Dagen bjöd på ännu ett avklarat rum. Den tänkta jordkällaren/matkällaren..

Nyjuten betonggolv i ett hörn av en oavslutad jordkällare med betongväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon är sambon tänkt att vara med, då hoppas jag att vi kan hinna mura lite lecablock vid trappen och gjuta ett extra trappsteg.

även få en trappavsats gjuten vid den yttre ingången!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Hyfsat produktiv helg. Fått glugg och döutrymmen i trappen murade.

Person som murar i trapputrymmet medan en hund tittar på, nygjutna trappsteg syns till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggda trappsteg i betong och murade gluggar i en renoveringsmiljö med gula dörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


även gjutit trappsteg och entré vid ytterdörren.

Nyligen gjutet betongtrappsteg inne i ett byggprojekt vid en vägg och dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Tyvärr haft ytterligare en ”olycka” med kattpiss i en sandhög igen..

Detta har lett till tillfällig avstängning. Inte något som uppskattas så värst mycket.

Katt som tittar genom ett hål med lila kanter, symboliserar orsaken till avstängningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Katt som tittar in genom ett fönster med en byggplats och ett staket i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
Inte varit några direkt produktiva dagar senaste tiden. Men det blir väll så under sådana här otroligt ”roliga” projekt.
Men fått hem dörren till matkällaren, så nu är den målad och monterad.
Nymålad dörr till matkällare står utomhus på en pall, med snö och bostadshus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med en målad dörr på bockar i ett rum med nakna väggar och en arbetslampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En nyinstallerad dörr till en matkällare, omgiven av ojämna betongväggar och en trappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även rivit väggen mellan kontor och badrum. Ny vägg ska upp på ungefär samma ställe är tanken. Renoveringsfas med rivna väggar och röda stödbalkar i ett pågående byggprojekt inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med nyinstallerad dörr till matkällare, borttagen vägg och stödstolpar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med rivna väggar, upplyftande stöttor och en hög med tegelstenar i ett tomt utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


hade även någon slags innervägg mot ena ytterväggen.. har inte riktigt förstått idén med det. Men någon annan kanske kan sitta på ett svar?
Borta är den nu iaf! (y)
Person i arbetskläder fjärnar tegelsten från en vägg i ett renoveringsprojekt inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även roat mig med att plocka ner gamla elementrör..
Rivet hörnrum med betongväggar och rester av eltillförsel samt hoprullade isoleringsmattor stående mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
pontuskarlsson pontuskarlsson skrev:
Inte varit några direkt produktiva dagar senaste tiden. Men det blir väll så under sådana här otroligt ”roliga” projekt.
Men fått hem dörren till matkällaren, så nu är den målad och monterad.
[bild] [bild] [bild]

Även rivit väggen mellan kontor och badrum. Ny vägg ska upp på ungefär samma ställe är tanken.[bild][bild][bild]

hade även någon slags innervägg mot ena ytterväggen.. har inte riktigt förstått idén med det. Men någon annan kanske kan sitta på ett svar?
Borta är den nu iaf! (y)
[bild]

Även roat mig med att plocka ner gamla elementrör..
[bild]
Vad är tanken bakom att du plockar ner en vägg där du sedan ska bygga en ny?
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
B Bonzo2000 skrev:
Vad är tanken bakom att du plockar ner en vägg där du sedan ska bygga en ny?
Gammal sne innervägg i ett nytt badrum är inget jag är sugen att montera kommod på.
Sen ska ju bägge golven ut här med. Mycket lättare att bygga nytt än att förhålla sig till gammal skit.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
pontuskarlsson pontuskarlsson skrev:
Gammal sne innervägg i ett nytt badrum är inget jag är sugen att montera kommod på.
Sen ska ju bägge golven ut här med. Mycket lättare att bygga nytt än att förhålla sig till gammal skit.
Helt rimligt och jag tror du säkert sparar tid i slutänden på att ha en vettig vägg att arbeta emot när saker ska slutföras.

Hur mycket jobb är det egentligen att gräva ur och gjuta själv? Det känns som om det är rätt tufft, men du verkar hålla rätt bra fart ändå så det kanske inte är fullt så illa som jag föreställer mig?
 
B Bonzo2000 skrev:
Helt rimligt och jag tror du säkert sparar tid i slutänden på att ha en vettig vägg att arbeta emot när saker ska slutföras.

Hur mycket jobb är det egentligen att gräva ur och gjuta själv? Det känns som om det är rätt tufft, men du verkar hålla rätt bra fart ändå så det kanske inte är fullt så illa som jag föreställer mig?
det är ett riktigt skitjobb, både tidskrävande och inte särskilt roligt.. men det är väll bara att försöka se målbilden.
Men vissa dagar tar det emot att gå ner.. därav vissa uppehåll emellanåt.
 
  • Gilla
suraken och 1 till
  • Laddar…
Tråkigt som fan. Men i bakgrunden skymtar dom sista 10m2. Blir två separata gjutningar i detta rum.
Grävd golv i byggprojekt med spadar och hinkar, redo för gjutning av betong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Jaha, en liten uppdatering en lördagkväll. Flyter på..(y)
Renovering av källare med pågående arbeten: grävning, stödstolpar och elektriska installationer syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Radio på byggplats med en flaska gin, tonic och ett glas, indikerar avkoppling efter arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
Gjöt näst sista rummet i måndags. Och kommer spendera helgen med att regla lite väggar och annat pyssel.
I nästa vecka påbörjas bilningen i sista rummet. Skönt ska det bli!
Nyligen gjuten betonggolv med stödstolpar i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett pågående byggprojekt i källare med nyligen uppförda träreglar och avjämnad betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Vad är det för ljusslang du hängt upp på sista bilden? Fungerar den bra som arbetsbelysning?
 
  • Gilla
pontuskarlsson
  • Laddar…
Patrik440
  • Gilla
pontuskarlsson
  • Laddar…
B b8q skrev:
Vad är det för ljusslang du hängt upp på sista bilden? Fungerar den bra som arbetsbelysning?
fungerar utmärkt. Inte i vägen och behagligt ljus. Finns att köpa överallt där ordentlig byggbelysning säljs.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Gissa hur skönt det är att slippa krypa ihop när man ska ner för källartrappan? :D

Källartrappa med ökat huvudutrymme och en katt som går nedför trappan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad källartrappa med nytt trästaket och öppen dörr, verktyg och byggmaterial syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.