HDS står för Hidden Decking System

Vill vinna då ett trädeck inom en snar framtid ska planeras, hade varit fantastiskt att slippa flisor i trallen då vi har två kids där den ena springer vart hon än ska och den andra kryper.
 
HiddenDeckingSystem
Bor själv med grabben i ett hus utan någon bra uteplats. Vill kunna fixa iordning ett snyggt trädäck för där han kan få njuta av att sola på däcket med en glass i hand medans farsan står vid grillen och fixar kvällens middag.
Med detta paketet hade man fått en bra skjuts framåt att få det gjort.
 
Svar: Hidden Decking System
Motivering: Vill gärna göra ett litet trädäck framför min vedbastu vore skönt att sitta där efter en skön bastu och dricka något kallt och läskande.
 
Svar: Hidden Decking System (HDS)

Farsan byggde trädäck vid husbygge 2006. Dålig skötsel på grund av ren och skär lathet från min far har gjort trädäcket till en fara för barnbarnsfötter. En omläggning hade garanterat sparat ett par tårar i sommar. Ett monteringskit kan nog agera spark i baken på min far...
 
Hidden decking system

Verktyget skulle vara en fin morot för återbygget av altanen. Detta efter den ofrivilliga rivingen av nuvarande altanen på grund av dränering.
 
Svar: HDS står för Hidden Decking System

Jag vill försöka bygga en "rund" eller böljande altan så det blir en spännande form där hängmattan skall stå!
 
M
Svar: Hidden Decking System

Vi ska ge oss på att bygga ny uteplats och på något snyggt sätt få in våra bergknallar i konstruktionen. Det skulle vara snyggt att även få bort de synliga skruvskallarna för att gå det perfekt.
 
HDS står för Hidden Decking System och är ett fantastiskt system för dolt montage av trall från kungarna på Essve.

Varför ska jag vinna Essve HDS-paketet? Tja, jag skulle vilja vända på frågan, varför inte? Råkar nämligen vara ett stort fan av Essves produkter och rejält HDS-sugen (vissa menar att jag är den mest HDS-sugna varelsen i vintergatan men det är svårt att mäta så jag kan varken bekräfta eller dementera det påståendet). Är på väg att byta ut min nuvarande altan som är byggd med en annan variant av dolt montage men som kräver att man skruvar underifrån. Riktigt jobbigt, HDS verkar överlägset smidigt! Så kära jury, välj rätt - välj mig!
 
HDS står för Hidden Decking System.

Vi har precis köpt ett hus från 1500 talet som vi försiktigt ska renovera, vi har tänkt ett litet tralldäck utanför men på ett sådant gammalt hus går det ju inte att ha synliga trallskruvar så jag är i stort behöv av detta underbara verktyg

//Nenne
 
HDS = Hidden Decking System

Det här är ju genialt, inte bara att det är snyggt att se på utan också skönt att gå på och så mycket enklare att behandla och underhålla.
Hade kommit väl till pass då både en balkong och ett stort trädäck skall byggas, drömmer mig redan bort till en färdig trall utan synlig skruv - satisfying!
 
Svar: Hidden Decking System

Gör ett försök stt vinna den här och bygga trall.
Har precis grävt upp stenplattor för att dra in bergvärme och då ska hela kortsidan läggas om med ny stenläggning..
Eller trall sär jag tänker lärk men jag är kluven vad jag ska välja.
Den här skulle väl ändå kunna göra att jag väljer trall och får en utmärkt chans att prova att skruva dolt:D
 
Svar: Hidden Decking System

Varför skall jag vinna ett HDS system. Står inför att bygga altan i sommar och velar just nu mellan trätrall eller komposit. Med ett HDS så blir det inte komposit.
 
Hidden Decking System.

Jag har tänkt bygga ett däck i sommar och med ett sådant här verktyg skulle resultat bli mycket snyggare än med synliga skruvar utan att arbetet blir så mycket mer tidskrävande.
 
Svaret är Hidden Decking System.

I sommar ska vi bygga ut vår trappa med platå till altan över hela husets bredd istället för att mer kunna njuta av utelivet: Självklart kommer jag att att välja HDS system. I min gamla barndomsbostad hade vi en äldre veranda som var spikad med två spik i varje bräda. Efter en för mycket uppriven barfota fot på ett uppkrupet spikhuvud så insåg vi att något måste göras. Tror nästan att jag la ner lika mycket tid på rätta till dem uppkrupna spikarna som det tog att bygga verandan en gång i tiden. Kröp runt på knä och slog ner alla spik med ett dorn för att inte få fula hammarslag i trät runt varje spik. Och avslutade allt med en omgång med excenterslipen. Jobbet blev bra men jag tror att rygg och knä åldrades tio år i förtid. Tack för all utveckling.
 
Hidden Decking System

Hedda 8 månader kämpar för att lära sig krypa men har inte riktigt kommit på tricket.
Det lutar åt att hon blir en rumphasare som sin storasyster. Uteplatsen är tyvärr behov av ny trall så hon får träna på en filt för att slippa flisor.
Jag har lovat ny flisfri trall innan sommaren och med dolt montage kan jag garanterat hålla löftet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.