C cap skrev:
Drafram vatten och avlopp någonstans också. Sjukt skönt att kunna köra diskmaskinen medans renovering pågår.
Men attans vilket spring det blev i garaget
Vi har ingen diskmaskin än så det lilla som ska diskas blir i badrummet. Kommer bli mycket mikro-mat framöver. Grilla en massa i sommar
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vi har ingen diskmaskin än så det lilla som ska diskas blir i badrummet. Kommer bli mycket mikro-mat framöver. Grilla en massa i sommar
Ok, för mindel med två tonnårsgrabbar i hemmet är micromat inte riktig godkänt
 
C cap skrev:
Ok, för mindel med två tonnårsgrabbar i hemmet är micromat inte riktig godkänt
Svärföräldrarna från Balkan bor bara 2km bort så där finns alltid mat, vi kommer äta där en hel del med :love::p
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Svärföräldrarna från Balkan bor bara 2km bort så där finns alltid mat, vi kommer äta där en hel del med :love::p
Hur mycket pengar har du avsatt till rymligare kläder efter ett par månader av pangmätt?
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Byurn Byurn skrev:
Hur mycket pengar har du avsatt till rymligare kläder efter ett par månader av pangmätt?
Jag gick upp 10kg under det första året vi bodde ihop :p. Mina föräldrar lagade alltid lite mindre mat än vad som behövdes, svärföräldrarna lagar mat till hela släkten varje dag, trots att de bara är två i hushållet ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Nu börjar det närma sig. Köket flyttas till sitt provisoriska ställe i helgen. Sen kan det börja rivas.

Jag sitter och skissar på elen så jag kommer ihåg allt som ska med när det är dags :)
Spottar är såklart inte kladdat symmetriskt nu, det ska finjusteras innan det är dags :)

Vardagsrum/Burspråk:
Skiss av en bostadsplan med markerade elpunkter för ombyggnad, inklusive matplats och burspråk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrum/Kök
Handritad skiss av bostadsplan med markerade eluttag och belysning för kök, vardagsrum och andra rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hall/Klädkammare
Skiss av bostadsplanlösning med markerade elinstallationer och möbleringsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sovrum/Badrum
Handritad elinstallationsplan för en bostad med markerade positioner för belysning och uttag i olika rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D-bug och 7 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Spännande att se hur mycket el det blir i huset
När elektrikern själv får välja
Ser ut som en hel del :cool:
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Spännande att se hur mycket el det blir i huset
När elektrikern själv får välja
Ser ut som en hel del :cool:
Jag ska försöka att inte gå för långt, men jag har ändå köpt 20 fönstersmygspottar och 25 vanliga spottar :p.
 
  • Haha
PellePeps och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag ska försöka att inte gå för långt, men jag har ändå köpt 20 fönstersmygspottar och 25 vanliga spottar :p.
Till ett rum? ;)
 
  • Haha
TessanDoo och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Till ett rum? ;)
Så klart ;)
Nej det blir smygspottar i runt hälften av fönstren. Spottar i taket blir det i kök, hall, badrum och klädkammare. Taklampor i resten :)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Så klart ;)
Nej det blir smygspottar i runt hälften av fönstren. Spottar i taket blir det i kök, hall, badrum och klädkammare. Taklampor i resten :)
Låter bra det! Vi valde spottar i alla rum, men samtidigt taklampa. Så att man kan ha en snygg taklampa med väldigt lågt sken och sen lägga till spottarna vid behov. Sen kan man ju alltid köra dimmer, men man kan ju aldrig få för lite lyse! :)

Du kör på en traditionell installation och ingen KNX?
Jag har några vänner som är elektriker, men bara en av dem har valt att köra KNX. Jag var ju lite sugen på det själv, men dyrt sa frun :p
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Låter bra det! Vi valde spottar i alla rum, men samtidigt taklampa. Så att man kan ha en snygg taklampa med väldigt lågt sken och sen lägga till spottarna vid behov. Sen kan man ju alltid köra dimmer, men man kan ju aldrig få för lite lyse! :)

Du kör på en traditionell installation och ingen KNX?
Jag har några vänner som är elektriker, men bara en av dem har valt att köra KNX. Jag var ju lite sugen på det själv, men dyrt sa frun :p
Eftersom jag inte har programmerat någon KNX och vi för tillfället inte har någon med behörighet på firman så känns det helt uteslutet. Däremot blir det mellan 10-15 Plejd. Det kommer inte vara ett automatiserat hus men vi kan få astro-ur på de grejerna vi vill och mobilstyrning. Hade Fibaro i förra huset men det var inget för mig, gillar inte att koda. Plejd är väldigt användarvänligt :)
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nu börjar det närma sig. Köket flyttas till sitt provisoriska ställe i helgen. Sen kan det börja rivas.

Jag sitter och skissar på elen så jag kommer ihåg allt som ska med när det är dags :)
Spottar är såklart inte kladdat symmetriskt nu, det ska finjusteras innan det är dags :)

Vardagsrum/Burspråk:
[bild]

Vardagsrum/Kök
[bild]

Hall/Klädkammare
[bild]

Sovrum/Badrum
[bild]
Ska du inte passa på och jorda och ha infällda uttag när du ändå håller på?
Kunde inte låta bli :)
 
J Johannes Eriksson skrev:
Ska du inte passa på och jorda och ha infällda uttag när du ändå håller på?
Kunde inte låta bli :)
Jordat är för mesar :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
NoiseMaker och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
[…] men man kan ju aldrig få för lite lyse! :)
I beg to differ, lätt gjort att få för lite. :)
 
  • Haha
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.