C cpalm skrev:
så kommer man att komma undan med att parkera gratis.
Hoppas du har rätt! Är dock lite rädd att vissa P-bolag beordrar ut samtliga kontrollanter på kvalificerad övertid.:cry:
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hoppas du har rätt! Är dock lite rädd att vissa P-bolag beordrar ut samtliga kontrollanter på kvalificerad övertid.:cry:
Ja, det verkar inte bättre... Jag kollade på Parksters hemsida vad man skulle göra om appen inte fungerar. Dom hänvisar till: https://www.parkster.com/se/se/kontakta-oss/
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
Dom hänvisar till: [länk]
Eget "annorlunda" upplägg på chatsidan men tror du inte "Vera J" kan hjälpa till?

Illustration av felmeddelande 404 med person i lotusställning och chattfönster med "Vera J".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Du blev för övrigt precis bortsorterad av P-bolagets första kundsorteringsfunktion. "Vera J" lär vara nästa och sen finns nog flera sorteringsfunktioner till.
 
M Markarbetaren skrev:
Jo jag har det, inte primärt av den anledningen, men jag är lite riskavert ur det hänseendet. Har mina surt förvärvade fördelade på 7 olika banker plus byrålådan. Kontanterna är fördelade på Euro, SEK, DKR och USD. Att ha EN bank där man har ALLT, kort, besparingar, ISK osv. är för mig samma sak som att åka ut på en hembyggd flotte i full storm på havet utan flytväst;)

Det var ju en här som också hade så en dag behövde han alla pengarna och skulle flytta dem till ett konto, då var han tvungen att redovisa var dom kom ifrån.
Inte så smidigt.
 
M
A Andy78 skrev:
Det var ju en här som också hade så en dag behövde han alla pengarna och skulle flytta dem till ett konto, då var han tvungen att redovisa var dom kom ifrån.
Inte så smidigt.
Okej, tur att jag inte har så mycket pengar så det blir problem då:D
2020 flyttade jag 1,2Msek mellan 2 olika banker, no question asked. Men det kanske är när man kommer upp i 8-siffriga belopp som det blir problem;)
 
Unikt namn
A Andy78 skrev:
Det var ju en här som också hade så en dag behövde han alla pengarna och skulle flytta dem till ett konto, då var han tvungen att redovisa var dom kom ifrån.
Inte så smidigt.
Har man 20-30-40 A4 fulla av transaktioner på sparkontot så förstår jag att banken ställer frågor. Allt annat vore konstigt...
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Har man 20-30-40 A4 fulla av transaktioner på sparkontot så förstår jag att banken ställer frågor. Allt annat vore konstigt...
Var skrev jag att det var så?
Här handlade det om att man flyttat pengar till olika banker.
 
Unikt namn
A Andy78 skrev:
Var skrev jag att det var så?
Här handlade det om att man flyttat pengar till olika banker.
Vi kanske tänker på olika trådar. Snubben som blev ifrågasatt som jag tänker på hade ju pytsat runt "småpengar" mellan nästan varenda nishbank varje månad för att jaga enstaka procentenheter ränta. Det var inte så att det handlade om en handfull transaktioner, utan antagligen hundratals.

När majoriteten sparar handlar det om enstaka transaktion per månad. Då är det mer sällan banken frågar efter detaljerat underlag.
M Markarbetaren skrev:
Inte riktigt samma grej.
Den som påstår att man inte behöver cash om det blir en kris är nog betydligt mer fel ute än den som hävdar det motsatta. Köerna till uttagsautomater har nog inget med flockbeteende att göra. Det handlar naturligtvis om att ha kontanter för att kunna köpa mat, transport osv. när man planerar eller är på flykt. Att ta höjd för något så simpelt redan idag, i Sverige, är smart! Precis som att ha mat för nån vecka hemma, möjligheter att laga mat utan el osv.

Vissa som bor i lägenhet och som använder swish till att köpa sin latte på 7-11 varje morgon skrattar naturligtvis åt detta resonemang. Men det kanske är dom som står först i kön till bankomaten när dagen D kommer.
Förbereder du för en Ryssland-invaderar-kris så är det nog USD du bör lägga i madrassen. De kommer vara gångbara även utanför gränsen.
 
E
Med tanke på vad som hände i början av pandemin så tror jag att toapapper blir nya valutan när allt annat inte funkar längre.
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
M
Unikt namn Unikt namn skrev:
Förbereder du för en Ryssland-invaderar-kris så är det nog USD du bör lägga i madrassen. De kommer vara gångbara även utanför gränsen.
Möjligtvis som stabil valuta men annars tror jag Sek och Eur fortfarande kommer vara gångbara som betalningsmedel.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
SEK är en nisch-valuta. Under Balkankrigen var det D-Mark det gällde. Nu Euro eller USD.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
SEK är en nisch-valuta. Under Balkankrigen var det D-Mark det gällde. Nu Euro eller USD.
Risken är väl att det slutar med att du behöver Rubel, den är o andra sidan billig nu. (o lär bli än billigare innan detta är slut)
 
  • Haha
Markarbetaren
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Risken är väl att det slutar med att du behöver Rubel, den är o andra sidan billig nu. (o lär bli än billigare innan detta är slut)
Går det så illa är det nog bättre att ha pläglade guldmynt som Krugerrand eller Brittiska guld soverign om man vill ha cash på hög
 
F fribygg skrev:
Går det så illa är det nog bättre att ha pläglade guldmynt som Krugerrand eller Brittiska guld soverign om man vill ha cash på hög
Som svensk patriot ;)har jag bara svenska guld och silvermynt (Jubileumsmynt) i högen.
När jag köpte dom (1999-2006)? var det krona-för-krona, 2000 kr nominellt värde guldmynt för 2000 kr, 200kr Silvermynt för 200 kr.

Typ såna här:
https://www.tradera.com/item/220128/530402095/kungen-och-victoria-2000-kr-guld-och-200kr-silver-
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Som svensk patriot ;)har jag bara svenska guld och silvermynt (Jubileumsmynt) i högen.
När jag köpte dom (1999-2006)? var det krona-för-krona, 2000 kr nominellt värde guldmynt för 2000 kr, 200kr Silvermynt för 200 kr.

Typ såna här:
[länk]
Är de kommersiellt lika gångbara i andra länder som Krugerrand om du behöver fly?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.