! :) Tror jag fick offert på ~50 kkr för 5200x700 mm :(
Inte riktigt den budgeten på köket. Gillar inte rostfritt heller. Funderar på någon stenkomposit men eftersom jag vill göra allt själv och såga ut själv så blir det nog laminat. Bänkskiva är inte spikat än :)
 
  • Wow
Alfredo
  • Laddar…
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Inte riktigt den budgeten på köket. Gillar inte rostfritt heller. Funderar på någon stenkomposit men eftersom jag vill göra allt själv och såga ut själv så blir det nog laminat. Bänkskiva är inte spikat än :)
Nä det blev lite väl dyrt och frun tycker det blir att se ut som ett bårhus :)
Tyvärr är väl komposit riktigt dyrt också, vi kommer chansa på marmor. Hade laminat i förra köket menyn gillar känslan av sten :)
Har för mig akrylskivor kan skarvas snyggt, men osäker på egenskaperna.
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
eftersom jag vill göra allt själv och såga ut själv så blir det nog laminat.
När det finns riktiga träskivor. :surprised: Hujedamig...;)
 
Alfredo Alfredo skrev:
När det finns riktiga träskivor. :surprised: Hujedamig...;)
Så som vi slabbar så hade den sett ledsen ut snabbt. Gillar att man kan välja färg rätt bra med laminat. Blir nog en vit/ljus skiva eftersom det är gråa skåp :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Så som vi slabbar så hade den sett ledsen ut snabbt.
Ja det finns för- och nackdelar med båda typerna. Med en bra hårdvaxolja kan dock trä vara rätt tåligt men så tåligt som laminat är blir det nog aldrig. Nackdelen som jag främst ser med laminat är att om man får en skada är det "kört". Större möjlighet att "laga" i trä men allt är egentligen en smaksak.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.