Loggar jag in så står bilen på mig med anmärkning ”leasing”.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Loggar jag in så står bilen på mig med anmärkning ”leasing”.
Ingen sån anmärkning för mig
 
Stefan N Stefan N skrev:
Loggar jag in så står bilen på mig med anmärkning ”leasing”.
Den är därmed säljspärrad i bilregistret.

Men du får tusingen. Grattis!
 
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Den är därmed säljspärrad i bilregistret.

Men du får tusingen.
Precis, jag har ju regbevis men där står att den inte får säljas.
 
R Rkarlsson skrev:
Sluta ljuga.
Skulle jag gärna göra, vet inte riktigt vad du tycker att jag ljuger om bara. Det du klippt in bild på ovan anser jag att du fultolkat. Det är en glad kille med en ny bil som han anser är av en bättre sort än exempelvis kompressor- och turbobilar. Man får vara bra enögd för att få det till att han menar att alla elbilar alltid är bättre än alla avgasbilar.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Skulle jag gärna göra, vet inte riktigt vad du tycker att jag ljuger om bara. Det du klippt in bild på ovan anser jag att du fultolkat. Det är en glad kille med en ny bil som han anser är av en bättre sort än exempelvis kompressor- och turbobilar. Man får vara bra enögd för att få det till att han menar att alla elbilar alltid är bättre än alla avgasbilar.
Ja det är roligt för honom. Det skall han ha.
Dock gillar han ju att dynga ner allt annat.
Hans första mening är solklar "finns ingen som drar en elbil" Vilket egentligen bara går att tolka som att ingen turbo eller kompressor är en match för någon elbil.

Men så är såklart inte fallet. Men vi skall vara glada åt att han är nöjd, men då skall han inte hålla på och snacka en massa skit om bojsänken och att ingen har en match osv osv :)
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
En jätte intressant tråd att läsa.

4 mån gammal Tesla.
Har en vän som åkte på semester och kom hem 3 dagar senare. Var är bilen?
På verkstad, servostyrningen.

https://bila2z.se/vilka-problem-har-tesla/
 
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
En jätte intressant tråd att läsa.

4 mån gammal Tesla.
Har en vän som åkte på semester och kom hem 3 dagar senare. Var är bilen?
På verkstad, servostyrningen.

[länk]
Är det samma maskin som översatt länken som skriver dina inlägg? :thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
fiskbuggaren och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Är det samma maskin som översatt länken som skriver dina inlägg? :thinking:
Men det är ju kvalitetspoblem men ingen får nämna det. En dyr premiumbil påstår man.
Det finns påtagliga problem, något som fick mig att köpa något annat märke än Tesla.
När man ser vänner som har jättestrul.
 
j.f.s
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
En jätte intressant tråd att läsa.

4 mån gammal Tesla.
Har en vän som åkte på semester och kom hem 3 dagar senare. Var är bilen?
På verkstad, servostyrningen.

[länk]
För det första så är listan med annonsbolag man delar info med på den där siten skrattretande så det är inte värt att läsa för det. För det andra så är det väl knappast representativt för Tesla att det råkar bli ett mekaniskt fel? Eller slutar servon att sluta fungera i parti och minut? Om så är fallet så är det ju ett kvalitetsproblem med modellen och inte elbil generellt. ALLA märken har haft denna typ av problematik. Många minns tex Mercedes problem med rosten, bromsproblem på VW/Audi i väta mm.

Personligen tycker jag det är tramsigt vare sig det är för eller emot fossil/el att ta upp enstaka incidenter som utmärkande fel. Men jag har egentligen ingen större förhoppning om att så ska ske för det är ALLTID särfallen med lägst procent som blir det ultimata hindret för att hindra vilken förändring man nu än tänker sig göra.

För att slippa tillskrivas något epitet så åker jag diesel och har beställt en elbil till sambon. En fot i båda läger alltså.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
En jätte intressant tråd att läsa.

4 mån gammal Tesla.
Har en vän som åkte på semester och kom hem 3 dagar senare. Var är bilen?
På verkstad, servostyrningen.

[länk]
Åkte bilen in på verkstad, sådär hipp som happ, när de var på semester? Då verkar autopiloten fungera iallafall
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Men det är ju kvalitetspoblem men ingen får nämna det. En dyr premiumbil påstår man.
Det finns påtagliga problem, något som fick mig att köpa något annat märke än Tesla.
När man ser vänner som har jättestrul.
Vissa kvalitetsproblem finns, bland annat slarvig ihopmontering, men det är snarare att det är en amerikansk bil än just att det är en Tesla. Det verkar också blivit bättre. Mycket av det andra i länken verkar väldigt överdrivet.
Vad sägs om den här meningen som exempel: "Eftersom de flesta Teslas servicecenter ligger i områden med mycket gångtrafik kan det ta flera dagar att få din bil servad."? Vad är det för trams? Jag känner att resten av artikeln är lika oseriös.

Jag kör inte Tesla och för.mig går det utmärkt att kritisera den, liksom alla bilar, men att det skulle ta lång tid att serva för att serviceverkstaden ligger i ett område med mycket gångtrafik...

Tycker man en annan bil bättre passar ens behov så tycker jag man gör helt rätt som köper en sådan.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Men det är ju kvalitetspoblem men ingen får nämna det. En dyr premiumbil påstår man.
Det finns påtagliga problem, något som fick mig att köpa något annat märke än Tesla.
När man ser vänner som har jättestrul.
Ser inte Tesla som en premium bil ;).
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Ser inte Tesla som en premium bil ;).
Jag blev själv chockad med tanke på priset, fick själv inga positiva vibbar alls.
Men det har varit fränt att ha en Tesla ett tag men det börjar klinga av. Utbudet och kvalitén hos andra elbilsmärken är så pass mycket större nu.
 
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Jag blev själv chockad med tanke på priset, fick själv inga positiva vibbar alls.
Men det har varit fränt att ha en Tesla ett tag men det börjar klinga av. Utbudet och kvalitén hos andra elbilsmärken är så pass mycket större nu.
Du verkar mest vara avundsjuk på oss som kör Tesla. Var nöjd med din egen bil istället istället för att försöka hitta fel på andra bilar.
 
  • Gilla
Andreas_Hansson och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.