Imad Ibrahim och Natalie Lameri tog bort filtret på Hemnet och vips fick de upp ett townhouse i Landskrona. Det blev ett köp och nu ska de totalrenovera fastigheten för att bo där med sina 2 barn.

Du kan läsa artikeln här: Totalrenoverar townhouse i Landskrona - Husdrömmar
 
”Townhouse”? Är det inte ett vanligt radhus, fast gammalt?
 
  • Gilla
DTanner och 1 till
  • Laddar…
Ja välkomna att kommentera detta avsnitt av Husdrömmar!

Jag vill för säkerhets skull även denna gång påminna om att det ligger mycket arbete, själ och hjärta bakom vart och ett av de här projekten. Diskutera sakligt, visa respekt och var konstruktiv i dina kommentarer.

Utgå från att alla som är inblandade i programmet är medlemmar på Byggahus.se och läser vad du skriver.

Inlägg som inte följer våra diskussionsregler (särskilt § 4.7) raderas utan förvarning.
 
  • Gilla
PeterFalun och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
”Townhouse”? Är det inte ett vanligt radhus, fast gammalt?
En gång i tiden har det rymt 8 lägenheter. Jag tror de kallar det townhouse för att de bygger om det till ett sådant. Eller så hade tidigare ägare redan gjort ombyggnaden.
 
Kollade upp definitionen nu:

"Townhouse avser på svenska en villaliknande byggnad i tät central stadsbebyggelse som till skillnad från flerfamiljshus ursprungligen är uppförd som bostad för en enskild familj. Townhouse kan vara friliggande såväl som sammanlänkade."
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Townhouse
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Härligt att han gjuter sina egna plattor, jag hade nog inte ens kommit på tanken...
En liten kallbadspool i anslutning till bastun hade varit najs.

Fint köksbord men allvarligt vem gillar att sitta på en bänk utan ryggstöd...?? Kanske kan vara snyggt men extremt oskönt och främjar verkligen armbågar på bordet :)
 
  • Gilla
DTanner och 5 till
  • Laddar…
Vart hittar men de valnötspanelerna månne?

//
 
J jonte0 skrev:
Vart hittar men de valnötspanelerna månne?

//
Googla på akustikpanel så dyker det upp flera leverantörer :)
 
  • Gilla
kortis
  • Laddar…
Bakgården var fin men i övrigt var det för könlöst tycker jag. Vem vi bo i ett hotell? Belysningen över köksön var bedrövlig. Kul att de själva verkar trivas, det är ju det som gäller. Får ändå en känsla av att de kommer att sälja snart.
 
  • Gilla
deetee och 6 till
  • Laddar…
Vad har gjorts åt stammar, tak, källare och dränering? Väldigt låg kostnad för renoveringen.
 
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Lite oklart när vi kollade på avsnittet, såg ut som man hade brutit av i en annan kulör på lådor i kök efter diskbänken. syns även på bilderna här.
Förstod inte riktigt varför bara...

Är inte fläkten frihängande sådan? Annorlunda för att ligga dikt mot en vägg tänker jag.
Utbudet för fläktar som monteras mot vägg finns det ett bättre utbud av trodde jag.
Upplevde det iaf så när vi gjorde om kök och försökte hitta en snygg... eller så googlade vi kasst.

i övrigt helt ok avsnitt, finns bättre och sämre anser jag!
 
Trevligt hus! Bakgården tycker jag ändå var det som hade mest potential för att vara ett hus mitt i en stad. Såg lite glest ut nu men beror nog på årstid vid filmning samt att det inte var helt klart.
 
Y Yonaz skrev:
Härligt att han gjuter sina egna plattor, jag hade nog inte ens kommit på tanken...
En liten kallbadspool i anslutning till bastun hade varit najs.

Fint köksbord men allvarligt vem gillar att sitta på en bänk utan ryggstöd...?? Kanske kan vara snyggt men extremt oskönt och främjar verkligen armbågar på bordet :)
Fast håller dom? Det är nog den stora frågan det såg allt bra blött ut och inget i press
 
"Rivningen av väggar blir ett mycket större jobb än de hade tänkt sig. Väggarna på plan 1 visade sig bära upp våning 2."

Stoppa pressarna!!! Äntligen kommer avslöjandet som bevisar att våning 2 inte svävar i luften av sig själv.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
IngelaP och 20 till
  • Laddar…
harry73
Om man nu ska bo i centrala Landskrona, ska det vara så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.