Det står för Hidden Decking System.

Förra året köpte jag och min fru ett radhus från -69 som var i behov av totalrenovering (allt var orginal). Hela huset sånär som på tvättstugan och en toalett är nu renoverat av oss under sommaren/hösten. Nu till sommaren är planen att dränera på utsidan och sedan göra i ordning ett trädäck på baksidan. Hade varit skoj att kunna göra det riktigt bra med rätt grejer!
 
O
Står för Hidden Decking System.

Länge slängt suktande blickar mot grannens stora fina altan. Dags för mig att slå upp ett minst lika fint trädäck i sommar och denna tävling kom ju som ett brev på posten. Klart jag ska köra dolda skruv och göra grannen avundsjuk - en lika fin altan, men utan synliga skruvskallar :D
 
Tomture61
HDS = Hidden Decking System

Vill gärna testa ett så finurligt verktyg till mitt altanbygge (y)
 
HDS står för Hidden Decking System

Hade vart perfekt för sommarens trädäck
 
Svar: Hidden Decking Systems.
Bra tajming på denna tävling :) Fritidshuset slutbesiktigas nästa vecka. Sen kan jag påbörja mitt roliga arbete med trädäcket. Planen är att bygga med HDS. Kommer bli kanonsnyggt!
 
HDS står för Hidden Decking System.

Jag och min tjej med våra två småbarn har precis flyttat från en etta på 30 kvm till ett hyresradhus och allt är totalt förfallet här. Vi har fått fria tyglar av hyresvärden att göra vad vi vill och än så länge har vi jobbat inomhus med spackel, färg och slipning samtidigt som vi båda lägenhetsbarn håller på att lära oss att bli mer händiga.

Förhoppningen är att komma till altanen i sommar eftersom det växer mossa på den som ligger nu. Det har varit kämpigt ända sedan vi flyttade in, och en liten vinst som denna skulle ge oss lite energi till att få det fint här hemma för en gångs skull.
 
Tack alla hemmabyggare för era svar och motiveringar. Härligt att så många vill underhålla och bygga nytt! VI fick in många bra motiveringar, det var svårt att utse en vinnare. Till sist föll vi för @Kurtivan som verkligen har behov av ett nytt trädäck. Hans motivering var:
"Mina altanbräder sattes fast före skruvtrenden så det är på tiden att byta ut dem 31 år senare. Det skulle vara roligt att få prova ett nytt sätt att fästa trallen, att gå direkt från spikmetod till osynlig infästning."
Vi gratulerar och hoppas det blir en fin altan!
 
  • Gilla
  • Wow
Banarula och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.