Person monterar trädäck med dolt skruvsystem, närbild på rostfri skruv och monteringsverktyg.

Till alla er som ska bygga eller renovera ett trädäck i sommar, kommer här en tävling ni inte vill missa. Med systemet HDS från ESSVE kan du bygga trädäcket på din altan på ett sätt som gör att skruven blir helt dold, vilket ger ett riktigt snyggt resultat. Trallen blir dessutom flisfri då du slipper flisorna som brukar uppstå med traditionell skruv. En vinnare tar den här veckan hem ett paket som innehåller ett monteringsverktyg, fyra askar rostfria skruv samt bits för montaget.

Totalt värde: ca 4 500 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera
varför just du ska vinna monteringsverktyget, längst ner i den här tråden.
Fråga: Vad står förkortningen HDS för?


Vinnaren utses fredagen den 1 april.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar ESSVE för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
drbodyjr och 5 till
  • Laddar…
Svar: Det står för Hidden Decking System

Med ett hus byggt för mindre än ett år sedan står vi nu inför sommarens stora (men långt ifrån enda) projekt som blir att bygga en altan på ca 80m2, vilket för övrigt är den första altanen jag bygger i hela mitt liv, och då vill man ju såklart få det så snyggt som möjligt. En väg mot detta mål är ju då att lägga trall med dolda skruvar men budgeten räcker ju tyvärr inte till allt.. Att få möjligheten att ändå få göra det och den erfarenheten det ger hade gjort både mig och sambon överlyckliga!
 
HDS står för Hidden Decking System.

Med den första sommaren som husägare runt hörnet utan något ställe att tillbringa sommarkvällarna på har vi under vintern funderat på att bygga en altan. Med detta monteringsverktyg hade den sett väldigt proffsig ut och utan skruvskallar som ungarna kan fastna i.
 
Svar: Hidden Decking System
Med planerna på stort uterum och litet trädäck grusade av detaljplan med prickad mark är det nu istället litet uterum och stort trädäck som gäller. Vi har aldrig byggt något trädäck så det skulle ju vara extra kul att få göra det med riktiga grejer från start!
 
Hidden Decking System

Trall runt (ännu ej färdigställd) pool ska läggas. Med en sådan här behöver jag inte fundera över vilken teknik som ska användas utan ha väl skyddade fötter runt badet.
 
Hidden Decking System står förkortningen för.

Jag och min sambo har äntligen lyckats köpa ett litet radhus med inflytt i sommar och det första vi ska fixa är ett litet trädäck på baksidan! Ser fram emot att kunna gå barfota rakt ut på det, med kaffekoppen i hand, och sonen som precis lärt sig gå, tulta i förväg ut i trädgården.
 
Svar: HDS står för Hidden Decking System

Huset blev till slut färdigt efter 4 års planering, bygge och försening. Allt fokus på huset, nu är det bråttom att göra lerplätten till tomt trevlig att vara på för två-åringen. Lite trall, med dolda skruvar för att skydda en tvåårings mjuka barfota fötter, skulle vara mycket uppskattat av familjen!
 
HDS - Hidden decking system.

Eller som 3åringen lärt sig "Hitta Den Skruven" då hon hjälpt pappa att leta illasinnade skruvar i farmors gamla trall.
Hade varit klockrent att få kunna ge såväl gammal som ung "stickfria" fötter till sommaren då trallen hos farmor ska göras om.
 
TickyNucker
HDS = Hidden Decking System
Som ensamstående i hus känns allt dyrt. Mina planer på ett skönt trädäck har dämpats något med tanke på dagens virkespriser, men med detta monteringsverktyg kanske motivationen/glädjen ökas! Skönt att kunna gå barfota utan skruvar som sticker upp.
 
Svar: HDS står för Hidden Decking System.
Det är ett komplett system för trallmontage bestående av monteringsverktyg, trallskruv och specialbits för att dölja monteringen.

Barfota utan strumpor och skor
vill barnen springa ut på trall
Inga stickor och flisor som ömma
efterdom vi med detts verktyg alla skruvhål kan gömma.
Snyggt med stil vill vi med ha
å vad smidigt med HDS som gör det så super bra!
 
  • Gilla
claym
  • Laddar…
Hidden Decking System
Efter att ha byggt 5 olika altaner med dålig skruv och fått efterdra 1000-tals trallskruv så behöver jag testa detta monteringssystem
 
Hidden decking system

Jag har precis färdigställt ett trädäck på traditionellt sätt (har några skruvar kvar.. ) Vinner jag lovar jag att bygga ett trädäck till så att jag kan jämföra vilket sätt som är bäst. Därefter skriver jag en recension!

//S
 
Svar: HDS står för Hidden Decking System.

Behöver en spark i röven för att bygga altanen. Och jag har redan en essve lda för skruv så ett system för dold trallskruv vore perfekt :)
 
Hidden decking system

Nyblivna husägare där baksidan inte har någon naturlig plats att vara på. Det är gamla stenplattor som är ojämna, trasiga och mycket stendamm. Det behövs ett fint trädäck som gör att man vill sitta där. Med mycket annat som behövts köpas in så vore det fantastiskt att vinna detta paket! Kompenserar lite att virkespriserna stigit så mycket.
 
  • Gilla
Dolof
  • Laddar…
Svar: Hidden Decking System
Motivering: Bygger mitt första hus med min sambo, vi längtar efter kunna gå ut på en tänkt altanen och njuta av det nyförvärvade villa livet. Idag har vi inte den möjligheten så vi bor i hyreslägenhet utan balkong eller någon form av uteplats. Men i sommar är planen att huset står klart och bygget av altanen ska då påbörjas. Att då få gå ut på sin nybyggda altan utan och dessutom slippa se skruvar vore helt toppen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.