Funkar fint inne den där :D
 
Från torsdag. Inget jag har erfarenhet av utan ren information.

Olika typer av skarvjärn och vinklar från Parkside med priset 19.90.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vinkelborrtillbehör från PARKSIDE med handtag och bitar, erbjudande 10-13 mars.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Två gel-knäskydd för arbete på golv, märkta 2x, erbjudande gäller 10/3-13/3.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utbud av Parkside verktygstillbehör med olika slip- och polerdelar på Lidl-reklamblad med erbjudande mellan 10/3 - 13/3.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Nyfiken på vad du tycker om svarven? Funkar det att svarva med den?
Inte testat den men den verkar OK till småjobb..
Återkommer efter test
 
M
Alfredo Alfredo skrev:
Från torsdag. Inget jag har erfarenhet av utan ren information.
Vinkelskruvaren funkar betydligt bättre än modellen de hade innan med bara en flärp för mothåll som ramlade av hela tiden. Men skruvar man mycket i vinkel är en 12V blå Bosch med flexi-chuck klart bättre :)
 
M mnils skrev:
Vinkelskruvaren funkar betydligt bättre än modellen de hade innan med bara en flärp för mothåll som ramlade av hela tiden. Men skruvar man mycket i vinkel är en 12V blå Bosch med flexi-chuck klart bättre :)
Fast ska man arbeta mycket i vinkel och kör på bosch kan man ju lika gärna skaffa deras specialare för arbete i vinklar?
https://www.toolab.se/bosch-gwb-12-v-li-vinkelborr-skruvdragare-12v-cg-naken
Inte för att Lidl säljer några blå Bosch men aj vilken rusning det hade varit härifrån om det inträffade...
 
  • Gilla
Exostor
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Fast ska man arbeta mycket i vinkel och kör på bosch kan man ju lika gärna skaffa deras specialare för arbete i vinklar?
[länk]
Inte för att Lidl säljer några blå Bosch men aj vilken rusning det hade varit härifrån om det inträffade...
Jag har använt min Bosch GWB 12V-10 mycket tidigare men efter inköp av en GSR 12V-35FC med chuckar så ligger den oanvänd nu. Förvånad att Bosch fortfarande markandsför GWB 12V-10
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Jag har använt min Bosch GWB 12V-10 mycket tidigare men efter inköp av en GSR 12V-35FC med chuckar så ligger den oanvänd nu.
Jag har en GSR 12V-35FC med olika "chuckar", bland annat den i vinkel, standardpaketet antar jag. Trots detta blev jag nyfiken på GWB 12V-10 efter de senaste inläggen kring denna.

Tack för att du räddade mig! :D
 
  • Gilla
Limpdjuret
  • Laddar…
Tillbaks till ämnet "Lidl verktyg denna veckan": Köpte Lidl´s billiga knäskydd idag för jag behöver extra par. Kvaliteten jämförbar med Biltemas variant men 110:- lägre pris. Sitter bekvämt och har lagom elastiskt spännband runt benet. Jag har sedan tidigare Julas model (199:) med dubbla spännband som fixerar skyddet lite bättre men med aningen mer tryckkänsla (det övre bandet med snabbfäste). Så lite olika plus/minus mellan varianterna. Men alla gör varianterna gör nog sitt jobb särskilt på min grusbädd i torpargrunden där jag behöver göra lite jobb snart.
 
  • Gilla
Lilllen och 4 till
  • Laddar…
C Chippe skrev:
i videon fräser han ... åt fel håll, man ska fräsa från vänster till höger ...
Vad skönt att det var någon annan som också såg det :)
 
Någon provat lödkolven för 129kr.Köpt men
inte provat.
 
nimhed nimhed skrev:
Någon som har någon info om denna?

[länk]
Köpte en i torsdags för att ta bort färg från putsade källarväggar. Har bara hunnit att testa lite men hittills har de levererat över förväntan. Är det något speciellt du undrade över?
 
S Snappe skrev:
Köpte en i torsdags för att ta bort färg från putsade källarväggar. Har bara hunnit att testa lite men hittills har de levererat över förväntan. Är det något speciellt du undrade över?
Tack!
Det jag tänkte, var att slipa ett trägolv i ett mindre utrymme.
 
C
M Manhunter skrev:
Någon provat lödkolven för 129kr.Köpt men
inte provat.
Köpte den förra året och lödde nyligen en XLR ljudkontakt med bra resultat. Lödningen blev blank och fin vid 300C. Bra med ställbar värme, det finns smidigare och dyrare men för priset är den bra. Du får med två spetsar och två lödtenn. De flesta som jag löder väl ganska enkla grejer så det krävs inget speciellt heller men det viktiga är att läsa på och löda korrekt, förtenna spetsen, torka av oxid, ibland förtenna kablar och kontakter innan man löder ihop dem etc.
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.