.. gick ok och scrolla i det där lilla indexet!

Men min iPad höll på att åka ut när jag scrollat mig igenom 2000 bilder typ och klickade upp en bild - och det var fel.. så jag gick tillbaka för att fortsätta scrolla och ”scrollningen var tillbaka på bild 1 igen”.. :mad:
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
.. gick ok och scrolla i det där lilla indexet!

Men min iPad höll på att åka ut när jag scrollat mig igenom 2000 bilder typ och klickade upp en bild - och det var fel.. så jag gick tillbaka för att fortsätta scrolla och ”scrollningen var tillbaka på bild 1 igen”.. :mad:
Det är nog det värsta, att man måste börja om. Väldigt frustrerande.
 
Keiller Keiller skrev:
Det är nog det värsta, att man måste börja om. Väldigt frustrerande.
Snigla Snigla skrev:
.. gick ok och scrolla i det där lilla indexet!

Men min iPad höll på att åka ut när jag scrollat mig igenom 2000 bilder typ och klickade upp en bild - och det var fel.. så jag gick tillbaka för att fortsätta scrolla och ”scrollningen var tillbaka på bild 1 igen”.. :mad:
Internetanvändande 1A: Öppna i ny flik.
(Men ja, sådant där är ett otyg!)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
.. gick ok och scrolla i det där lilla indexet!

Men min iPad höll på att åka ut när jag scrollat mig igenom 2000 bilder typ och klickade upp en bild - och det var fel.. så jag gick tillbaka för att fortsätta scrolla och ”scrollningen var tillbaka på bild 1 igen”.. :mad:
Så var det tidigare också, så den biten är inte ändrad.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Internetanvändande 1A: Öppna i ny flik.
(Men ja, sådant där är ett otyg!)
Jag är oftast på telefonen och surfar, har ännu inte lyckats lära mig att öppna "ny flik" på den. På laptop med mus är det enklare
 
Långklick på en länk brukar ge sådana möjligheter.
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Långklick på en länk brukar ge sådana möjligheter.
Se på fan. Så kan man göra. Tack för tipset!

/seniorsurfaren
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Funkar dock bara i webbläsaren, i appen är det svårt. /:
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Är det det? Det går ju att långklicka i appen och öppna i webbläsare i alla fall, men du kanske tänkte en ny app-flik.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Är det det? Det går ju att långklicka i appen och öppna i webbläsare i alla fall, men du kanske tänkte en ny app-flik.
På länkar går det fint, just bilder från galleriet som var på tal här lyckas jag i alla fall inte långklicka på och få upp några alternativ alls.
 
En hel del hjälptrådar spårar ofta ur och lämnas av den som är TS. Finns det något sätt att ”halvbevaka” dem, så att man bara följer TS inlägg i tråden?

Jag förstår att man kan följa TS, men hen kanske gör 15 katt-inlägg utan att för den skull uppdatera sin egen tråd, vilket ju inte hjälper.

Edit: Att följa någon är visst ändå inte på inläggsnivå, utan skapade trådar, vilket alltså inte löser problemet alls, ens om TS bara skulle skriva saker man är intresserad av.
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag kom att tänka på en grej, om man ska tagga ett inlägg i en tråd, varför blir inte det automatiskt en länk till inlägget? "#820" länkar inlägg 820 i aktuell tråd om detta nu finns. :)
 
  • Gilla
laseryxa
  • Laddar…
När diskussioner bryts ut i egna trådar skulle jag vilja att den bevakning man har på tråden genom delaktighet följer med till den nya tråden.

Jag förstår att det inte är helt lätt, för det kan ju vara
  • En manuellt inlagd bevakning,
  • Ett inlägg som inte bryts ut,
  • Ett inlägg som bryts ut,
  • Inlägg både i orginaltråden och utbrytningen.

Så jag fattar att det inte bara är att fixa, men det vore smutt.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
När diskussioner bryts ut i egna trådar skulle jag vilja att den bevakning man har på tråden genom delaktighet följer med till den nya tråden.

Jag förstår att det inte är helt lätt, för det kan ju vara
  • En manuellt inlagd bevakning,
  • Ett inlägg som inte bryts ut,
  • Ett inlägg som bryts ut,
  • Inlägg både i orginaltråden och utbrytningen.

Så jag fattar att det inte bara är att fixa, men det vore smutt.
Jag vet inte om jag håller med om att det vore en bra lösning. Om en diskussion bryts ut till en egen tråd så är det ju för att diskussionen har frångått ämnet i originaltråden. Varför då förutsätta att alla i originalet vill följa med till sidospåret?
Är det i så fall inte bättre att ge alla i originalet en notis typ ”en tråd med ämnet XXX har brutits ur tråden YYY. Vill du följa även XXX?”
Struntar man i att göra något får man ingen bevakning, annars klickar man på notisen, kommer till tråden och får automatiskt bevakning på den.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Varför då förutsätta att alla i originalet vill följa med till sidospåret?
Det var just det jag menade att man inte ska göra. Jag menade tvärtom just att det kanske kan vara en svår uppgift att lösa programmatiskt vilka bevakningar som hör till vad.

För egen del tycker jag för övrigt att notiser är en blandning av påträngande och oftast ointressanta då det jag får notiser om är sådant jag ändå snart får se genom att läsa mitt ”bevakat”-flöde. Så kan jag få in det som jag de facto bevakar in i det flödet direkt vore det en förbättring för min del.
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.