Jo men är det inte en 5G basstation, Ericsson Streetmacro?

Sen lite lustigt om man lämnat en dörr olåst??
 
Hur ser det ut om man böjer nacken bakåt och tittar uppåt taket /fasaden?
 
A Andy78 skrev:
Den där main unit är inte det en enhet för gsm?
Detta är en antik relik men faktiskt primärt för 3G och ev för LTE även om minnet sviker lite där. En ”CPP” baserad RBS som rimligtvis borde närma sig 15-20 år nu. Även om fibrer ut till en remote radio förvisso är rätt smidiga finns inget i skåpet installationen som luktar en sådan typ av produkt innanför. Dels utifrån skåptyp, dels utifrån avsaknad av skalskydd och framförallt utifrån avsaknad av info. Om det sedan är en mast med flertalet antenner straxt utanför bild kanske man kan få en annan uppfattning.

P paralun skrev:
Jo men är det inte en 5G basstation, Ericsson Streetmacro?
Sen lite lustigt om man lämnat en dörr olåst??
En Street Macro är en vägg eller stolpmonterad enhet på runt 25 liters volym som består av ett integrerat Basband, Radio samt Antenn. En bit box i princip som för att fungera optimalt hittas på troligtvis 5-15 meters höjd i Nordamerika där man kör kommersiellt på de höga frekvenserna (>28ghz). Kan ev beskådas på något tak i Stockholm, Linköping och Lund som testenhet.

Utifrån markrörets färg och vad som ser ut som elmätare så är min bästa gissning inkommande ström där. Att den står öppen är dock häpnadsväckande oavsett utrustning i skåpet
 
A Andy78 skrev:
Den där main unit är inte det en enhet för gsm?
det var bara ett exempel på hur det kan vara , vad som finns i det skåpet vet jag inte
 
P paralun skrev:
Jo men är det inte en 5G basstation, Ericsson Streetmacro?

Sen lite lustigt om man lämnat en dörr olåst??
det sitter lås i handtagen
 
C cazet skrev:
det sitter lås i handtagen
Jo men sidodörren ser ju ut att kunna öppnas.

Kollar man på taket eller väggen så borde man se om det är en 5G basstation från Ericsson, jag tror det är det.
 
M myrstack skrev:
En Street Macro är en vägg eller stolpmonterad enhet på runt 25 liters volym som består av ett integrerat Basband, Radio samt Antenn. En bit box i princip som för att fungera optimalt hittas på troligtvis 5-15 meters höjd i Nordamerika där man kör kommersiellt på de höga frekvenserna (>28ghz). Kan ev beskådas på något tak i Stockholm, Linköping och Lund som testenhet.

Utifrån markrörets färg och vad som ser ut som elmätare så är min bästa gissning inkommande ström där. Att den står öppen är dock häpnadsväckande oavsett utrustning i skåpet
Inte vad jag känner till...
 
  • Värmepumpsystem med inomhus- och utomhusenheter och en cirkelpump.
  • Gilla
mjacobsson
  • Laddar…
P paralun skrev:
Sen lite lustigt om man lämnat en dörr olåst??
Nu vet jag inte hur det brukar vara gällande mätarskåp till telecomutrustning etc, men mätarskåp till vanliga bostäder etc brukar vara olåsta.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Nu vet jag inte hur det brukar vara gällande mätarskåp till telecomutrustning etc, men mätarskåp till vanliga bostäder etc brukar vara olåsta.
Njau, jag betvivlar att man lämnar något olåst som matar en basstation.

Troligen har någon entreprenör inte följt kvalitetssäkringen och missat att låsa.
 
P paralun skrev:
Inte vad jag känner till...
Upplösningen tillåter inte att man exakt identifierar vad detta är men troligtvis två radios och en ”dot” men definitivt ingen Street Macro.

En 6705 som är den kommande generationen ser ut som följande och föregångaren 6701 har samma formfaktor.
streetmacro_6705-135575c2a6dc18cb616a16de85777c888b708b.jpg
 
M myrstack skrev:
Upplösningen tillåter inte att man exakt identifierar vad detta är men troligtvis två radios och en ”dot” men definitivt ingen Street Macro.

En 6705 som är den kommande generationen ser ut som följande och föregångaren 6701 har samma formfaktor.
[bild]
Jo vem vet men det där är förmodligen för en liten basstation inkl en väggmonterad antenn.
Utmaningen med 5G är ju att det blir mycket tätare med basstationer.
TS kan nog kolla efter antenner så blir vi klokare.
 
P paralun skrev:
Jo men är det inte en 5G basstation, Ericsson Streetmacro?

Sen lite lustigt om man lämnat en dörr olåst??
Streetmacro finns inte för de band som är släppta i Sverige.
 
  • Gilla
mjacobsson
  • Laddar…
K Kane skrev:
Tveksam till en radiobasstation. Borde synas feederkablar ut från den då.
Vad är feederkablar för något?
 
A Andy78 skrev:
Vad är feederkablar för något?
Normalt menas RF- kabeln mellan radioenheten och antennen, men med dagens höga frekvenser, så brukar radion sitta delvis integrerad i antennen, så freder får en lite annan betydelse. Exempelvis matarkablar av typen kraftmatning + fiber.
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Normalt menas RF- kabeln mellan radioenheten och antennen, men med dagens höga frekvenser, så brukar radion sitta delvis integrerad i antennen, så freder får en lite annan betydelse. Exempelvis matarkablar av typen kraftmatning + fiber.
Har inget med frekvenserna att göra, alla radios idag är remote.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.