[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Förra vintern hade jag laddplattan kvar ute hela vintern, med ström på. Den står visserligen under ett litet skärmtak, men hur gör ni?
[bild]
Jag har aldrig tagit in laddplattan (5st klippare totalt) och jag lämnar strömmen på, för jag tror det är bra för elektroniken.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Låter min stå kvar ute i år.
Mest också för att den växt ihop med gräsmattan nu
 
Battery temperature out of range... Är det minusgrader på nätterna som gör jag fått detta för andra gången?
 
Yes, den varnar både på låg och hög temperatur.
 
  • Gilla
Trrttsch
  • Laddar…
Nu ska jag ställa in min maskin för säsongen. Jag är precis som jag skrev i första inlägget otroligt nöjd med denna maskin. Bara går och går helt perfekt. Så här ska en robot både kosta och fungera!
I min värd 10 av 10 stjärnor. I kategorin "most bang 4 the bucks" så får den 15 av 10 stjärnor. :)
Tror min stannat 4 gånger i sommar och det har varit för att ha kört ner i kaninhål.
Tack för denna säsong!!

mvh
MeanMike
 
  • Gilla
Ulk_Upp och 1 till
  • Laddar…
Ja, verkligen bra maskin. Funderar på att låta laddstationen stå ute och inkopplad över vintern men funderar på om jag borde täcka över den med nåt. Har inget tak. Hur gör ni?
 
T Trrttsch skrev:
Ja, verkligen bra maskin. Funderar på att låta laddstationen stå ute och inkopplad över vintern men funderar på om jag borde täcka över den med nåt. Har inget tak. Hur gör ni?
Jag lägger en pressning över min för att förhindra frysande vatten att spräcka något
 
  • Gilla
Trrttsch
  • Laddar…
Jag tar in min.
 
Kalendern
Min får stå ute, inkopplad. Lyser grönt fortfarande Det ska den tåla!
 
Det blev inte av att jag tog in min heller så den står och lyser upp snön. :)
 
  • Gilla
Kalendern
  • Laddar…
Hej på er.
Nu börjar det bli dags och planera inför sommaren. Ska byta plats för laddaren o garaget. Dra om lite lina osv.
Jag hoppas detta året blir lika bra och bekymmersfritt som förra. Riktigt nöjd med denna maskin.
Hoppas ni är nöjda även med den här tråden i Byggahus.se
 
  • Gilla
Biodlarn49 och 1 till
  • Laddar…
Laddstation för robotgräsklippare täckt med en skyddsplatta, omgiven av snö och grus, intill en träplank.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här har min laddstation övervintrat. Strömlös.
Hoppas snön försvinner snart så klipparen kan ta sitt premiärvarv här i Motala. Förra sommaren skötte sig klipparen i stort sett perfekt.
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
Kalendern
Jävligt nöjd rent ut sagt! Grannen köpte en Automower med installation av lokal firma, den stod still massvis. Körde in i planteringslådor om och om igen etc hela förra sommaren..
Så beter sig icke min billiga smarta Landroid. Mitt bästa köp.
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
Blir att dra om lite tråd här också pga ombyggnad.

kommer även bli intressant ifall det släpps någon ny programvara i år
 
Konstaterade att landscape 812 verkar vara slut överallt...
Komponent hoppas jag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.