Haloj!
Ni vet ingen som har en tomt till salu i Svärtinge? Jag vill ha :)
 
Finns en till salu på på Hallonstigen. Knepig och bergig sluttningstomt. Kan ses på Hemnet. Sen finns det två tomter på Mellanvägen (en plan med en sommarstuga och en sluttningstomt med skog på). Finns även de på Hemnet.

Vi tittade på en tomt på Övre vägen som var avverkad plan och på ca 3000 kvm. Har sett att den inte är byggd på ännu så den kanske finns kvar. Tyvärr så var priset lite mer än vad vi tänkt oss. Då ville han ha 500 000:- för bara tomten men det kanske passar i din budget?? :cool:

 
eeh, nej tyvärr. Vi bor redan i Svärtinge sedan ett par år tillbaka (byggde ett hus men är sugna på ett annat nu). Vi köpte vår tomt av kommunen för 120. 000! Skulle ha köpt fler ;D
Vill ju inte att ev. vinsten av husförsäljningen ska ätas upp av att tomten är så dyr.
ahh, det verkar ju vara omöjligt det där. Får nog bo kvar.
 
Vart bor ni nu? Med vilket husföretag byggde ni med då? Vad vill ni bygga nu? Kids på dagis i Svärtinge?
 
Vi bor på myrvägen i ett älvsbyhus. Trivs bra, inga problem med huset eller så men vi har blivit giriga och vill ha mer och bättre! ;D
Golvvärme vore ju inte fel tex, och ett allrum till ungarna.
Vi har 3 barn, 2 på slätmon och en på skolan.
Ni då, var bor ni? Känner igen ditt efternamn, har du gått på Eneby?
 
Vi bor just nu i Vilbergen men ska flytta till Gamla Landsvägen snart. (precis där Utsiktvägen går ner från Gamla landsvägen) Bygget ska vara klart 1:a december enligt planerna. Kolla hemsidan så kanske du känner igen tomten?? Vi har två barn varav ena går på Säterdal. Huset har allrum till barnen och golvvärme i båda planen! ;)

Det byggs en hel del bort emot Myrvägen har jag sett. Blir väl en massa nya grannar för er eller? Bor ni på bortre delen (som man kommer till från Rosendalsvägen) eller den delen som mynnar ut på Käggelbovägen? :-?
 
Vi bor på bortre delen. Jag tror jag vet var ni ska bo, det blir fint ni!
 
Glömde ju, är tomten stor och vad fick ni ge för den?
 
Om du svänger ner precis där det nya Trivselhuset byggs så ligger vår tomt längst ned på den gatan. 1804 kvm avstyckat från en större fastighet förra året. Lite knepigt med sluttningstomt men priset blev lite billigare än de kommunala tomterna på Hallonstigen och G Landsvägen fast med utsikt över hela Glan så vi är nöjda.

Trivs ni på Myrstigen?? Det är ju en bit till "bortre" övre Sväritinge. Svärtinge är ju faktiskt ganska stort när man väl bekantar sig med omgivningarna.
 
ja då. läget är bra, blir ju lite skjutsande när ungarna ska till kompisar. Men de blir ju äldre och då kan de cykla
ingen trafik här borta o det är bra.
 
Jaha Brodén jag har skickat PM till dig i början av veckan utan svar...... ;)

Har så mycket att göra just nu, både på jobb och med huset, så man inte ens hinner uppdatera hemsidan.... men men idag tänkte jag försöka få in lite bilder.

Hemma hos oss håller putskillarna på för fullt med fasaden och jag gör färdigt installationen av elen. I nästa vecka kommer vår andra leverans med golv, lister, innerdörrar, fönsterbrädor m.m..... sen ska målarna börja spackla allt.

Själv då blir det inflyttning om några veckor eller blir det försenat?

/
 
Hej allihop
Inte så aktiv tråd denna nuförtiden. Alla är väl mitt uppe i sina byggen, samma som jag, och vissa, Calle, har ju byggt färdigt.

Hur går det för dig Brodén. Blir ni färdiga att flytta in när ni planerat? Saknar lite bilder på hemsidan............ ;)

Calle hur går det med poolen? Är lite intresserad av vad ni bygger för typ av pool. Vi är inne på att mura upp poolen för att sen klä in den i mosaik. Hur bygger ni?

/D
 
Nej, det har varit en hel del på sista tiden så hemsidan har legat på is! Kakel och klinker nästa färdigt. Saknas givetvis 1 st väggplatta som måste specialbeställas. >:(

Ska försöka slänga upp ett par bilder så snart som möjligt. Under kvällen ska vi hämta alla Svedbergsdetaljer på Beijer samt även garderoberna som är mellanlagrade hemma hos svärmor. :D

Den här veckan monteras kök och vitvarorna ska levereras (AEG AluTech-paket). Markarbetena har återupptagits i skrivande stund så vi hoppas komma ned med allt till huset utan fara för livet ikväll. Telefon skulle ha kopplats in idag men har blivit senarelagt till 11/12. >:(

Det börjar kännas som att vi kommer att kunna bo i huset iallafall ..... ????? :-? :) ;) :D
 
Har alla byggt klart? Åkte igenom Svärtinge idag och såg flera hus som inte var färdiga iaf. :)
 
Vi är "klara" med huset och håller i skrivande stund på med tomten för fullt. Handrensat ett par ton sten, 110 tom anläggningsjord har lagts ut 300 kvm rullgräs rullat och 300 kvm sått. Matchvikten har minskat med ca 5 kg hittils!!! :)

Är du på G att bygga i Sväritinge eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.