Svar: Hidden Decking System

I utdragen väntan på tillstånd från länsstyrelsen att bygga ett fritidshus på vår tomt har vi byggt utekök och införskaffat ett glampingtält. För att göra andra sommaren i tält lite mer civiliserad ska vi bygga ett trädäck under tältet och flytta in sängar! Skruv- och flisfritt hade varit en gudagåva för både barnfötter och tältduk. :)
 
Svar: Det står för Hidden Decking System

Påbörjade poolbygge förra året men hann aldrig påbörja trä däcket runt poolen.
Hade varit både snyggt och smidigt med dolda skruvar så man ej får spetor i foten när man ska hoppa i vattnet :)
Hoppas hoppas kunna börja bygga detta i påsk :)
 
J
Svar: Hidden Decking System

Vår stor fina altan är dessvärre ett minne blott efter en på många sätt plågosam dränering. Inte minst ekonomiskt. Så snart grundmuren är fixad ska altanen återuppstå likt fågelfenix. Jag behöver all hjälp jag kan få :)
Trädäck vid hus med takstomme och intillväxande häck under solig himmel. Rivningsarbete av altan med synlig dräneringsgrävning vid husgrund och grävmaskin i bakgrunden.
 
Hidden Decking System

Precis rivit den gamla altanen och står i valet och kvalet om vilka skruv nya altanen ska ha. Finns så mycket olika att välja på, en vinnst här skulle göra valet lätt.
 
Hidden Decking System

Trött småbarnsförälder som drömmer om lite avkoppling på uteplatsen (som inte finns än)!
 
HDS = Hidden Decking System

För att i sommar när jag bygger ut altanen. Så kan jag passa på att dölja skruvarna för barnen.
 
Svar: ”Hidden Decking System (HDS)” dolt montage.
Motivering: Även min gamla altan behöver en uppdatering, en våt dröm vore systemet EDGEFAST men jag behöver inte ha så bråttom utan njuta av bygget kanske.
 
HDS =Hidden Decking System

Nu drar det ihop sig för att bygga altanen på baksidan istället för de gamla stenplattorna.
Så härligt att bara kunna gå ut på markplan genom altandörren .
Så snyggt det hade blivit utan skruvskallarna.
mvh
Leif
 
HDS är förkortning på Hidden Decking System.

Med våren kommer trallbyte på den lilla mysiga altanen på baksidan. Att kunna byta den 20år gamla uttjänta trallen mot ny fräsch trall utan synliga skruv skulle vara en ynnest! Att sedan kunna glida runt barfota utan att riskera elaka stickor är ju en väldigt trevlig tanke.
 
HDS - Hidden Decking System

Jag kommer att bygga flera tralldäck och altaner åt min fru och barn. Det bästa, mest långsiktiga och miljömedvetna vore att använda detta kvalitetsverktyg. Att dessutom eliminera risken för smärtsamma stickor på olika delar av kroppen sammanfattas med världsklass! Jag kommer att bli evigt tacksam och göra rikligt med reklam för Essve.

Tusen tack på förhand!

Mvh Magnus
 
Mitt svar är: Hidden Decking System

Varför jag ska vinna?
Med ett stundande altanprojekt utanför dörren (bokstavligt talat) och med våra 6st fyrbenta bäbisar som givetvis vill vara med överallt hade detta kittet varit ovärderligt så de slipper flisor i tassarna som synliga skruvhål kan medföra.

Och perfektionist som man är är detta grädde på moset för en stilig och ren altan!
 
  • Sex hundar på ett svart matta, ser framåt, reflekterar önskan om en flisfri altan.
HDS=Hidden Decking System
ESSVE tillverkar de bästa produkterna som underlättar och förenklar livet för hantverkararbete. De är som guldkornen som belyser vardagen. Renoveringen av trädäck med deras innovativa monteringverktyg kommer att förvandlas till ett nöje.
 
Hidden Decking System

Ska bygga nytt hus nu och skulle behöva verktyg så jag kan bygga altanen själv, speciellt nu när priserna på material skjutit i höjden, vill spara in på nån kostnad, 53 årig tant
 
Hidden Decking System
Köpte ett gammalt fint hus för 18 månader sedan, vilket bjuder på en del renoveringar. En altan på ca 120 kvm på södersidan är planerad till sommaren. Hade varit skönt att kunna ta en renoveringspaus (eller två!) på en altan utan att få stickor i fötterna :)
 
Svar: Hidden Decking System

Efter ett år i nya huset så har vi bestämt att renovera altanen till sommaren. Anledningen är barnen fick stickor var och varannan dag då altanen är i dåligt skick, dessutom är den skruvad med större skruv än vanlig trallskruv som har börjat rosta.
Detta blir första större projektet och vad passar då bättre än att använda proffsgrejer för bästa möjliga resultat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.